Τι αλλάζει για όσους μεταβιβάζουν ακίνητα

0

Πληροφορίες για το ακίνητο ή τα ακίνητα που σκοπεύουν να μεταβιβάσουν θα δίνουν οι φορολογούμενοι την ώρα που υποβάλουν αίτηση για να λάβουν φορολογική ενημερότητα.

Με το νέο έντυπο Α100 της αίτησης για την έκδοση φορολογικής ενημερότητας η Εφορία θα γνωρίζει πριν χορηγήσει τη φορολογική ενημερότητα ποιο είναι το ακίνητο που θα μεταβιβαστεί. Συγκεκριμένα όσοι θέλουν να λάβουν φορολογική ενημερότητα για να προχωρήσουν στην μεταβίβαση ενός ακινήτου θα πρέπει να δηλώσουν τα στοιχεία του ακινήτου και τον ΑΤΑΚ του ακινήτου το οποίο θα μεταβιβαστεί ή επί του οποίου θα συσταθεί εμπράγματο δικαίωμα. Επίσης όσοι θέλουν να εισπράξουν χρήματα από το Δημόσιο θα πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία του τίτλου πληρωμής.

Μέχρι τώρα, οι φορολογούμενοι συμπληρώνοντας την αίτηση χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας δήλωναν μόνο την αιτία (είσπραξη χρημάτων από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, μεταβίβαση ακινήτου, είσπραξη χρημάτων από φορείς του δημοσίου τομέα).

Πώς υποβάλλεται η αίτηση

Η αίτηση Α100 είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, http://www.aade.gr, στην ενότητα του καταλόγου εντύπων. Εφόσον δεν είναι εφικτή η έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας με αυτοματοποιημένο τρόπο (www.aade.gr/polites/forologiki-enimerotita), μπορείτε να συνδεθείτε στην εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου» της ΑΑΔΕ, myaade.gov.gr και να υποβάλετε την αίτησή σας ψηφιακά επιλέγοντας τη σχετική διαδικασία. Για την ψηφιακή υποβολή δεν απαιτείται εκτύπωση. Κατεβάζετε το αρχείο στον υπολογιστή σας, το συμπληρώνετε, το αποθηκεύετε και το επισυνάπτετε στην εφαρμογή των Αιτημάτων.

Εναλλακτικοί τρόποι υποβολής
Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κωδικούς TAXISnet η υποβολή γίνεται έντυπα. Αφού κάνετε λήψη του αρχείου από την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, μπορείτε να συμπληρώσετε την αίτηση και αφού την εκτυπώσετε και την υπογράψετε, να την αποστείλετε σαρωμένη μέσω e-mail ή να την καταθέσετε αυτοπροσώπως σε έντυπη μορφή. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή, απαιτείται η φυσική υπογραφή σας.

Οφειλές και φορολογική ενημερότητα
Εάν δεν υπάρχει καμία οφειλή, τότε η έκδοση του αποδεικτικού ενημερότητας είναι μια απλή υπόθεση και τελειώνει με λίγα κλικ στον υπολογιστή ή το τάμπλετ. Αν όμως υπάρχει βεβαιωμένη οφειλή τότε το θέμα περιπλέκεται. Η βεβαίωση του φόρου εισοδήματος και τώρα του ΕΝΦΙΑ «μπλοκάρει» τους φορολογούμενους που θέλουν να πάρουν φορολογική ενημερότητα. Όσοι έχουν βεβαιωμένες οφειλές ακόμη και εάν δεν έχουν γίνει ληξιπρόθεσμες θα πρέπει να περάσουν από την Εφορία τους για να πάρουν τη φορολογική ενημερότητα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτων.

Εάν ο φορολογούμενος οφείλει έως 30 ευρώ (βεβαιωμένα χρέη στον ΑΦΜ του ή οφειλές για τις οποίες έχει την ευθύνη καταβολής), και εφόσονπληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης ενημερότητας (έχουν υποβληθεί η απαιτούμενες δηλώσεις, δεν υπάρχει δέσμευση χορήγησης), μπορεί να λάβει αποδεικτικό ενημερότητας διαδικτυακά για κάθε νόμιμη χρήση, εκτός της είσπραξης χρημάτων και εκτός μεταβίβασης ακινήτου.

Στην περίπτωση όπου υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ακόμα και εάν βρίσκονται σε ενήμερη ρύθμιση, μπορείτε να εκδώσετε ηλεκτρονικά ενημερότητα για όλες τις άλλες χρήσεις πλην της είσπραξης χρημάτων και της μεταβίβασης ακινήτων. Για τις δύο τελευταίες περιπτώσεις θα πρέπει να περάσετε από την Εφορία, η οποία θα παρακρατήσει από το τίμημα μεταβίβασης του ακινήτου τη συνολική οφειλή. Το myAADE όμως δεν εκδίδει φορολογική ενημερότητα διαδικτυακά, ακόμα και στην περίπτωση όπου υπάρχουν απλώς βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, εφόσον η ενημερότητα ζητείται για μεταβίβαση ακινήτου και είσπραξη χρημάτων.

πηγη

Απάντηση