Αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί στο λιμάνι του Σότσι ο 4ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.

Έχει φανεί ξεκάθαρα στους πρώτους τρεις φετινούς αγώνες ότι αν η Ferrari μπορεί να κοντράρει τις Mercedes αυτό συμβαίνει κυρίως με την πολύ μαλακή γόμα. Η Pirelli για 4ο συνεχή αγώνα θέτει στη διάθεση των ομάδων τον ίδιο συνδυασμό μέσης, μαλακής, πολύ μαλακής γόμας και οι Φέτελ Ράικονεν επέλεξαν  μόνο ένα σετ μέσης γόμας, 6 σετ μαλακής και 6 σετ πολύ μαλακής από τα συνολικά 13 σετ που δικαιούνται έκαστος. Ακόμη πιο επιθετική είναι η επιλογή των οδηγών της Mercedes, μόνο ένα σετ μέσης γόμας, 4 σετ μαλακής γόμας και 8 σετ πολύ μαλακής γόμας. Ακόμη πιο ακραία είναι η επιλογή των οδηγών της Red Bull με 10 σετ πολύ μαλακής γόμας. Το οδόστρωμα στο μεγάλο λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας είναι εξαιρετικά λείο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πολύ μικρή φθορά των ελαστικών. Γι’ αυτό αναμένονται την Κυριακή στρατηγικές με μια ή το πολύ δυο αλλαγές ελαστικών και μεγιστοποίηση χρήσης της πολύ μαλακής γόμας. Η λογική λέει πως στις τρεις πρώτες σειρές της εκκίνησης θα βρίσκονται Mercedes, Ferrari και Red Bull.

Από πέρυσι στη Σιγκαπούρη όπου οι Mercedes είχαν χάσει pole και νίκη από τη Ferrari του Φέτελ και τη Ρωσία όπου κέρδισε ο Χάμιλτον, δεν έχουμε βρεθεί ξανά σε παρόμοια κατάσταση όπου η πολύ μαλακή γόμα και το εξαιρετικά λείο οδόστρωμα να ευνοούν τα μονοθέσια που δεν πιέζουν πολύ τα ελαστικά. Δεν αποκλείεται λοιπόν να δούμε Ferrari στην πρώτη σειρά της κατάταξης στις δοκιμές. Αν συμβεί αυτό τότε για πρώτη φορά φέτος ο Ρόσμπεργκ θα πρέπει να ιδρώσει για να κερδίσει και να διατηρήσει το φετινό του σερί.

Ο Γερμανός πρωτοπόρος της βαθμολογίας είχε κάνει το 2014 έναν από τους καλύτερους αγώνες της ζωής του στο Σότσι όταν έφτασε από τελευταίος στη 2η θέση στον τερματισμό. Στους δυο προηγούμενους αγώνες στη Ρωσία έχει κερδίσει ο Χάμιλτον, ο πρωταθλητής όμως έχει ν’ ανέβει στο μεσαίο σκαλί του βάθρου από πέρυσι τον Οκτώβρη στις ΗΠΑ. Ο αγώνας ξεκινά στις 15:00 ώρα τοπική και Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ και ΟΤΕ.



Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση.

Το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι διεξάγεται για 3η χρονιά. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα με μεγάλες εναλλαγές και πολύ λεία επιφάνεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά των ελαστικών αλλά και μειωμένη πτώση στην απόδοσή τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Μολονότι η διαδρομή έχει στρωθεί πριν τρία χρόνια η άσφαλτος ακόμη μορφοποιείται οπότε μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Με τη φθορά και την πτώση στην απόδοση να είναι ιδιαίτερα χαμηλές δεν περιμένουμε μεγάλο αριθμό πιτ στοπ. Οι καιρικές συνθήκες είναι συνήθως ήπιες οπότε δε θα είναι μεγάλο θέμα η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. H πιο απαιτητική στροφή είναι η 3: πρόκειται για μια παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές που θυμίζει στην στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη. Περίπου τα 1.7km από τα 5.848m του γύρου είναι δημόσιοι δρόμοι ανοιχτοί στην κυκλοφορία. Το κράτημα στην πίστα αναμένεται να βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται συχνά.

Γόμες ελαστικών
•    Λευκή μέση: Σχεδιασμένη για να αποδίδει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες θυσιάζει μέρος της απόδοσης για μεγαλύτερη αντοχή.
•    Κίτρινη, μαλακή: έπαιξε κομβικό ρόλο στη νίκη του Rosberg στην Κίνα καθώς εκκίνησε τον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα.
•    Κόκκινη, πολύ μαλακή: Διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα απόδοσης που την καθιστά ιδανική για τις κατατακτήριες δοκιμές.


Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν παρέστη πέρυσι στον αγώνα και έκανε την απονομή στο νικητή, Λιούς Χάμιλτον.

Πέρυσι κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον υιοθετώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ: Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 32ο γύρο. Από όσους ακολούθησαν εναλλακτική στρατηγική πιο ψηλά (3ος) τερμάτισε ο Πέρεζ με τη Force India: Mια αλλαγή, εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να βγάλει την πολύ μαλακή γόμα στον 12ο γύρο και μετά έκανε 41 γύρους με τη μαλακή. Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών, μόνο δυο σταμάτησαν δυο φορές.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι ανέφερε: “Επιστρέφουμε στη Ρωσία έξι μήνες μετά τον προηγούμενο αγώνα. Πιθανόν οι συνθήκες την άνοιξη θα είναι διαφορετικές απ’ ότι ήταν πέρυσι το φθινόπωρο. Απ’ όσες πίστες επισκεπτόμαστε μέσα στο χρόνο, πρόκειται για μια από αυτές που φθείρουν λιγότερο τα ελαστικά. Αναμένουμε λοιπόν τα ελαστικά να χρησιμοποιούνται για πολλούς γύρους ακόμη και η πολύ μαλακή γόμα όπως έδειξε πέρυσι ο Lewis Hamilton. Παρόλα αυτά η αυξημένη απόδοση που παρατηρούμε στα μονοθέσια του 2016 θα αυξήσει αντίστοιχα τη φθορά. Γι’ αυτό οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές καθώς οι ομάδες πρέπει να διαβάσουν με ακρίβεια τη συμπεριφορά των ελαστικών με τη νέα γενιά μονοθεσίων, στις νέες συνθήκες”.


Οι βασικοί λόγοι που η F1 έχει αγώνα στη Ρωσία είναι εμπορικοί.
Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος οδηγός ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Πετρόφ ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ με τα χρώματα της Red Bull. Μάλιστα ο 21χρονος ανέβηκε στον προηγούμενο αγώνα το Κινέζικο GP στο βάθρο. Οι Ρώσοι έχουν δώσει από πέρυσι στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του. Μπορεί να είναι η τελευταία φορά που γίνεται αγώνας υπό το φως της ημέρας στη Ρωσία, πιθανόν να έχουμε νυχτερινό αγώνα στο Σότσι το 2017. Μπορείτε να κάνετε σκι μετά το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι καθώς η χειμερινή περίοδος ολοκληρώνεται γύρω στις 20 Μαΐου.

Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.

GP Ρωσίας

 
Μήκος διαδρομής: 5848m
Ρεκόρ γύρου: 1:40.896
Μέση ταχύτητα γύρου: 202 km/h
Τέρμα γκάζι: 50%
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3.3G
Γύροι: 53
Απόσταση: 309.745km
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας
Αριθμός στροφών: 18 (6 αριστερές, 12 δεξιές)

Εικόνα από τον αέρα από το λιμάνι του Σότσι, τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και την διαδρομή της F1.