Ρέστης-Δράγνης: Κίνηση-ματ 192 εκατ. δολ. από τους ισχυρούς εφοπλιστές

0

Δύο από τους πλέον ισχυρούς παίκτες της ελληνόκτητης ναυτιλίας, ο Βίκτωρ Ρέστηςκαι ο Γιάννης Δράγνης, προχώρησαν, όπως όλα δείχνουν, σε νέες παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Golden Energy (συμφερόντων Ρέστη) και η ναυτιλιακή OceanGold Tankers (συμφερόντων Δράγνη) φέρονται να έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για την κατασκευή έξι συνολικά δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες STX Offshore & Shipbuilding.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς που επικαλείται η TradeWinds, ο κ. Ρέστης έχει παραγγείλει για λογαριασμό της Golden Energy την κατασκευή τεσσάρων tankers, τα οποία θα έχουν χωρητικότητα 50.000-dwt το καθένα, ενώ θα κοστίσουν συνολικά το ποσό των 128 εκατ. δολαρίων – δηλαδή το κάθε MR2 θα στοιχίσει στον εφοπλιστή 32 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί για το έτος 2019.

Στα ίδια επίπεδα των 32 εκατ. δολ./πλοίο (δηλαδή, συνολικά στα 64 εκατ. δολ.) θα κινηθεί και το ναυπηγικό συμβόλαιο του κ. Δράγνη, ο οποίος έχει παραγγείλει την κατασκευή των υπόλοιπων δύο MR2s επίσης χωρητικότητας 50.000-dwt, τα οποία έχουν προγραμματιστεί για παράδοση στην OceanGold το 2019.

Με συνολικό κόστος τα 192 εκατ. δολάρια, τα δύο αυτά ναυπηγικά συμβόλαια δίνουν οικονομική «ανάσα» στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία, τα οποία είχαν να δουν νέες τοποθετήσεις από το έτος 2015. Ωστόσο, η STX πρόσφατα έλαβε εγγυήσεις (refund guarantees) από την Korea Development Bank, ώστε να κάνει επανεκκίνηση της ναυπηγικής δραστηριότητας, με προσανατολισμό πλέον το «χτίσιμο» μεσαίου μεγέθους πλοίων και ειδικότερα δεξαμενόπλοιων.

Η μεν OceanGold του κ. Δράγνη διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 10 δεξαμενόπλοια, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι τύπου LR και MR και μεταφέρουν παράγωγα πετρελαίου και χημικά προϊόντα. Η δε Golden Energy του κ. Ρέστη διαθέτει έναν στόλο 13 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και παραγώγων πετρελαίου, ενώ έχει και ένα ναυπηγικό πρόγραμμα σε εξέλιξη για δύο tankers τύπου suezmax που κατασκευάζονται στις επίσης νοτιοκορεάτικες γιάρδες Hyundai Samho Heavy Industries, με προγραμματισμένη παράδοση το 2018.

 

 

 

 

 

 

 

Απάντηση