Ο νέος Τζέιμς Μποντ σκαλίζει το παρελθόν του (και βρίσκει τη Μόνικα Μπελούτσι)

0

ImageHandler (22)

Στην υπ’ αριθμόν 24 ταινία του Τζέιμς Μποντ το ένα από τα «κορίτσια» του υπερ-πράκτορα είναι 51 ετών. Το άλλο, μόλις τριάντα. Στη διάρκεια των γυρισμάτων του «Spectre» ο 007 τραυματίστηκε στο γόνατο και χρειάστηκε εγχείρηση.

Ο σκηνοθέτης είχε αρχικά αρνηθεί να υλοποιήσει τις ιδέες των σεναριογράφων, ενώ προτού ακόμη αρχίσουν τα γυρίσματα της ταινίας, ηλεκτρονικοί πειρατές εισέβαλαν στα διπλοκλειδωμένα αρχεία της Sony και, μεταξύ άλλων απόρρητων στοιχείων, απέσπασαν μια εκδοχή του σεναρίου. Φυσικά, όπως συμβαίνει παγίως στις τελευταίες ταινίες του Μποντ, μέλη του κινηματογραφικού συνεργείου τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια των εξαιρετικά επικίνδυνων σκηνών δράσης.

Εξυπακούεται, δε, ότι το συνολικό κόστος της παραγωγής πλησιάζει το μισό δισ. δολάρια. Παρ’ όλα αυτά, ο συνδυασμός όλων των προηγούμενων γεγονότων, αντί να συνιστά μια συνταγή πανωλεθρίας για τα δεδομένα των ταινιών του θρυλικού πράκτορα, είναι οιωνός για άλλον έναν εισπρακτικό θρίαμβο. Το «Spectre» δεν πρόκειται να αρχίσει να προβάλλεται πριν από τον ερχόμενο Νοέμβριο, όμως ακόμη και το απλό γεγονός ότι η ταινία είναι έτοιμη και το διαφημιστικό τρέιλερ προβάλλεται ήδη και συγκεντρώνει εκατομμύρια θεατές στο Διαδίκτυο είναι στοιχεία που αναζωπυρώνουν την πάγια Bond-mania σε όλη την υφήλιο, δημιουργώντας μεγάλες προσδοκίες και ανυπομονησία ως την πρεμιέρα της ταινίας.


Η Μόνικα Μπελούτσι αποτελεί από μόνη της έναν επιπλέον πόλο έλξης για το κοινό

«Εγώ», είναι η μονολεκτική απάντηση του Ντάνιελ Κρεγκ στη φωνή του κακού που ακούγεται να τον ρωτά: «Μπορείς να φανταστείς ποιο είναι το πρόσωπο που συνδέει όλους αυτούς;» Ο Μποντ, στο ατμοσφαιρικό μισοσκόταδο του τρέιλερ, κοιτάζει έναν μακρύ κατάλογο με ονόματα. Είναι νεκροί ή ζωντανοί; Επί του παρόντος, κανείς, εκτός από τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της ταινίας, δεν γνωρίζει – ή δεν επιτρέπεται να αποκαλύψει.

Το «Spectre» είναι η τέταρτη ταινία που γυρίζεται με τον Ντάνιελ Κρεγκ να ενσαρκώνει τον ανίκητο, αδάμαστο και παντοιοτρόπως ακαταμάχητο Τζέιμς Μποντ. Προηγήθηκαν το «Casino Royale», το «Quantum of Solace» και το «Skyfall», ταινίες που εκτός της αναμενόμενης, εξωφρενικά φαντασμαγορικής δράσης, περιείχαν αυξημένες δόσεις ψυχολογικού δράματος και εσωτερικής αγωνίας. Στο «Spectre» τα στοιχεία αυτά οδηγούνται σε μια κορύφωση – ή τουλάχιστον αυτή η εντύπωση καλλιεργείται με το μάρκετινγκ της ταινίας, καθώς ο Μποντ έρχεται σε επαφή με το παρελθόν του. Υπάρχουν κάποια μισοκατεστραμμένα ντοκουμέντα, φωτογραφίες κ.λπ., σπαράγματα ενός παρελθόντος που είναι εξίσου άγνωστο τόσο στον 007 όσο και στα εκατομμύρια των οπαδών του σε όλο τον κόσμο.


Αποκαλύπτεται η νέα Aston Martin που θα οδηγεί ο 007 στην ταινία «Spectre»

Η αναζήτησή του περιλαμβάνει καταδιώξεις σε γη, ύδωρ και αέρα, υπάρχει το απαραίτητο βρωμόξυλο στους κακούς της υπόθεσης, άγρια γκάζια με σπουδαία τετράτροχα Aston Martin, Jaguar και Land Rover που φτιάχτηκαν ειδικά για να τα διαλύσει ο μέγας Μποντ, ενώ το κοινό θα απολαύσει φραστικές ξιφομαχίες, πάντα με τις μνημειώδεις ατάκες-σήμα κατατεθέν ανάμεσα στον 007 και τους εκάστοτε συνομιλητές του, είτε αυτοί είναι εχθροί, είτε οι ανώτεροί του στα κεντρικά των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, είτε οι συμπρωταγωνίστριές του στο «Spectre».

