Ρεκόρ επενδυτικού ενδιαφέροντος φέρνει η υψηλή ζήτηση για πεντάστερα και resort 

0

Σε πρώτο πλάνο μπαίνουν το τελευταίο διάστημα τα παραλιακά πολυτελή θέρετρα και καταλύματα της Μεσογείου, συγκεντρώνοντας την μερίδα του λέοντος της τουριστικής ζήτησης αλλά και τα βλέμματα διεθνών επενδυτών που φλερτάτουν με τον κλάδο της φιλοξενίας. Επισφραγίζοντας την τάση για πολυτελή ιδιωτικότητα, η οποία χαρακτήρισε τον τουριστικό κλάδο αρχής γενομένης της πανδημίας, η προαναφερθείσα ζήτηση είναι εμφανής και στην χώρα μας, πριμοδοτώντας κυρίως τις παραθαλάσσιες μονάδες πολλών αστέρων.

Την αυξημένη ζήτηση για τις πεντάστρες μονάδες που επεσήμαναν όλο το προηγούμενο διάστημα οι φορείς της αγοράς, ήρθε να επιβεβαιώσει πρόσφατα η ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, με τίτλο «Οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων το 2021». Σύμφωνα με αυτή, τα πολυτελή καταλύματα, εποχικής λειτουργίας κατέγραψαν τις καλύτερες επιδόσεις την περασμένη χρονιά. Είναι ενδεικτικό ότι ο τζίρος των πεντάστερων μονάδων της χώρας έφτασε τα 2,82 δισ. ευρώ από τα  5,48 δισ. ευρώ που ήταν ο τζίρος του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού. Κι αυτό όταν το 50% των 1.100 περίπου ξενοδοχείων της Ελλάδας ανήκουν στις χαμηλές κατηγορίες, δύο και ενός αστεριού. Αυτός ήταν και ο λόγος που οι πεντάστερες μονάδες κατέγραψαν την μικρότερη πτώση τζίρου σε σχέση με την προπανδημική χρονιά του 2019 – μόλις 8,4% – όταν για όλες τις άλλες κατηγορίες η πτώση κινήθηκε από 45% και άνω. 

Η στροφή στα πεντάστερα οδηγήσε εν μέρει και την άνοδο της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι, πριμοδοτώντας τον τελικό «λογαριασμό» του κλάδου. Αρκεί να αναφέρουμε ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η μέση δαπάνη ανά ταξίδι των ξένων επισκεπτών έφτασε τα 720,3 ευρώ και ήταν αυξημένη κατά 22,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 27% περίπου σε σχέση με την προπανδημική χρονιά του 2019.

Η αύξηση της μέσης δαπάνης αποτελεί κατά πολλούς παροδικό φαινόμενο που εδράζεται στις ανάγκη για ψυχαγωγία που ήταν εντονότερη από κάθε άλλη φορά, στο υψηλότερο μπάτζετ των ταξιδιωτών αφού όλο το προηγούμενο διάστημα δεν μπορούσαν να δαπανήσουν χρήματα σε άλλες μορφές διασκέδασης ή ακόμα και στο γεγονός ότι παρέμειναν κλειστοί οι μακρινοί προορισμοί όπως τα εξωτικά νησιά. Ακόμα κι έτσι όμως – γεγονός που θα φανεί όταν ο κόσμος επιστρέψει στην προ-κορονοϊού κανονικότητα – ήδη έχει οδηγήσει σε αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για συγκεκριμένες περιοχές της χώρας μας. 

Η αύξηση της ζήτησης οδηγεί τις επενδύσεις 

Όπως συνομολογούν παράγοντες της τουριστικής αγοράς η αύξηση της ζήτησης για τέτοιου τύπου καταλύματα έχει εκτοξεύσει την ζήτηση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας κι έχει στρέψει το βλέμμα των διεθνών επενδυτικών σχημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο κι ευρύτερα στη Μεσόγειο. 



πηγή

Leave a Reply