Η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση, η υποχρεωτική αναστολή εργασίας, η πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και ο ψυχρότερος καιρός ενισχύουν τη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης δίνοντας μια ανάσα στις επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες πλήττονται εδώ και πολλούς μήνες από την πτώση των πωλήσεων στα καύσιμα κίνησης.

Η ζήτηση για το πετρέλαιο θέρμανσης κατά το πρώτο 20ήμερο του Νοεμβρίου καταγράφει πτώση κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα αλλά όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς αυτό το ποσοστό είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με αυτό που ανέμεναν στις αρχικές προβλέψεις τους. Η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία κατά το πρώτο 15θήμερο έναρξης της φετινής διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης των Οκτώβριο κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν καθώς το πετρέλαιο θέρμανσης σημείωσε πτώση κατά 30% σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο, μια εικόνα η οποία ωστόσο όπως φαίνεται βελτιώθηκε σημαντικά μέσα στο Νοέμβριο.

Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ΕΛΙΝΟΙΛ, Γιώργος Βερούλης, μιλώντας στο insider.gr, αναλύει τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά καυσίμων εν μέσω του δεύτερου lockdown σημειώνοντας ότι όσον αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης ισχύει ακριβώς το αντίθετο από ό,τι στα καύσιμα κίνησης. «Είναι λογικό εν μέσω του lockdown να καταγράφεται αύξηση στη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης και μείωση στη ζήτηση για τα καύσιμα κίνησης. Εκτός από την τηλεργασία, την τηλεκπαίδευση και όλους τους άλλους παράγοντες που συντελούν στην παρατεταμένη παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι πρέπει να συνυπολογίσουμε και την χαμηλή τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης», αναφέρει σχετικά.

Προφανώς οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν πολύ δρόμο ακόμη προκειμένου να αντισταθμίσουν τη μείωση των εσόδων που καταγράφουν λόγω του παρεμπορίου που μαστίζει τον κλάδο αλλά και της υψηλής φορολογίας και επιβαρρύνσεων (οι οποίες έχουν άμεσες επιπτώσεις στην κατανάλωση και τα έσοδα των επιχειρήσεων).

Όπως αναφέρει η μελέτη σχετικά με τις επιδόσεις και τα αποτελέσματα του κλάδου Εμπορίας Πετρελαιοειδών του ΙΟΒΕ, σε αντίθεση με το 2019, τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο και κατ’ επέκταση για τα κρατικά έσοδα. «Οι προοπτικές του κλάδου, μετά την ανακοίνωση και των νέων αναγκαίων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα αρνητικές. Συνολικά στο εννιάμηνο του 2020, οι πωλήσεις σε όλα τα προϊόντα παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Οι Βενζίνες -14,4%, το Πετρέλαιο Κίνησης -10,7%, το Μαζούτ -13,3%, τα Ναυτιλιακά Καύσιμα -35% και τα Αεροπορικά κατά -67,9%», επισημαίνεται σχετικά.

πηγη