Τα κορίτσια του «Spectre»

Οι κυρίες του τελευταίου 007 είναι η Λεά Σεϊντού -που έγινε γνωστή ως ερωτική παρτενέρ της Αντέλ Εξαρχόπουλος στη «Ζωή της Αντέλ» πριν την κερδίσει το Χόλιγουντ- και, βέβαια, η πρωθιέρεια του χυμώδους, μεσογειακού, πληθωρικού ερωτισμού Μόνικα Μπελούτσι. Μολονότι έχει πλέον πατήσει τα 50 και με τη συμμετοχή της στο «Spectre» κέρδισε τον, ομολογουμένως όχι και τόσο κολακευτικό, τίτλο του μεγαλύτερου σε ηλικία κοριτσιού του Τζέιμς Μποντ, η Μόνικα αποτελεί από μόνη της έναν επιπλέον πόλο έλξης για το κοινό. Μια ιδέα για τα ρίγη συγκίνησης που θα προκαλέσει η εμφάνισή της -όσο διακριτική κι αν είναι από άποψη διάρκειας- δίνει το τρέιλερ, με τον Ντάνιελ Κρεγκ να έχει κολλήσει το πρόσωπό του στο δικό της και την κάμερα να ακολουθεί το χέρι του που κατεβάζει το φερμουάρ στην πλάτη της.
Ως πολύ πιο νέα, ανθεκτική στα δύσκολα και περιπετειώδης, η Λεά Σεϊντού περνά διάφορες δοκιμασίες, όπως όμως της εξηγεί ο Μποντ, «είμαι η μόνη σου ελπίδα να επιβιώσεις». Το στάτους -μαζί με το κασέ- της πανέμορφης Γαλλίδας ανεβαίνει διαρκώς από το κινηματογραφικό της ντεμπούτο και εξής, ενώ αναμένεται να εκτοξευτεί ύστερα από το «Spectre». Ισως είναι η εναλλακτική Ευρωπαία Σκάρλετ Γιοχάνσον -και υπ’ αυτή την έννοια θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε τη Λεά Σεϊντού κόντρα στην Πενέλοπε Κρουζ, για την οποία υπήρχε φημολογία ότι θα έπαιζε τον ρόλο που τελικά πήρε η Μόνικα Μπελούτσι.

Στο «Spectre» η αναζήτηση του 007 περιλαμβάνει καταδιώξεις σε γη, ύδωρ και αέρα, υπάρχει το απαραίτητο βρωμόξυλο στους κακούς της υπόθεσης, άγρια γκάζια
με σπουδαία τετράτροχα Aston Martin, Jaguar και Land Rover που φτιάχτηκαν ειδικά για να τα διαλύσει ο μέγας Μποντ, ενώ το κοινό θα απολαύσει τις φραστικές ξιφομαχίες, πάντα με τις μνημειώδεις ατάκες.
Ο σκηνοθέτης και ο «κακός»

Η ιδιαίτερη, σχεδόν μαγική αίγλη που έχει καταφέρει να ασκεί όχι μόνο στους θεατές, αλλά και στην ίδια την κινηματογραφική βιομηχανία ο θρύλος του 007, επιβεβαιώθηκε με τον πλέον πειστικό τρόπο από την επιλογή του Σαμ Μέντες. Ο σκηνοθέτης της προηγούμενης ταινίας, του «Skyfall», υποτίθεται ότι ήταν αμετάπειστος, εμμένοντας στην άρνησή του να αναλάβει την υλοποίηση του «Spectre». Οπως όμως έχει εξομολογηθεί ο ίδιος, μόλις διάβασε το σενάριο οποιαδήποτε αντίσταση εκάμφθη, καθώς ο βραβευμένος με Οσκαρ (για το «American Beauty») Βρετανός auteur διαπίστωσε ότι σε αυτό το επεισόδιο του πολυτάραχου βίου του ο Μποντ δεν τα βάζει μόνο με μια πανούργα και πανίσχυρη, οργάνωση-φάντασμα, τη Spectre, αλλά αναζητά απαντήσεις για την ίδια του την ύπαρξη. Κάποιες από αυτές, βέβαια, τις κρατά ο, επίσης οσκαρικός («Αδωξοι Μπάσταρδη») Κρίστοφ Βαλτς, χαιρέκακος, σαρδόνιος και σατανικός – τόσο όσο χρειάζεται για να ωθήσει στα όριά του τον μέγα Τζέιμς Μποντ.


Η Λεά Σεϊντού είναι ένα από τα κορίτσια του 007 στη νέα ταινία

Απάντηση