Η ιδέα γεννήθηκε ένα χειμωνιάτικο βράδυ σε ένα εστιατόριο της Ελβετίας από την Μαρία και Πένυ Βλάχου. Αρκετοί απολάμβαναν Escargots à la Bourguignonne, αποφάσισε και η Μαρία να τα δοκιμάσει. Την ίδια στιγμή της τηλεφώνησε η Πένυ, η οποία εντυπωσιάστηκε ακούγοντας ότι τρώει η αδελφή της σαλιγκάρια και όταν της ανέφερε την τιμή που πλήρωσε για μόλις 12 τεμάχια, ξαφνιάστηκε και αστειευόμενη είπε ότι θα μαζέψει σαλιγκάρια από τον κήπο της για να τα εξάγει. Το αστείο αυτό ήταν το έναυσμα η Πένυ να φοιτήσει στη σχολή Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας κι η Μαρία Μάρκετινγκ και πωλήσεις. Έτσι, ύστερα από ατέλειωτες ώρες μελέτης και μια μακρά έρευνα αγοράς ξεκινήσανε το πρώτο τους εκτροφείο, τη Fereikos τους . Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε η Πένυ στον Παναγιώτη Λουκά

Τo ερέθισμα για την ίδρυση της Fereikos ήταν η αγάπη μου για το περιβάλλον και το να βρίσκομαι κοντά στην φύση. Δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου κλεισμένη σε ένα γραφείο στην Αθήνα. Έτσι λοιπόν αυτή η επιλογή θα μου έδινε τη δυνατότητα να μείνω στην επαρχία, στην Κόρινθο και να δημιουργήσω κάτι δικό μου.

SNAIL FARM ANCIENT CORINTH.jpg

Ουσιαστικά απευθυνόμαστε για το κομμάτι της εκτροφής σαλιγκαριών σε νέους ανθρώπους που επιθυμούν να κάνουν αποκέντρωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα και να επιστρέψουν στην επαρχία, σε νέους αγρότες και σε επενδυτές. Το όφελος των εκτροφέων είναι ότι έχουν ήδη  που να τα πουλήσουν, εφόσον αγοράζουμε από εκείνους χωρίς να τους δεσμεύουμε να τα πουλήσουν σε εμας. Όσον αφορά τα τυποποιημένα προϊόντα σαλιγκαριών (φρέσκα σαλιγκάρια, τυποποιημένα και το νέο καινοτόμο προϊόν μακαρόνια με σαλιγκάρια) απευθυνόμαστε  αντίστοιχα σε χονδρεμπόρους ,horeca, delicatessen , παντοπωλεία και πάνω από όλα στον τελικό καταναλωτή.  Τα οφέλη που μπορεί  να έχει ο καταναλωτής είναι πάρα πολλά. Εκτός από τις ευεργετικές ιδιότητες του σαλιγκαριού, δεν χρειάζεται να χάνει πολύτιμο χρόνο καθώς η διαδικασία τους έχει απλοποιηθεί από εμας και μπορούν να γευθούν ένα κατά παράδοση χρονοβόρο προϊόν εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια.
photo_PASTA.jpg

Σκοπός μας είναι να παραδίδουμε πιστοποιημένα προϊόντα σαλιγκαριών καθόλη τη διάρκεια του έτους διατηρώντας υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η Fereikos έχει βραβευθεί για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. Το όραμα της Fereikos είναι  να αυξήσει τις εξαγωγές και να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Tagliatelle.jpg

Σήμερα η Fereikos συνεργάζεται με 180 οικογένειες που εκτρέφουν σαλιγκάρια στην Ελλάδα, την Κύπρο , την Γερμανία και την Ισπανία. Μέσα στην επιχείρηση μια ομάδα 14  νέων ανθρώπων που απαρτίζεται από γεωπόνους, πωλητές, λογιστές, τμήμα marketing κ.α διαχειρίζεται τους πελάτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η γνώση των πολλών ξένων γλωσσών  μας επιτρέπει να εξάγουμε, αλλά και να συντονίζουμε όλους τους συνεργάτες.

Δυστυχώς δεν υπάρχουν κρατικά κέντρα πληροφόρησης για την επιχειρηματικότητα και δεν υπάρχουν ουσιαστικά οικονομικά κίνητρα που να βοηθούν στην έναρξη μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας και ιδιαίτερα στον πρωτογενή τομέα. Το ασταθές φορολογικό περιβάλλον και οι συχνές εκλογικές διαδικασίες στη  χώρα μας δυσχεραίνουν τις επαφές μας με τους πελάτες μας στο εξωτερικό.

Η φορολογία είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα συγκριτικά με το βιοτικό επίπεδο στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να επιλέγουν την ίδρυση εταιρειών ή και την μεταφορά έδρας στο εξωτερικό, σε γειτονικές χώρες. Επιπλέον το όνομα της Ελλάδας και των παραγόμενων  προϊόντων της , απαιτεί να γίνουν ισχυρές (συν)δράσεις και συνεργασίες με φορείς του εξωτερικού προκειμένου να εγγυηθούν ένα ασφαλές κλίμα όσον αφρά τη διακίνηση εξαγώγιμων προϊόντων.

Πιστεύω πως η εμπειρία που αποκτάται χρόνο με τον χρόνο, είναι καθοριστικός παράγοντας για την βιωσιμότητα μιας επιχείρησης στην Ελλάδα. Στα επόμενα έτη θα θέλαμε να διεκδικήσουμε στενότερες σχέσεις με πανεπιστημιακά ιδρύματα στη χώρα προκείμενου να επενδύσουμε στο κομμάτι της έρευνας η οποία είναι μείζωνος σημασίας.

H οικονομική αλλά και κοινωνική κρίση προσφέρει ευκαιρίες για νέες επιχειρήσεις, για νέα προϊόντα και υπηρεσίες και δίνει την δυνατότητα στον επιχειρηματία να ψάξει περισσότερο να βρει τα ισχυρά του πλεονεκτήματα εντός και εκτός Ελλάδας. Η συμβουλή μου είναι να κάνει κανείς μια καλή ερεύνα αγοράς πριν αποφασίσει με το τί θα ασχοληθεί. Τέλος, η άποψη μου είναι πως η  καινοτομία δεν σημαίνει απαραίτητα μια νέα υπηρεσία ή προϊόν που δεν υφίσταται στην αγορά , καινοτομία μπορεί να σημαίνει μετατροπή ή  ευκολότερη χρήση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος στο καταναλωτικό κοινό.