e-shops: Η νέα εποχή του εμπορίου είναι ήδη εδώ

0

Τα τελευταία 20-30 χρόνια έχουν συντελεστεί τόσο μεγάλες αλλαγές στην τεχνολογία και η Πληροφορική έχει προχωρήσει τόσο πολύ, που ο σύγχρονος άνθρωπος ακολουθεί σχεδόν… ασθμαίνοντας κάθε τι νέο που έρχεται να του αλλάξει τη ζωή. Ειδικά οι παλαιότερες γενιές έχουν δυσκολία να συμβαδίσουν με έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει, και μάλιστα με φρενήρεις ρυθμούς.

Η επιχειρηματικότητα και το εμπόριο είναι ένας από τους τομείς που άλλαξαν άρδην στο πέρασμα του χρόνου. Το γεγονός και μόνο ότι χάρη στα ηλεκτρονικά καταστήματα ένα από τα προαπαιτούμενα μιας αγοράς, η φυσική παρουσία του πελάτη σε κάποιο κατάστημα, τείνει να καταργηθεί δείχνει πόσο ριζικές είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί. Η πραγματοποίηση μιας αγοράς εκ του μακρόθεν είναι κάτι που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρείτο… σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Κι όμως, σήμερα, χάρη στην δημιουργία – κατασκευή σελίδων και στα ηλεκτρονικά καταστήματα που συναντά κανείς σε αφθονία στο Διαδίκτυο, οποιοσδήποτε διαθέτει υπολογιστή και σύνδεση στο Ίντερνετ μπορεί με λίγες μόνο κινήσεις, με λίγα «κλικ» όπως λέμε, να αγοράσει κάτι που βρίσκεται εκτός της άμεσης οπτικής του επαφής, αλλά που του παρουσιάζεται με τον πιο λεπτομερή και αξιόπιστο τρόπο. Ο πελάτης μιας επιχείρησης μπορεί να δει όποιο προϊόν επιθυμεί στην ιστοσελίδα της, αλλά και να ολοκληρώσει την αγορά μέσω του υπολογιστή του, αρκεί να έχει κάποια τριβή με το πλαστικό χρήμα και τις κάρτες, είτε τις πιστωτικές είτε τις χρεωστικές.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα ακολουθούν τον πιο σύντομο δρόμο για την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, αφού δεν χρησιμοποιούν παρά έναν χώρο αποθήκευσης και ένα αποτελεσματικό δίκτυο διανομής που θα μεταφέρει την παραγγελία γρήγορα στο σπίτι του αγοραστή. Φυσικά, αυτή η απλότητα που χαρακτηρίζει τα e-shops τα κάνει πιο ουσιαστικά και πρακτικά, εξαιρετικά γρήγορα, ενώ μειώνει και τις τιμές, δεδομένου ότι τα λειτουργικά κόστη για μια επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι σαφώς πολύ χαμηλότερα.

Δεν επωφελείται, όμως, μόνο ο αγοραστής από την παρουσία των e-shops, αφού πρόκειται για έναν κλάδο που δίνει διέξοδο και σε πολλούς επαγγελματίες, οι οποίοι θα δυσκολεύονταν πολύ να ξεκινήσουν μια δουλειά που θα απαιτούσε ένα δίκτυο φυσικών καταστημάτων. Στον ψηφιακό κόσμο είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει κανείς μια επιχείρηση, ενώ για τη διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο μέσο, το Διαδίκτυο δηλαδή. Δεδομένου ότι το Ίντερνετ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών θα ξεπεράσει τη δημοφιλία της τηλεόρασης τα επόμενα χρόνια, η διαφήμιση μέσω αυτού θα έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα, με την ψηφιακή διαφήμιση να αποτελεί επαγγελματική διέξοδο για πολλούς νέους – και όχι μόνο.

Και αυτό ισχύει σε εκθετικό βαθμό για τα social media, αφού τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μπει δυναμικά σε αυτό που λέμε «αγορά». Κάθε νέο μέσο που δημιουργείται προσδένεται όλο και περισσότερο στο άρμα της μόδας και του καταναλωτισμού, επομένως η διαφήμιση στα social media είναι ένας σίγουρος τρόπος για να προβάλει κανείς αποτελεσματικά την επιχείρησή του στο Διαδίκτυο.

Εξάλλου, κάποια άλλα «τρικ», όπως η SEO (search engine optimization), η βελτίωση δηλαδή της παρουσίας μιας ιστοσελίδας στο Ίντερνετ ώστε να συγκεντρώνει περισσότερους χρήστες κατά τις αναζητήσεις στις σχετικές πλατφόρμες, όπως η Google, δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση σε έναν κλάδο που ούτως ή άλλως διακρίνεται για τη δυναμική του και τις ευοίωνες προοπτικές του.

Δείτε περισσότερα: Κατασκευή Eshop NetPlanet

Leave a Reply