Λοβέρδος με νέα στοιχεία κατά ΣΕΚΑΠ

0

Τα barcodes στα πακέτα των τσιγάρων παραπέμπουν στην καπνοβιομηχανία του Ιβάν Σαββίδη – Και οι κούτες Brooks και Slim που μετέφερε στο ουκρανικό αλιευτικό από το Μαυροβούνιο γράφουν «Ξάνθη», λέει ο καπετάνιος του

Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις και στη δεύτερη υπόθεση λαθρεμπορίας τσιγάρων που αφορά στο φορτηγό πλοίο «Golendri», το οποίο εντοπίστηκε σε θαλάσσια περιοχή της Κρήτης φορτωμένο με 1.557.200 λαθραία πακέτα τσιγάρα.

Οι έξι Ουκρανοί ναυτικοί που αποτελούσαν το πλήρωμά του οδηγούνται με σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή στη φυλακή, ενώ την ίδια στιγμή πηγές από το τελωνείο Πειραιά αποκαλύπτουν για το φορτίο ότι, ενώ φαίνονται στις κούτες με τα λαθραία τσιγάρα μάρκες όπως Brooks, American House, Proto κ.ά., ο έλεγχος των κωδικών στα πακέτα δείχνει στις διωκτικές αρχές ότι σχεδόν όλα τα τσιγάρα είναι της ΣΕΚΑΠ.

Επιπλέον, τα φωτογραφικά ντοκουμέντα που δημοσιεύει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μετά την επιχείρηση δείχνουν ξεκάθαρα την ύπαρξη κιβωτίων με τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ μέσα στο αμπάρι του «Golendri». Συγκεκριμένα, πρόκειται για τσιγάρα μάρκας Brooks. Τώρα, αυτό που πρέπει να ερευνηθεί, λένε οι ίδιες πηγές, είναι αν το εμπόρευμα φορτώθηκε στο Μαυροβούνιο ή εξαρχής από την Ξάνθη.

Οσον αφορά στον υποτιθέμενο προορισμό του λαθραίου φορτίου, το λιμάνι του Τομπρούκ στη Λιβύη έχει μετατραπεί σε αληθινό πεδίο μάχης, με τις αντίπαλες ομάδες να συγκρούονται για τον έλεγχο της χώρας, ενώ ένοπλες ομάδες τζιχαντιστών εκμεταλλεύονται το χάος και σπέρνουν τον τρόμο στην περιοχή.

Ως εκ τούτου, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, οι ελληνικές αρχές δεν θα μπορούσαν ποτέ να διασταυρώσουν μέσα σε αυτό το χάος αν υπήρχε πραγματικός αποδέκτης του φορτίου.
Μάλιστα το γεγονός ότι μόλις το καράβι εισήλθε στα ελληνικά ύδατα το περίμεναν νταλίκες, οι οδηγοί των οποίων ειδοποιήθηκαν εγκαίρως ώστε να αποφύγουν τη σύλληψη, τη στιγμή μάλιστα που ήταν σε εξέλιξη προσπάθεια φόρτωσης των λαθραίων τσιγάρων από το φορτηγό πλοίο σε ταχύπλοο, δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για καραμπινάτη υπόθεση λαθρεμπορίας.

Το «Golendri» είχε εντοπιστεί και παρακολουθείτο εδώ και ημέρες από τις υπηρεσίες ασφαλείας του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με λιμενικές πηγές, στο ξεκίνημα της επιχείρησης των Αρχών το φορτηγό πλοίο προσεγγίστηκε από ταχύπλοο φουσκωτό του Λιμενικού.

Ενας ένστολος αξιωματικός ανέβηκε στο καράβι, για να αποβιβαστεί λίγα λεπτά αργότερα μαζί με ένα μέλος του πληρώματος. Στη συνέχεια όμως και μόλις ένα άλλο σκάφος των λιμενικών αρχών προσέγγισε το καράβι δίνοντας οδηγίες να το ακολουθήσει, ο καπετάνιος του λαθρεμπορικού έβαλε ξαφνικά φουλ τις μηχανές με κατεύθυνση προς τα διεθνή ύδατα και τη Λιβύη.

