myData: Έρχεται νέα παράταση για τα ηλεκτρονικά βιβλία και την απόσυρση των ταμειακών μηχανών

0

Με εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις να παραμένουν με κατεβασμένα ρολά και την αγορά να μετράει τις πληγές της από το παρατεταμένο lockdown, το οικονομικό επιτελείο βάζει ξανά στο τραπέζι θέμα νέας παράτασης της προθεσμίας για την υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων αλλά και την απόσυρση των παλαιών ταμειακών μηχανών.

Οι λογιστές ζητούν ήδη παράταση, καθώς βρίσκονται «χαμένοι» στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες της ΑΑΔΕ και στην ΕΡΓΑΝΗ και τρέχουν να προλάβουν τις προθεσμίες υποβολής χιλιάδων δηλώσεων για τις αναστολές εργασίας, τα μειωμένα ενοίκια, τη Συν-Εργασία, την επιστρεπτέα προκαταβολή κ.λπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες τη νέα προθεσμία για την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολογίων στο myData με ένα από τα σενάρια να προβλέπει παράταση για ένα ακόμη τρίμηνο. Αυτό σημαίνει ότι η υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2021. Σύμφωνα με τα ισχύοντα η υποχρεωτική διαβίβαση τιμολογίων στην πλατφόρμα myDATA θα γίνεται από την 1η Απριλίου 2021, για όσα εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Ταμειακές
Νέα προθεσμία αναμένεται να δοθεί στις επιχειρήσεις και για να αποσύρουν τις ταμειακές μηχανές που δεν μπορούν να συνδεθούν online με το Taxis. Η αρχική προθεσμία για την αντικατάσταση των παλαιού τύπου ταμειακών μηχανών με καινούργιες λήγει κανονικά στις 31 Μαρτίου αλλά λόγω της πανδημίας και του lockdown αναμένεται να υπάρξει νέα απόφαση με την οποία δίνεται στις επιχειρήσεις μεγαλύτερο περιθώριο προκειμένου να αντικαταστήσουν τις παλαιές ταμειακές μηχανές με σύγχρονες οι οποίες θα συνδέονται με την ΑΑΔΕ.

Δωρεάν πλατφόρμα για τιμολόγια
Παράλληλα η ΑΑΔΕ, έχει αναπτύξει μια εφαρμογή, παράλληλη με το myData, η οποία θα επιτρέπει στους υπόχρεους να διαβιβάζουν δωρεάν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myData, παρακάμπτοντας τις ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκαναν στο σεμινάριο του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών, στελέχη της ΑΑΔΕ, η φορολογική Αρχή, έχει αναπτύξει και θα θέσει σύντομα σε παραγωγική λειτουργία τον επόμενο μήνα μι μια νέα καινοτόμα πλατφόρμα έκδοσης και διαβίβασης των τιμολογίων στην πλατφόρμα myData.

Με την εφαρμογή αυτή μπορεί οποιαδήποτε επιχείρηση να εκδώσει τα παραστατικά της και παράλληλα (αυτόματα) να διαβιβαστούν οι απαραίτητες πληροφορίες στην πλατφόρμα myData, χωρίς να χρειάζεται κάποια άλλη παρέμβαση ή αποστολή σύνοψης από άλλο κανάλι διαβίβασης. Η εφαρμογή θα λειτουργεί όπως όλες οι σύγχρονες εφαρμογές on line τιμολόγησης και είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη.

Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει πλήρως το προφίλ του, να εισάγει logo για την έκδοση του τιμολογίου, να αρχειοθετεί στην εφαρμογή το πελατολόγιο του καθώς και τα είδη ή τις υπηρεσίες που τιμολογεί, να κάνει αναζήτηση των παραστατικών καθώς να αποθηκεύει και να οριστικοποιεί την έκδοση των παραστατικών αργότερα. Η εφαρμογή έκδοσης παραστατικών θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις επιχειρήσεις, ενώ δε θα υπάρχει όριο τζίρου ή αριθμού παραστατικών για τη χρήση της όπως συμβαίνει στην φόρμα καταχώρησης παραστατικών της ΑΑΔΕ.

Φορολογικά κίνητρα
Οι επιχειρήσεις πάντως που θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικών πωλήσεων και θα αποστείλουν τα στοιχεία των συναλλαγών τους στο MyData, θα έχουν σημαντικά οφέλη.

Συγκεκριμένα:

  1. Μειώνεται ο χρόνος παραγραφής: Μειώνεται κατά δύο χρόνια ή κατά ένα έτος, κατά περίπτωση, η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου. Ειδικότερα, για όσους επιλέξουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση ή γίνεται αποδεκτή η τιμολόγηση ηλεκτρονικά μέσω παρόχου, ο χρόνος της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεών τους μειώνεται από 5 σε 3 χρόνια για τον εκδότη και σε 4 χρόνια για την λήπτη.

  2. Επιταχύνονται οι επιστροφές φόρου: Μειώνεται δραστικά σε 45 ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Σήμερα η προθεσμία εξέτασης των αιτημάτων επιστροφής ΦΠΑ είναι 90 μέρες και πλέον περιορίζεται σε 1,5 μήνα.

  3. Αυξάνονται οι αποσβέσεις: Τους δίνεται η ευχέρεια να αποσβέσουν μέσα στη φορολογική χρήση και μάλιστα προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% τη δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Δηλαδή, αν το κόστος π.χ. είναι 1.000 ευρώ, θα εκπέσουν 2.000 ευρώ.

  4. Έκπτωση του κόστους των Παρόχων: Προσαυξάνεται κατά 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

πηγη

Απάντηση