Μετά τη Dryships φουρτούνες και για την Ocean Rig του Γ. Οικονόμου

0

3089538eee7346e79eee3efa5e32be0b

 

Την ίδια στιγμή που η μετοχή της εταιρείας Dryships κατάφερνε να ξεπεράσει μετά το reverse split το 1 δολάριο και να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του δείκτη Nasdaq, η άλλη εταιρεία του Γ. Οικονόμου, η εταιρεία Ocean Rig που δραστηριοποιείται στα πλοία πετρελαϊκών εξορύξεων βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιλογή της υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού δικαίου.

Αιτία σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που συνόδευε την περασμένη εβδομάδα τα αποτελέσματα εξαμήνου της εταιρείας, το συνεχιζόμενο εξαιρετικά αρνητικό περιβάλλον της αγοράς πετρελαίου που οδηγεί τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να μειώνουν τις επενδύσεις τους για υπεράκτιες εξορύξεις. Σύμφωνα με τη δήλωση του κ. Οικονόμου, στο επόμενο εξάμηνο λήγουν τα ναυλοσύμφωνα για αρκετά πλοία υπεράκτιων εξορύξεων γεγονός που αναμένεται να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στην αγορά που χαρακτηρίζεται από υπερπροσφορά πλοίων.

Το αρνητικό περιβάλλον της αγοράς αναμένεται να επιμείνει για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο και σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου η πιο συνετή επιλογή είναι η εταιρεία να εστιάσει στη διατήρηση της ρευστότητάς της και στην απομόχλευσή της.

Ήδη με δεδομένο το αρνητικό περιβάλλον αλλά και τις εκτιμήσεις ότι η ανάκαμψη στην αγορά των πλοίων για υπεράκτιες εξορύξεις  δεν πρόκειται να έρθει για αρκετά χρόνια η Ocean rig έχει ήδη δώσει εντολή στους νομικούς της συμβούλους να εξετάσει τη βιωσιμότητα της κεφαλαιακής της δομής και τις εναλλακτικές που διαθέτει. Ήδη η εταιρεία έχει προσεγγιστεί από αρκετούς δανειστές της,  ενώ αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, είναι σαφές για την εταιρεία και για αρκετούς δανειστές της ότι θα πρέπει να αναδιαρθρωθεί το χρέος της ενώ θα συνεχιστεί η διερεύνηση των εναλλακτικών που μπορούν να περιλαμβάνουν αναδιοργάνωση κάτω από το αμερικανικό πτωχευτικό δίκαιο, τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Άξιο αναφοράς πάντως είναι το γεγονός ότι στο δεύτερο τρίμηνο του έτους η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των καθαρών εσόδων της από τα 74,9 στα 156,1 εκατ. δολάρια ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν από τα 262,2 εκατ. στα 326,5 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, 4 από τα 11 πλοία της Ocean Rig έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους αλλά και τις επισκευές τους και παραμένουν σε ψυχρή εφεδρεία εν αναμονή νέων ναυλοσυμφώνων, ένα ακόμη πλοίο πραγματοποιεί εργασίες συντήρησης, ενώ δύο ακόμη πλοία που έχουν παραγγελθεί επρόκειτο να παραδοθούν το 2017 και το 2018.

Σε ό,τι αφορά τη Dryships, η οποία και εκείνη έχει πληγεί σημαντικά από την κρίση στη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, καθώς η τιμή της μετοχής της είχε πέσει κάτω από το 1 δολάριο για τριάντα διαδοχικές συνεδριάσεις είχε βρεθεί αντιμέτωπη με τις προειδοποιήσεις  του Nasdaq για απομάκρυνση της μετοχής από το δείκτη. Ωστόσο μετά το reverse split που εγκρίθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, η μετοχή βρέθηκε στα 1,07 δολάρια. Πάντως και η Dryships ανακοίνωσε σημαντική μείωση των εσόδων, που από τα 79,5 εκατ. δολάρια στο β τρίμηνο του 2015 βρέθηκαν στα 13,2 εκατ. δολάρια στο β τρίμηνο του 2016. Η εταιρεία κατέγραψε καθαρές ζημιές ύψους 9,1 εκατ. δολαρίων.

Πηγή

Απάντηση