«Ηταν απίστευτη η ταχύτητα που ανέπτυξε, κυριολεκτικά σηκώθηκε η θάλασσα», λέει στο «ΘΕΜΑ» ανώτερος αξιωματικός των λιμενικών δυνάμεων και προσθέτει: «Η καταδίωξη κράτησε για τουλάχιστον 10 μίλια μέχρι να το φτάσουν. Οταν κατάφεραν να το πιάσουν, προέβησαν σε επιτόπιο έλεγχο. Μόλις είδαν τις μηχανές που φορούσε έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Ηταν του κουτιού και πανίσχυρες. Γι’ αυτό πετούσε το καράβι παρότι εξωτερικά έδειχνε σαπιοκάραβο».

Στο φως τα μυστικά του ουκρανικού αλιευτικού

Και αν η δεύτερη υπόθεση λαθρεμπορίας είναι φως φανάρι, η πρώτη με το ουκρανικό αλιευτικό συνεχίζει εδώ και επτά μήνες να παραμένει -άγνωστο γιατί- άλυτο σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.

Τα μέλη του ουκρανικού πληρώματος του «RS-300 097», που βρίσκεται ακινητοποιημένο από λιμενικές και τελωνειακές αρχές στο λιμάνι της Παλαιόχωρας Χανίων, εντοπίστηκαν να βολοδέρνουν ανενόχλητα στο παραθαλάσσιο θέρετρο, ενώ η δικογραφία που διαβίβασε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων μόλις έφτασε στα χέρια του αρμόδιου εισαγγελέα Πειραιά.
Στην προκειμένη περίπτωση υποτίθεται ότι ο τελικός προορισμός του καραβιού ήταν η Βηρυτός.

Σύμφωνα με λιμενικές πηγές, όμως, όταν ρωτήθηκε από τις ελληνικές αρχές ο παραλήπτης -μια λιβανέζικη εταιρεία- δήλωσε πλήρη άγνοια: «Ποτέ δεν παραγγείλαμε εμείς και δεν γνωρίζουμε τίποτα απολύτως για τέτοιο φορτίο», ήταν η απάντησή τους. Και εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: Αν ήταν όντως νόμιμο το φορτίο, δεν θα το αναγνώριζε ο παραλήπτης;

Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος, επικαλούμενος δικές του πηγές, ήταν ξεκάθαρος. «Πρόκειται για σκαστή λαθρεμπορία», έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

Ωστόσο οι εμπλεκόμενοι τελωνειακοί, όπως και ο νομικός εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, λένε ότι το φορτίο είναι καθαρό και ότι υπήρχε κανονικά δελτίο παραγγελίας. Αν είναι πράγματι έτσι, γιατί αρνήθηκε να το παραλάβει και ο δεύτερος υποτιθέμενος παραλήπτης στην Αμμόχωστο; Τι φοβήθηκε;

«Στις κούτες γράφει “Ξάνθη”»

Νωρίς το πρωί της περασμένης Τετάρτης, στο λιμάνι της Παλαιόχωρας, οι λιγοστοί ψαράδες δείχνουν συνηθισμένοι στη θέα του τσιγαράδικου που είναι δεμένο εδώ και επτά μήνες δίπλα σε ένα ίδιου τύπου πλοίο, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί για παράνομη μεταφορά μεταναστών.
Ο καυτός ήλιος και οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στους στενούς χώρους του αλιευτικού αναγκάζουν τα μέλη του πληρώματος να κυκλοφορούν με τα εντελώς απαραίτητα. Δείχνουν να μη γνωρίζουν ούτε τις βασικές λέξεις της αγγλικής, οπότε κάθε προσπάθεια με στόχο την απόσπαση κάποιας πληροφορίας έχει εκ προοιμίου μηδαμινές πιθανότητες. Ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες, αλλά τουλάχιστον παίρνουν χρήματα από τον ιδιοκτήτη του πλοίου για να αγοράσουν τρόφιμα. Με τη νοηματική θα σε κάνουν να καταλάβεις ότι για οτιδήποτε αφορά το καράβι αρμόδιος είναι μόνο ο καπετάνιος.

