image

Τα τρία τελευταία χρόνια ο Περιϕερειάρχης Πελοποννήσου κάνει συνεχείς αναϕορές για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα του προαστιακού σιδηροδρόμου, στο τμήμα Ισθμός – Λουτράκι.  Τον Ιούλιο του 2013 μάλιστα με ένα βαρυσήμαντο δελτίο τύπου ανακοίνωνε την προέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι με το παρακάτω χρονοδιάγραμμα : «Ο ΟΣΕ θα εκπονήσει τις απαιτούμενες μελέτες για την μετατροπή της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου από μετρικού σε κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση (τοπογραϕική, περιβαλλοντική, χάραξη, επιδομή κανονικού εύρους πλάτους 1,43 μ., υδραυλική, στατική, ηλεκτροκίνηση μονοσύρματης γραμμής επαϕής τύπου trolley ϕιλικής προς το περιβάλλον κ.λπ.), καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα για την χρηματοδότηση του όλου έργου στην Π. Πελοποννήσου στα τέλη του Νοεμβρίου του 2013. Από την πλευρά της η Περιϕέρεια έχει ήδη εξασϕαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ. Το έργο θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2014, θα έχει ανάδοχο μέσα στο πρώτο τρίμηνο και θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014».

 

Οι μελέτες του έργου έχουν εκπονηθεί από τον ΟΣΕ, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου μαζί με το ανάλογο αίτημα από πλευράς του οργανισμού για χρηματοδότηση έχουν υποβληθεί στην περιϕέρεια Πελοποννήσου και η διαχειριστική αρχή του ΠΕΠ δεν έχει ουδεμία παρατήρηση επί της μελέτης -πράγμα που σημαίνει ότι το έργο τηρεί τις προϋποθέσεις ένταξης.

 

Ωστόσο, ο περιϕερειάρχης κ. Πέτρος Τατούλης αρνείται αδικαιολόγητα να εϕαρμόσει το προαναϕερόμενο δικό του χρονοδιάγραμμα, επιλέγοντας την αναβολή του έργου στο διηνεκές.

 

Μάλιστα από 1-8-2014, η επέκταση του προαστιακού προς το Λουτράκι, ενταγμένη στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας – Αττικής, υπερψηϕίστηκε από την εθνική αντιπροσωπεία και έγινε  νόμος (Ν 4277/2014 -ΑΡ.30 με ΦΕΚ Α-156).

 

Παράλληλα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λουτρακίου, στις 9-4-2014 προχώρησε  για τρίτη ϕορά σε λήψη ομόϕωνης απόϕασης έλευσης του προαστιακού στην οδό Αιγαίου, ενώ το έργο τυγχάνει πανθομολογούμενης απαίτηση της κοινωνίας του Λουτρακίου, γιατί είναι απαραίτητο όχι μόνο για την συγκοινωνιακή προσπελασιμότητα και οικονομική ανάπτυξη του κέντρου του δήμου, της διασύνδεσής του με τους Αγ. Θεοδώρους, αλλά και για την ομαλή επέκταση του νέου σχεδίου πόλης στο Λιβαδάκι, που έχει ψηϕισθεί και εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο, συμπεριλαμβάνοντας το συγκεκριμένο έργο.

 

Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο Περιϕερειάρχης:

1. Γιατί παρά την ολοκλήρωση των μελετών του ΟΣΕ, την  αδειότησή του έργου από το αρμόδιο Υπουργείο και το «έντονο» δικό σας ενδιαϕέρον στο παρελθόν δεν υπάρχει καμία εξέλιξη στην κατασκευή του;

 

 

Τρίπολη, 26 Νοεμβρίου 2014

 

Οι ερωτώντες Περιϕερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «Πελοπόννησος Πρώτα»

Θεοϕάνης Κουρεμπές

Οδυσσέας Βουδούρης

Γεώργιος Γαβρήλος

Παναγιώτης Γατσόπουλος

Παναγιώτης Γκανάς

Παναγιώτα Κοζομπόλη

Νικόλαος Πατσαρίνος

Σταύρος Χρυσαδάκος

Γεώργιος Ψυχογιός