GP Μονακό: Από τις δύο πρώτες θέσεις ξεκινούν οι Mercedes στο Πριγκιπάτο

0

ImageHandler (17)

Ο Λιούις Χάμιλτον, πήρε την 5η του pole σε 6 αγώνες φέτος και φαντάζει αύριο το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του Βρετανού που σημειώνει pole στο Μονακό.

Ο Βρετανός σημείωσε χρόνο ταχύτερο κατά 8 δέκατα από την περσινή pole και όπως όλα δείχνουν θα κερδίσει για 2η φορά στο Μονακό. Η πρώτη του νίκη ήταν το 2008 για λογαριασμό της McLaren. Δίπλα του θα εκκινήσει ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes.

Η Mercedes χρησιμοποίησε μια διαφορετική στρατηγική στο FP3 καθώς δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την Πέμπτη λόγω βροχής τη νέα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Έτσι τα δυο ασημί μονοθέσια ξεκίνησαν αμέσως την αξιολόγηση και την ολοκλήρωσαν περίπου όταν ο Ράικονεν ακούμπησε στην μπαριέρα στο ξεκίνημα του γύρου στη Sainte Devote. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στο Φέτελ να φανεί στο φινάλε, παρότι η Ferrari έχει αρκετά θέματα με την πρόσφυση και την υπέρμετρη φθορά των πίσω ελαστικών.

Στο Q1 ο Φέτελ ήταν 9ος και ο Ράικονεν 12ος καθώς μαζί με τις Mercedes
είχαν την ταχύτητα να καταταγούν στην πρώτη 15αδα χωρίς να βάλουν την πολύ μαλακή γόμα. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο Manor, οι δυο Sauber που το μήκος μεταξονίου τους δυσκολεύει ιδιαίτερα τους χειρισμούς σ’ αυτή τη κλειστή αργή διαδρομή και ο Βάλτερι Μπότας με τη Williams που έμπλεξε σε κίνηση. Ο άλλος Φινλανδός με τη Ferrari, Κίμι Ράικονεν διαμαρτύρονταν για υπερστροφή στην στροφή πριν το τούνελ (Portier).

Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους οδηγούς με την πολύ μαλακή γόμα και φυσικά οι δυο Mercedes έδωσαν το ρυθμό. Ο Ρόσμπεργκ έδειξε αμέσως τις προθέσεις του (1:15.471)  σημειώνοντας χρόνο ταχύτερο από την περσινή pole (1:15.9). Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι McLaren, η Williams του Μάσα, η Force India του Χούλκενμπεργκ και η Lotus του Ρομέν Γκροζάν. Έκπληξη πρώτου μεγέθους η είσοδος του Μαλντονάντο στο Q3. Φυσικά όλοι περιμένουν πότε θα τρακάρει ο οδηγός από τη Βενεζουέλα. Ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για μια κίτρινη σημαία, αν η ομάδα τον είχε ειδοποιήσει εγκαίρως πίστευε πως θα κατάφερνε να μπει στη δεκάδα. Ο Αλόνσο αντιμετώπισε κάποιο ηλεκτρικό πρόβλημα στη δική του McLaren και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του στο Q2.

Στο Q3 με τη βροχή να είναι έτοιμη να αρχίσει οι Mercedes βγήκαν αμέσως για γρήγορο γύρο. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου η παραμονή στις κερκίδες δεν ήταν εύκολη για όσους είχαν ελαφρύ ντύσιμο οι πιο προνοητικοί εμφάνισαν αμέσως ομπρέλες και αδιάβροχα. Ο Χάμιλτον στην πρώτη προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli σημείωσε χρόνο 1:15.3 o Ρόσμπεργκ ήταν στο δέκατο πίσω του. Μεγάλη, απογοητευτική θα λέγαμε διαφορά για το Φέτελ που υστερούσε μισό δευτερόλεπτο από τη Mercedes αλλά παραταύτα διατηρούσε την 3η θέση σε αντίθεση με το Ράικονεν που τα προβλήματα υπερστροφής στην Portier όχι μόνο δεν κατάφερε να τα λύσει σε συνεργασία με τους μηχανικούς του, αλλά τα αύξησε έτσι στο πρώτο πέρασμα στο Q3 ακούμπησε στον τοίχο. Ο Χάμιλτον ζήτησε να του αυξήσουν λίγο την κλίση στην μπροστινή αεροτομή ώστε να έχει καλύτερο κράτημα εμπρός. Η θερμοκρασία οδοστρώματος παρουσίασε μια μικρή πτώση από την άλλη όμως η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli είναι ειδικά σχεδιασμένη για να δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

Ο Χάμιλτον στη 2η προσπάθειά του βελτίωσε κατά 2 δέκατα το χρόνο του, ενώ ο Ρόσμπεργκ δε μπόρεσε ν’ αντιδράσει. Έτσι ο Βρετανός βρέθηκε στην pole position χωρίς μάχη ουσιαστικά.

Ο Ρικιάρντο κατάφερε να πλασαριστεί στην 4η θέση και σίγουρα θ’ αποτελέσει αύριο πονοκέφαλο για το Φέτελ που επίσης δεν μπόρεσε στην τελευταία προσπάθεια να βελτιώσει τη θέση του. Οι δυο Red Bull βρίσκονται ανάμεσα στις δυο Ferrari ενδεικτικό του πόση σημασία έχει ο οδηγός σε αντίθεση με την απόδοση της μονάδας ισχύος στο Μονακό. Αξιοσημείωτο πως οι δυο ρούκι της Toro Rosso μπήκαν στην 10αδα στην πρώτη τους επαφή με F1 στην πίστα του Μονακό.

 

Απάντηση