Η πανδημία covid-19 εκτός από υγειονομική κρίση, έχει φέρει τα πάνω κάτω και στην κοινωνικο-οικονομική ζωή του πλανήτη, με το φυσικό εμπόριο να πλήττεται σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να συγκριθεί με πολύ δυσχερείς περιόδους της Ιστορίας!

Η κατασκευη ιστοσελιδων για εταιρείες και επιχειρήσεις έχει μετατραπεί πλέον σε ανάγκη, η οποία λειτουργεί ως διέξοδο για τη βιωσιμότητα και τη μακροημέρευσή τους. 

Η ψηφιακή «έξοδος κινδύνου» εκτιμάται να γλιτώσει πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από το μόνιμο λουκέτο, αλλά και να «σώσει» χιλιάδες θέσεις εργασίας από τις εταιρείες και τους κολοσσούς. 

Δείτε παρακάτω γιατί αξίζει να επενδύσετε στο ηλεκτρονικό εμπόριο αν δραστηριοποιείστε επιχειρηματικά, ώστε να καταφέρετε να περιορίσετε τις απώλειες του εγχειρήματός σας και να βγείτε στην πολυπόθητη κανονικότητα της μετα-covid εποχής, με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες και πιθανώς με κέρδη. 

Γιατί αξίζει να επεκτείνετε τη δραστηριότητά σας στο Διαδίκτυο 

Η πανδημία covid-19 έχει επιφέρει ποικίλα δεινά σε κάθε τομέα της καθημερινότητας αλλά μαζί με αυτά, ώθησε το καταναλωτικό κοινό να στραφεί προς το ηλεκτρονικό εμπόριο προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του. 

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώνονται με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους είτε αυτές αφορούν σε προϊόντα είτε σε υπηρεσίες.

Σε εγχώριο επίπεδο, η αξιοσημείωτη αύξηση που σημειώνεται στο ecommerce μέσω υπολογιστή, κινητού, tablet και laptop γίνεται αντιληπτή από το γεγονός ότι πλέον 1 στους 2 (47,8%) ηλικίας 16 – 74 ετών, πραγματοποίησαν, κατά το Α’ τρίμηνο του 2020, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου, για προσωπική χρήση. 

Σε σύγκριση με το Α΄ τρίμηνο του 2019, το ποσοστό των χρηστών του Ίντερνετ που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 15,2%!

Η αυξητική τάση που καταγράφεται κινητοποιεί στο μέγιστο βαθμό όλο και περισσότερους επιχειρηματίες και αυτοαπασχολούμενους να στρέφονται προς την ψηφιακή αγορά προκειμένου να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους και να προσελκύσουν νέους πελάτες. 

Όσοι προλάβουν να μπουν στο «τρένο» της συγκυρίας και σχεδιάσουν σωστά και στρατηγικά τα πρώτα τους βήματα στην ψηφιακή αγορά, έχουν πολλές πιθανότητες να εξασφαλίσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και να γλιτώσουν από τις συνέπειες που επιφέρουν τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας. 

Ποιοι τομείς της αγοράς έχουν ευνοηθεί από την αύξηση του ecommerce;

Οι εγχώριοι καταναλωτές που στο πρώτο τρίμηνο της πανδημίας προέβησαν σε ηλεκτρονικές αγορές προτίμησε σε ποσοστό 93,1% τις ελληνικές επιχειρήσεις παρά τις διεθνείς. 

Σε σχέση με το 2019, οι καταναλωτές που δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στις εγχώριες επιχειρήσεις είναι κατά 7,4% περισσότεροι. 

Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο 2020 από Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και προέρχονται από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα. 

Οι τομείς που διαφαίνεται πως στηρίζονται από το ηλεκτρονικό εμπόριο χάρη στη στροφή των καταναλωτών προς αυτό είναι προϊόντα και υπηρεσίες για προσωπική χρήση, όπως είδη ένδυσης, είδη υπόδησης και αξεσουάρ, είδη τεχνολογίας, αξεσουάρ και αναλώσιμα αλλά και ψηφιακό υλικό για διασκέδαση και εργασία. 

Οι υπηρεσίες που έχουν μεγάλη ζήτηση στην ψηφιακή αγορά αφορούν σε συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και ακόμη, κατά το Α’ τρίμηνο του 2020 εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες, κ.ά.).