Στη δημοσιότητα οι ελληνικές θέσεις για τη διαπραγμάτευση στο ΕurogroupΣτην πρωτόγνωρη κίνηση της δημοσιοποίησης των κειμένων της διαπραγμάτευσης (ομιλίες στα Εurogroup, Non Paper προς το συμβούλιο, κείμενα Μοσκοβισί και Ντάισελμπλουμ) προχώρησε το υπ. Οικονομικών, αποδεικνύοντας έτσι ότι δεν έχει καταστρατηγήσει την εντολή του ελληνικού λαού, αλλά και ότι κινείται στην κατεύθυνση της συνεργασίας με τους εταίρους της.
Στα κείμενα υπάρχουν διάσπαρτες οι θέσεις της ελληνικής πλευράς: πάγωμα των κατασχέσεων, ευέλικτη ρύθμιση των χρεών προς το δημόσιο (περιλαμβανομένων και διαγραφών), απόρριψη αύξησης του ΦΠΑ, απόρριψη μείωσης των επικουρικών συντάξεων (μόλις 9,5 εκ όφελος), επαναπρόσληψη καθαριστριών, μέτρα για την ανθρωπιστική κρίση, εργασιακά, διακοπή των συστηματικών απολύσεων, αντικατάσταση τον ΕΝΦΙΑ με φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, προτεραιότητα στην ανάπτυξη του κοινωνικού τομέα και δημιουργία δημόσιας αναπτυξιακής τράπεζας.
Παράλληλα υπάρχουν και δεσμεύσεις που προτίθεται να αναλάβει: αναβολή της αύξησης κατώτατου μισθού για ένα διάστημα, τήρηση δανειακής σύμβασης, καμία δράση που να θέτει σε κίνδυνο τον προϋπολογισμό ή τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, όχι ενέργειες στην κατεύθυνση “κουρέματος” της ονομαστικής αξίας του χρέους, δέσμευση λήψης υποκατάστατων μέτρων.
Οι μεταρρυθμίσεις που θέλει να προχωρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και βρίσκουν σε γενικές γραμμές σύμφωνους τους εταίρους είναι: ο περιορισμός της γραφειοκρατίας (δεν θα ζητούνται πια έγγραφα που παρέχει το ίδιο το δημόσιο), η ενίσχυση της ανεξαρτησίας της φορολογικής διοίκησης, η δημιουργία συστήματος δικαστικής επίλυσης φορολογικών θεμάτων, ο εκσυγχρονισμός του πτωχευτικού δικαίου, η μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος, ή διαμόρφωση πλαισίου για τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα , η διάλυση των καρτέλ, μεταρρύθμιση των δημόσιων συμβάσεων
Σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις προβάλλεται το επιχείρημα ότι το πάγωμα τους θα επιδεινώσει τη βιωσιμότητα του χρέους βραχυπρόθεσμα, αλλά θα βελτιώσει την τροχιά του χρέους σε πιο μακροπρόθεσμη βάση. Πάντως, ο κ. Βαρουφάκης επισήμανε πως η κυβέρνηση «δεν είναι δογματική» στο συγκεκριμένο ζήτημα και πως «είναι έτοιμη και διατεθειμένη να αξιολογήσει κάθε project ξεχωριστά».
Ακόμη, προβλέπεται ότι κατά τη διάρκεια του έτους προβλέπονται 5,5 δις έσοδα από την καταπολέμηση του παράνομου εμπορίου, της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, τον καλύτερο έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών, τη μεταρρύθμιση της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών και την εφαρμογή πιο προοδευτικής φορολογίας.
Επίσης, ο κ Βαρουφάκης έχει αναφέρει ότι ελληνική κυβέρνησή είναι έτοιμη να αιτηθεί παράταση της δανειακής σύμβασης και να συμφωνήσει σε μία σειρά λογικών προϋποθέσεων που θα πρέπει να εκπληρωθούν σε αυτή την περίοδο και να δεσμευτεί στο να γίνει μία αξιολόγηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο τέλος της ενδιάμεσης περιόδου.
Σχετικά με την ρευστότητα ζητείται στήριξη για την έκδοση επιπλέον εντόκων γραμματίων, χρήση του ELA, πρόσθετες δόσεις από το ΔΝΤ, καθώς και απελευθέρωση αχρησιμοποίητων πόρων του EFSF  (ΤΧΣ), ώστε να καλυφθούν οι υποχρεώσεις του 2015, ύψους 17 δις. Ακόμη, προτείνεται η υποκατάσταση του στόχου των ιδιωτικοποιήσεων για το 2015 (2,2 δις) με την είσπραξη των κερδών επί των ελληνικών ομολόγων που έχοθν οι κεντρικές τράπεζες (1,9 δις).
Το θέμα του χρέους θα συζητηθεί στο διάστημα που θα ισχύσει η νέα συμφωνία. Στη συζήτηση των τεχνικών κλιμακίων παρουσιάστηκε μια μελέτη της βιωσιμότητας που προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και ανάπτυξη 4%. Η ανάλυση της πρότασης καταλήγει στο ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα έχει μεγαλύτερο αποτέλεσμα (στην αναλογία του χρέους ως προς το ΑΕΠ) από το κόστος που θα έχει η μικρότερη παραγωγή πλεονασμάτων. Ταυτόχρονα, εκτιμάται ότι η καθαρή παρούσα αξία του χρέους οδηγεί σε πιο αισιόδοξα συμπεράσματα για τη βιωσιμότητα του.

Φ.Κ.
Πηγή :avgi.gr