Σαν το «θείο από το Σικάγο» ηχούσαν στην Ελλάδα της κρίσης οι επενδυτικές προθέσεις της Κίνας και τα στοιχεία δείχνουν πως δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθότι τα στοιχεία καταγράφουν πως κατά τη διάρκεια των εποχών που η στρόφιγγα των ξένων κεφαλαίων είχε στερέψει, ο “Κόκκινος Δράκος” έδινε το παρόν και είναι από τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης άμεσων ξένων επενδύσεων.

Οι προσδοκίες να αποκτήσει η Κίνα μεγαλύτερο εκτόπισμα στην Γηραιά Ήπειρο, μέσω της Ελλάδας, παραμένει μία πρόκληση. Διότι εξακολουθεί να υφίσταται η διαχρονική επιφυλακτικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ- ίσως στην παρούσα φάση να είναι πιο έντονη από πλευράς της Αμερικής- για επενδύσεις της Κίνας, αν και τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα ανέρχονται στα 6-7 δισ. ευρώ τα συνολικά κεφάλαια που έχουν εισρεύσει στη χώρα μας.

Σκοντάφτει και σχεδόν πέφτει από το γκρεμό στο Grand Canyon
Αυξημένες, προφανώς, και οι προσδοκίες της ελληνικής κυβέρνησης και των επιχειρηματιών στους δυναμικούς κλάδους, όπως φαίνεται και από τη μεγάλη αποστολή στη Σαγκάη, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να καλεί ευθέως τους επιχειρηματίες της ασιατικής χώρας να εμπιστευτούν την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας πως «τώρα είναι η κατάλληλη εποχή».

Αφού ανέφερε ότι έρχεται πρώτη φορά ως πρωθυπουργός στη Σαγκάη, τόνισε: «Η κυβέρνηση μου εκλέχθηκε τον Ιούλιο με απόλυτη πλειοψηφία και μια καθαρή εντολή να επαναφέρει τη χώρα στην ανάπτυξη. Είμαστε μια κυβέρνηση που είναι απολύτως προσηλωμένη στην εφαρμογή των απαραίτητων αλλαγών, οι οποίες θα «ξεκλειδώσουν» τις πραγματικές δυνατότητες αυτής της χώρας, ενώ εσείς από τη πλευρά σας συγκεντρώνετε όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να καταστήσουν την Ελλάδα ένα πραγματικό success story».

Στο επίκεντρο ο τομέας της Ενέργειας, των Ανανεώσιμων Πηγών, ο τουρισμός και τα logistics, οι εμπορικές μεταφορές, μετά και την επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Ποια είναι όμως η εκθεση της Κίνας στην Ελλάδα και σε αριθμούς;
Αιχμή, η παρουσία της Cosco στον Πειραιά. Σημαντική αποτιμάται η συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και στη ενέργεια.

Σκοπός της ελληνικής πλευράς είναι να προσελκύσει η χώρα μας μισό εκατομμύριο Κινέζους τουρίστες έως το 2021, ενώ μεγάλης σημασίας είναι η υφιστάμενη απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο και εκείνη με τη Σαγκάη που θα ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2020. Η παρουσία των κινεζικών εταιρειών είναι και στις υποδομές, αλλά και στη ναυτιλία, όπου τα στοιχεία δείχνουν πως, τα τελευταία 15 χρόνια Έλληνες πλοιοκτήτες κατασκεύασαν πάνω από 1.000 πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία, επένδυση που ξεπερνά το 50 δισ. δολάρια.

Δυναμική η παρουσία στην αγορά ακινήτων, όπου ήδη εκατοντάδες Κινέζοι πολίτες έχουν αξιοποιήσει το πρόγραμμα Golden Visa (μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, Κινέζοι πολίτες είχαν πάρει το 65% των αδειών διαμονής που έχουν δοθεί έναντι ελάχιστης επένδυσης 250.000 ευρώ). Εν ολίγοις, 2 στις 3 άδειες που έχουν δοθεί από την αρχή του προγράμματος μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου έχουν δοθεί σε Κινέζους αγοραστές.

πηγη