Ονομάζεται Mykhailo Dementieiev και ο εντοπισμός του δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση. Καθημερινά εγκαταλείπει το πλοίο και περιφέρεται με τις ώρες στην πόλη. Πότε για να στείλει κάποιο έμβασμα (1.000 ευρώ σε φυσικό πρόσωπο), πότε για να πιει μπίρες και ρακές μαζί με τον μεταφραστή του.

Ναι, καλά διαβάσατε, το πλήρωμα του αλιευτικού έχει μαζί του και έναν μεταφραστή. Πρόκειται για ομογενή από τη Ρωσία, γνώριμο μάλιστα στις τοπικές αρχές. Αυτός κάνει όλες τις συνεννοήσεις με το Λιμενικό, την Αστυνομία και το τελωνείο. Με ένα 10ευρο, «για να βάλει βενζίνη», θα δεχτεί μετά χαράς να σε εξυπηρετήσει.

Τους πετύχαμε και τους δύο, μαζί με ένα ακόμα μέλος του πληρώματος, στο κέντρο της Παλαιόχωρας. Ο καπετάνιος είχε μόλις αγοράσει ένα iPhone κινητό τηλέφωνο και πάσχιζε να το ρυθμίσει. Αφού συστηθήκαμε, ρώτησε αν μπορούμε να τον βοηθήσουμε να το θέσει σε λειτουργία. Ηθελε να επικοινωνήσει με Ουκρανία, όπως εξήγησε. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η κουβέντα για το πλοίο με το ύποπτο φορτίο της ΣΕΚΑΠ. Θα ισχυριστεί ότι δεν πρόκειται για λαθρεμπόριο. Οτι ο ίδιος δεν έχει καμία ανάμειξη με μεταφορά λαθραίων τσιγάρων. Εντύπωση θα μας προκαλούσε αν ισχυριζόταν το αντίθετο.

Θα τον ρωτήσουμε για την ταυτότητα και την προέλευση των τσιγάρων. Ο καπετάνιος με τρεις κουβέντες θα επιβεβαιώσει το αρχικό ρεπορτάζ του «ΘΕΜΑτος» που αφορούσε στην ύπαρξη μεγάλης παρτίδας τσιγάρων της ΣΕΚΑΠ στο αμπάρι του πλοίου, την ίδια στιγμή που η εταιρεία, μέσω των εκπροσώπων της, έλεγε ότι δεν έχει λάβει την παραμικρή ενημέρωση από τις Αρχές για μια υπόθεση που απασχολεί εδώ και επτά ολόκληρους μήνες.

Ακολουθεί ο διάλογος με τον καπετάνιο, με τον ομογενή από τη Ρωσία στον ρόλο του μεταφραστή.

  • Τι μάρκα είναι τα τσιγάρα;
    Brooks. Δεν είναι μόνο Brooks, έχει και Slim.

  • Από πού ήρθαν;

Φορτώσαμε στο Μαυροβούνιο. Πάνω στις κούτες γράφει «Ξάνθη». Από την Ξάνθη πήγαν στο Μαυροβούνιο και από ’κει φορτώσαμε.

  • Ολα τα τσιγάρα είναι από την Ξάνθη;

Ναι. 2.470 κούτες. Κάθε κούτα έχει 50 πακέτα.

Είναι σειρά των εισαγγελικών αρχών Πειραιά να ξετυλίξουν το κουβάρι του νήματος και να ρίξουν άπλετο φως σε μια υπόθεση που τείνει να γίνει σίριαλ με απρόβλεπτο τέλος.

πηγη

Απάντηση