«Θύελλα» για τα πειραματικά - Αναστατωμένοι γονείς και παιδιά

«Ναυάγιο» στο διάλογο του υπουργείου Παιδείας με τα μέλη της διοικούσας επιτροπής των Πειραματικών Σχολείων – Παραιτήθηκαν σύσσωμα τα μέλη

Πλήρης είναι η ρήξη του υπουργείου Παιδείας με τα μέλη της διοικούσας επιτροπής των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων που υπέβαλαν χθες τις παραιτήσεις τους μετά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αναστάτωση που επικρατεί στους γονείς, οι οποίοι δεν έχουν καταλάβει ακόμα αν και σε ποια σχολεία θα γίνουν εξετάσεις και ποια θα παραμείνουν πρότυπα.

Μιλώντας στο protothema.gr, ο αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, Γ. Αντωνίου, έκανε λόγο για «ναυάγιο» στο διάλογο με το υπουργείο, καθώς ανατρέπει πλήρως την υφιστάμενη κατάσταση των πρότυπων σχολείων, το θεσμικό πλαίσιο των οποίων είχε υπηρετήσει η διοικούσα επιτροπή.

Με λογοπαίγνια που περιλαμβάνουν τη χρησιμοποίηση ακόμα και του επωνύμου του, ως απάντηση σε σχετική αναφορά της ΝΔ, αλλά και ατυχείς χαρακτηρισμούς για «χιτλερικό» εγχείρημα, τους οποίους ανακάλεσε στη συνέχεια, κάνοντας λόγο για διαστρέβλωση των λεγομένων του, επιχείρησε πάντως ο κ. Μπαλτάς να αναλύσει ιδεολογικά την αριστεία και να εκφράσει την αντίθεσή του στην αριστεία και τον πειραματισμό.

Στην απάντηση του κ. Μπαλτά στα σχετικά δημοσιεύματα γίνεται λόγος για «πλήρη διαστρέβλωση των λεχθέντων κατά τη συνάντηση που είχε, παρουσία και του γγ του υπουργείου, Δημήτρη Χασάπη, με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο  της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών Σχολείων, κ.κ.  Καλκάνη και Αντωνίου. Αποκλειστική πηγή του είναι ο αντιπρόεδρος του ΔΕΠΠΣ, κ. Αντωνίου.  Η είδηση δεν διασταυρώθηκε πριν δημοσιευτεί. Αναλυτικό δελτίο Τύπου για το σύνολο του ζητήματος των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων θα δημοσιευτεί εντός των επόμενων ημερών».

«Φαίνεται πως μόνο με Μπαλτά και Χασάπη (σ.σ. πρόκειται για τον νέο γενικό γραμματέα του υπουργείου) μπορεί να αποδιαρθρωθεί το τερατούργημα Διαμαντοπούλου», απάντησαν εξάλλου κύκλοι του υπουργού στο σχόλιο του εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ κ. Καραγκούνη – το οποίο αρχικά το υπουργείο απέδωσε, προφανώς εκ παραδρομής, στο ΠαΣοΚ αντί στη ΝΔ – εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό την πρόθεσή τους να αλλάξει εκ βάθρων ο νόμος για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία.

Συγκεκριμένα, oι κύκλοι του υπουργείου Παιδείας σχολίαζαν: «Γελάσαμε πολύ με την ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας στην οποία επισημαίνουν “Ένα Μπαλτά και ένα Χασάπη στο χώρο της Παιδείας”. Το συγκεκριμένο κόμμα δεν διακρινόταν ποτέ για την ποιότητα των ευφυολογημάτων του αλλά εδώ όντως έπεσε μέσα: Φαίνεται πως μόνο με Μπαλτά και Χασάπη μπορεί να αποδιαρθρωθεί το τερατούργημα Διαμαντοπούλου».

Η ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ:

«Ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, απευθυνόμενος σήμερα σε εκπροσώπους των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, εκτόξευσε βαρύτατες ύβρεις, υποστηρίζοντας ότι το εγχείρημα των σχολείων αυτών “μοιάζει σχεδόν έως και χιτλερικό”. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι αυτή είναι η ιδεολογική του άποψη. Στην ίδια συνάντηση, ο νέος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Δ. Χασάπης επιτέθηκε στους εκπροσώπους των σχολείων, λέγοντας ότι δεν διοικούν τίποτα, καθώς δεν είναι αξιολογημένοι. Μετά τις ύβρεις και την επιθετικότητα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των πειραματικών σχολείων υπέβαλαν την παραίτησή τους. Αποδεικνύεται, σήμερα, με τον πιο έμπρακτο τρόπο, ότι η συγκυβέρνηση Τσίπρα -Καμμένου, αιχμάλωτη σε χρεοκοπημένες ιδεοληψίες, ήρθε να γκρεμίσει ακόμη και θεσμούς που έχουν δικαιωθεί στο πέρασμα του χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των πιο καταξιωμένων θεσμών στο χώρο της Παιδείας. Ένας Μπαλτάς και ένας Χασάπης στον χώρο της Παιδείας».

Η επιστολή παραίτησης της Διοικούσας Επιτροπής των προτύπων και πειραματικών σχολείων:

Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί τέσσερα χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.

Οι διαφαινόμενες προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας όπως αυτές αποτυπώθηκαν κατ’ αρχάς στο δημόσιο λόγο της και ακολούθως στις συναντήσεις με τη ΔΕΠΠΣ κινούνται σε μια κατεύθυνση ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου και της προσπάθειας για ένα καλό, ποιοτικό, καινοτόμο δημόσιο σχολείο.

Επομένως η ΔΕΠΠΣ, η οποία αμέσως έθεσε την παραίτησή της στη διάθεση του κ. Υπουργού, δεν είναι δυνατόν να έχει άλλη επιλογή από την υποβολή της οριστικής της παραίτησης.

Γεώργιος Θεόφ. Καλκάνης, πρόεδρος
Γιάννης Αντωνίου, αντιπρόεδρος
Τάκης Δέγλερης
Κώστας Ραβάνης
Βασιλική Ζιάκα
Παναγιώτης Πήλιουρας
Γιάννης Σωσσίδης
Αικατερίνη Ριζάκη (γραμματέας της ΔΕΠΠΣ).