outcast-patrick-fugit-image-700x394

Πριν από τρία χρόνια ήταν το Penny Dreadful που βγήκε μπροστά για να οδηγήσει το θρίλερ σε ένδοξα μονοπάτια. Και η πρώτη σεζόν ήταν μια απόλαυση. Η δεύτερη σεζόν ήταν μια απογοήτευση. Γενικά το θρίλερ ως είδος περνάει μια διαρκή κατάσταση επαναπροσδιορισμού, τόσο στις αξίες του, όσο και στην ποιότητα με την οποία τις δίνει στο κοινό. Με εξαίρεση το It Follows του περασμένου καλοκαιριού, δεν θυμάμαι άλλο θρίλερ την τελευταία 5ετία που να πεις ότι κρατάει τη σχολή ψηλά. Ίσως και το Γυναίκα με τα Μαύρα.  Όλα αυτά μέχρι που ήρθε το Outcast.

Η τηλεόραση έχει κάνει γενικά μεγάλη ρελάνς την τελευταία 5ετία και μετά από αυτό που ζήσαμε με το 9ο επεισόδιο του Game of Thrones, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα υπερκεράσει τον κινηματογράφο στο thrilling του θεατή και σε άλλες κατηγορίες. Όπως το θρίλερ. Αν υπάρχει ένα δείγμα αυτή τη στιγμή που μπορεί να το πετύχει, είναι η σειρά Outcast που φέρνει το FOX, ένα δίκτυο που δεν του το έχεις ότι μπορεί να στήσει σωστά αυτό το είδος, αν υπολογίσεις το trademark που έχει δώσει στο παρελθόν. Είναι όμως ο Robert Kirkman, συμπαραγωγός του Walking Dead που φέρνει το μενταλιτέ και την αίγλη του θρίλερ.

Η υπόθεση αφορά τον Kyle Barnes (Patrick Fugit), έναν τύπο που μας συστήνεται ως αυτό που λέει ο τίτλος της σειράς, ως ο άνθρωπος που επέλεξε να ζήσει στο περιθώριο, για λόγους που ο ίδιος θεωρεί ότι δεν μπορούν να τον κρατήσουν σε δεσμούς με την υπόλοιπη κοινωνία. Αυτοί οι λόγοι παρουσιάζονται σιγά σιγά και με flash back. Ο Kyle έζησε μια φρικιαστική παιδική ηλικία, αφού ο πατέρας του τον παράτησε και η μάνα του καταλήφθηκε από έναν δαίμονα. Έπαψε να είναι ο εαυτός της και για αρκετές μέρες πάλευε με τον γιο της, τον χτυπούσε και πολλά ακόμη.

Ο Kyle κατάφερε να βγάλει τον δαίμονα από μέσα της, αλλά οι δικοί του δαίμονες άρχισαν να περικυκλώνουν την σκέψη του. Και να την βιάζουν αρκετές φορές στη ζωή του. Ευτυχώς, δεν κατάφεραν να πάρουν το σώμα και τις πράξεις του. Ο κίνδυνος για την υπόλοιπη κοινωνία παραμένει, καθώς υπάρχει ένα σχέδιο των δαιμόνων για να ανέβουν στον κόσμο και να γίνουν αφέντες των ανθρώπων. Ο Kyle, που είδε και την ίδια του τη γυναίκα να περνάει ό,τι η μάνα του, αλλά να μη μένει φυτό στο τέλος, θα αναγκαστεί να βγει από το καβούκι του και να έρθει σε συνεργασία με τον πάστορα Άντερσον που εξειδικεύεται στους εξορκισμούς. Η σειρά ξεκινάει με την προσπάθεια απελευθέρωσης ενός μικρού αγοριού, που με τον δαίμονα μέσα του έχει δύναμη μεγάλου άντρα. Η λύση βρίσκεται στο αίμα. Στο αγνό αίμα. Στο αίμα του Kyle. Αυτός λόγω της ζωής του, είναι ο μόνος που δεν μπορεί να προσβληθεί από το κακό. Είναι όμως ο επιφορτισμένος να χτυπήσει το κακό αυθωρεί και παραχρήμα. Και θα χρειαστεί να το κάνει και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του.

Στα πρώτα τρία επεισόδια που έχουν κυκλοφορήσει το Outcast δείχνει να μπορεί να αντέξει το φορτίο του να επαναφέρει το θρίλερ σε μια κατάσταση ζώσα κι όχι άνευρη. Το απότομο ξεπέταγμα των δαιμόνων στην εικόνα είναι μεν ένα τρικ κλασσικό στην θριλερική αφήγηση, αλλά το πετυχαίνει η σειρά με έναν τρόπο πολύ πιο έντονο, πολύ πιο «κολλητικό». Επίσης το γεγονός ότι δεν δίνει τίποτα καθαρό στον θεατή και κρατάει πολλά για τη συνέχεια, είναι ένα στοιχείο που δείχνει να επανανοηματοδοτεί το είδος, να το φέρνει κοντά στο αύριο.

Σακης Κακαζανης