Καταγγελίες καταναλωτών προς ΔΕΔΔΗΕ Κορινθίας για υπέρογκες χρεώσεις

0

Ερώτηση στη Βουλή του Αντώνιου Μυλωνάκη, Βουλευτή Λ’ Ανατολικής Αττικής με την Ελληνική Λύση

ΠΡΟΣ:Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ:«Καταγγελίες καταναλωτών προς τον “ΔΕΔΔΗΕ” Κορινθίας για υπέρογκες

χρεώσεις»

Κύριε Υπουργέ,

Μετά από καταγγελίες πολιτών για υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας εξέδωσε Δελτίο Τύπου σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του “ΔΕΔΔΗΕ” Κορίνθου. To άνω Δελτίο Τύπου αναφέρεται στη Νομοθεσία Προστασίας των Καταναλωτών, με βάση την οποία, ο “ΔΕΔΔΗΕ” εισπράττει σε κάθε λογαριασμό που εκδίδεται Τέλη για την λειτουργία, την συντήρηση και την ανάπτυξη του Δικτύου Διανομής και την καταμέτρηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Ως εκ τούτου, τα σχετικά Τέλη καλύπτουν κάθε δαπάνη του που συνίσταται στην παροχή ικανοποιητικών υπηρεσιών, ως άνω, χωρίς ανάγκη για επιπλέον κόστος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2251/1994. Συνεπώς, μη νόμιμες κρίνονται οι χρεώσεις, που επιβαρύνουν τους καταναλωτές για κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο 11500, είτε για αναγγελία βλαβών, είτε για καταχώρηση μέτρησης. Επιπρόσθετα, κρίνεται αντιδεοντολογική η πρακτική του «ΔΕΔΔΗΕ» να μην ανακοινώνει στα κατά τόπους τηλεφωνικά κέντρα αναγγελίας βλαβών την όποια βλάβη προκύψει στο εκάστοτε τοπικό δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, γεγονός που επιφέρει ολιγωρία αποκατάστασης των όποιων βλαβών προκύπτουν σε τοπικά δίκτυα, λόγω έλλειψης αμεσότητας επικοινωνίας των καταναλωτών με τα τοπικά κέντρα αναγγελίας βλαβών. Περαιτέρω συνέπεια του τελευταίου αναφερόμενου είναι το ότι εξαναγκάζονται οι καταναλωτές να προστρέχουν σε μονοπωλιακές τηλεφωνικές υπηρεσίες τρίτων για την σχετική πληροφόρηση, με τις σχετικές οικονομικές επιβαρύνσεις να βαρύνουν τους πρώτους.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε να εγκαλέσετε τον «ΔΕΔΔΗΕ», προκειμένου να συμμορφωθεί και να εναρμονισθεί με το τρέχον νομοθετικό πλαίσιο, που προστατεύει τους καταναλωτές, παύοντας την χρέωση στις τηλεφωνικές επικοινωνίες των τελευταίων με τις υπηρεσίες του και παρέχοντας δωρεάν την σχετική δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος;
Διατίθεσθε να θεσπίσετε την επί 24ώρου βάσεως λειτουργία των κατά τόπους κέντρων αναγγελίας βλαβών και εξυπηρέτησης καταναλωτών του «ΔΕΔΗΕ»;
Ο ερωτών Βουλευτής

ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

H AΠΑΝΤΗΣΗ

Απάντηση σε Ερώτηση Βουλευτή

Σχετικά: Η υπ’αριθμ. 5409/29.03.2021 Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή των

Ελλήνων ο Βουλευτής κ. Αντώνιος Μυλωνάκης

Κύριε Υπουργέ,

Σε απάντηση της ως άνω σχετικής Ερώτησης του Βουλευτή κ. Α. Μυλωνάκη σχετικά με τις καταγγελίες καταναλωτών προς τον ΔΕΔΔΗΕ Κορινθίας για υπέρογκες χρεώσεις, θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:

Ο ΔΕΔΔΗΕ προ πολλού έχει καθιερώσει το δεκαψήφιο αριθμό 2111900500 αστικής χρέωσης, εναλλακτικά του 11500, για να αποτρέπεται η υπέρμετρη χρέωση των καταναλωτών .
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ο ΔΕΔΔΗΕ ολοκληρώνει διαδικασία για τη δωρεάν τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών εισάγοντας νέο τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας με μηδενική χρέωση για τον καλούντο.

Στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης όλων των υπηρεσιών που παρέχει ο ΔΕΔΔΗΕ και της μείωσης του κόστους, πλέον η λειτουργία του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης και Βλαβών του ΔΕΔΔΗΕ 11500 περιλαμβάνει τη συγκέντρωση και προώθηση των αιτημάτων στο εξειδικευμένο προσωπικό, καθ’ όλο το 24ωρο.
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η αμεσότερη επικοινωνία και η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς ο αρμόδιος εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ θα μπορέσει να τους καθοδηγήσει, προκειμένου να ικανοποιηθούν ταχύτερα τα αιτήματά τους.

Απάντηση