Τα οφέλη του αθλητικού μασάζ

0

Είναι γνωστό ότι το θεραπευτικό μασάζ μπορεί να μειώσει το άγχος, τον πόνο και την ένταση, ενώ σε γενικότερο πλαίσιο χαρίζει ευεξία και ηρεμεί το πνεύμα. Ωστόσο, το μασάζ μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από απλή χαλάρωση. Για τους αθλητές, το θεραπευτικό μασάζ μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στο προπονητικό τους πρόγραμμα και να βελτιώσει σημαντικά την απόδοσή τους. Πιο γνωστό είναι το αθλητικό μασάζ που χρησιμοποιεί τεχνικές βαθιάς μυϊκής εργασίας που εξαλείφουν τις τοξίνες στις μυϊκές ίνες και αφαιρούν τις προσκολλήσεις. Αυτές οι τεχνικές που εφαρμόζονται στους αθλητές ονομάζονται αθλητικό μασάζ και είναι ένας συνδυασμός σιάτσου και σουηδικού μασάζ. Ορισμένες συγκεκριμένες μέθοδοι που χρησιμοποιούνται συνήθως είναι το σημείο πίεσης, η τριβή μεταξύ των ινών και οι σουηδικές κινήσεις.

Αυτό το είδος μασάζ μπορεί να χωριστεί σε δύο τμήματα όταν πρόκειται για αθλητές: Μασάζ πριν από τον αγώνα και μασάζ μετά τον αγώνα.
Το μασάζ πριν από τον αγώνα γίνεται καλύτερα έως και δύο ημέρες πριν αγωνιστείτε. Ένα γρήγορο μασάζ μπορεί να διεγείρει τη ροή των θρεπτικών ουσιών και του αίματος στους μύες και να παράγει μια ψυχική εμπιστοσύνη που προκαλείται από φυσιολογική χαλάρωση. Μπορεί επίσης να βελτιώσει σημαντικά την προθέρμανση ενός αθλητή. Εκτός από τη μείωση της ψυχικής έντασης πριν από τον αγώνα ή την προπόνηση, το μασάζ αυξάνει την κυκλοφορία μειώνοντας την πιθανότητα τραυματισμού. Η μυϊκή ένταση είναι χαλαρή και η ευκαμψία των ιστών επωφελείται επίσης από το μασάζ.
Ένα μασάζ μετά τον αγώνα είναι σύντομο και άμεσο. Διαρκεί περίπου 10-15 λεπτά, συνήθως επικεντρώνεται στους τομείς που αφορούν το άθλημα του αθλητή. Αυτό το μασάζ χρησιμοποιεί τεχνικές συμπίεσης για την ανακούφιση και τη μείωση της έντασης των μυών. Το μασάζ μετά τον αγώνα θεωρείται ότι επιταχύνει σημαντικά την αποκατάσταση των μυών και μειώνει τους μυϊκούς σπασμούς. Το πλήρες εύρος κίνησης είναι ένας κύριος στόχος, ενώ η αυξημένη ροή αίματος στους μύες μετά την άσκηση είναι ένα άλλο όφελος. Άλλα οφέλη περιλαμβάνουν, μικρότερο χρόνο ανάκαμψης και σημαντική μείωση του πόνου των μυών.

Το αθλητικό μασάζ δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εναρμόνιση στο σώμα του αθλητή. Το γαλακτικό οξύ και άλλα απόβλητα απομακρύνονται πιο γρήγορα από το σύστημα. Η βελτιωμένη κυκλοφορία αυξάνει την παροχή οξυγόνου στους μύες, μέσω της βαθιάς εργασίας των ιστών, η οποία μειώνει σημαντικά το χρόνο ανάρρωσης. Η διάσπαση του ουλώδους ιστού και η βελτιωμένη ελαστικότητα των μυών είναι ένα άλλο πλεονέκτημα.
Ψυχολογικά, το μασάζ χαλαρώνει τα νεύρα και μειώνει το άγχος. Η αυξημένη ροή αίματος γενικά αναγνωρίζεται ότι είναι καλή για το ανοσοποιητικό σύστημα, τα όργανα και την ψυχική υγεία.

Το αθλητικό μασάζ προάγει την ανάρρωση και τη γενική ευημερία του αθλητή. Τα μασάζ πριν και μετά από εκπαιδευμένους θεραπευτές μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού, να βελτιώσουν την ελαστικότητα των μυών και να μειώσουν το χρόνο που χρειάζεται για να ανακάμψει από την αθλητική δραστηριότητα.

Απάντηση