ImageHandler

Ο Γερμανός οδηγός της Mercedes ήταν ταχύτερος όλων στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μοντμελό. Μπορεί να κάνει το ίδιο αυτό το Σαββατοκύριακο και να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη…

Είναι αλήθεια πως φέτος διεξάγεται ένα από τα πιο βαρετά/προβλέψιμα πρωταθλήματα στην ιστορία της F1, σίγουρα το πιο βαρετό της τελευταίας δεκαετίας. Η διαφορά που απολαμβάνουν οι Mercedes από τις υπόλοιπες ομάδες πλην Ferrari είναι χαοτική ενώ δεν υπάρχει καμιά προσπάθεια για διεκδίκηση θέσης εκτός των τεσσάρων πρώτων. Williams, McLaren, Lotus και Red Bull για ν’ αναφερθούμε στις ομάδες που έχουν πάρει νίκη τα προηγούμενα τρία χρόνια δείχνουν να έχουν χάσει τον αθλητικό προσανατολισμό τους και ν’ ασχολούνται μόνο με τον προϋπολογισμό τους. Πριν λίγες μέρες η Williams ανακοίνωσε – ως υποχρεούται ως εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο – χασούρα πάνω από 40 εκ. ευρώ για το 2014. Με τέτοια νούμερα πως να επενδύσει κανείς στην εξέλιξη του μονοθεσίου. Αυτό λοιπόν που παραδοσιακά λέγαμε ότι συμβαίνει με τον ερχομό στην Ευρώπη δηλαδή την αναβάθμιση του αεροδυναμικού πακέτου πολλών μονοθεσίων δε θα το δούμε στο εύρος που γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια. Η McLaren παρουσίασε νέα χρώματα στο μονοθέσιό της.
Για περισσότερα διαβάστε εδώ…

Aναμένεται ξανά να έχουμε στο βάθρο δυο Mercedes και μια Ferrari όπως στους τεσσερις πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα σε μια πίστα με μέσο αεροδυναμικό φορτίο, γρήγορες καμπές και αρκετά τραχύ οδόστρωμα. Τα προσπεράσματα στην πίστα της Καταλονίας είναι σπάνια, η μόνη ελπίδα για να περάσει κάποιος στα ίσα είναι στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Ο αγώνας εκκινεί στις 14:00 τοπική ώρα, 15:00 Ελλάδος.

Φωτογραφία από την περσινή εκκίνηση στο Ισπανικό GP.

Με τις Μercedes να κυριαρχούν στους τέσσερις πρώτους αγώνες δύσκολα μπορεί κανείς να ποντάρει εναντίον τους. Από τους εν ενεργεία πιλότους δυο έχουν κερδίσει δυο φορές στο Μοντμελό, ο Ράικονεν το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari, ο Αλόνσο το 2006 με Renault και πρόπερσι με Ferrari. Από μια νίκη έχουν οι Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010), Φέτελ (2011), Μαλντονάντο (2012) και Χάμιλτον (2014). Είναι η 25η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Οχτώ στις δέκα φορές στους τελευταίους 10 αγώνες έχει κερδίσει ο poleman. Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Φέτος η πίστα του Μοντμελό φιλοξένησε δυο περιόδους χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Επιπλέον θα γίνουν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα την Κυριακή (Τρίτη και Τετάρτη 12-13/5).

Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι: Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.

Ο Χάμιλτον κέρδισε για πρώτη φορά πέρυσι στη Βαρκελώνη.

Μέχρι τώρα σε τέσσερις αγώνες ο Χάμιλτον έχει πάρει όλες τις pole position και έχει κερδίσει τους τρεις εξ’ αυτών. Προηγείται στη βαθμολογία με 93 βαθμούς, 27 περισσότερους από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Νίκο Ρόσμπεργκ που φέτος δεν έχει κερδίσει. Μάλιστα ο Γερμανός οδηγός το φέρει βαρέως καθώς σε δυο αγώνες σε Μαλαισία και Μπαχρέιν δε τερμάτισε 2ος αλλά 3ος καθώς τον πέρασε και μια Ferrari. Στη Μαλαισία ο Φέτελ κέρδισε τον αγώνα, ενώ στο Μπαχρέιν ο Ράικονεν τερμάτισε 2ος. Ο Φινλανδός αποδίδει καλύτερα χάρη και στην πιο αρμονική του συνεργασία με τον νέο μηχανικό αγώνα Ντέιβ Γκρήνγουντ. Πολλοί ποντάρουν σε ανάκαμψη του Ρόσμπεργκ που ήταν ο ταχύτερος στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη (1:22.792). Άξιον απορίας αν πέρα από Mercedes/Ferrari θα δοθεί μάχη για τις πιο πίσω θέσεις. Ο εν λόγω τομέας αποτελεί κατά την άποψή μας αχίλλειο πτέρνα του θεάματος καθώς όλοι κινούνται συμβιβασμένοι με ελάχιστες πραγματικές μάχες.

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων όπως και πέρυσι τη σκληρή και τη μέση γόμα. Η πίστα 4.655km περιλαμβάνει 16 στροφές, (9 δεξιές, 7 αριστερές). Ο έλεγχος της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση καθώς το Μοντμελό είναι μια πίστα η οποία πιέζει πολύ τα ελαστικά στις παρατεταμένες γρήγορες καμπές αλλά και στις αλλαγές πορείας με μεγάλη ταχύτητα. Ειδικά η αριστερή πλευρά του μονοθεσίου έχει μεγαλύτερο φόρτο καθώς οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα δυο αριστερά ελαστικά είναι οι δεύτερες μεγαλύτερες που απαντώνται σε όλη τη σεζόν. Περισσότερο καταπονείται το εμπρός αριστερά ελαστικό. Τα μονοθέσια έχουν ρυθμίσεις με υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στη Βαρκελώνη για να είναι σταθερά στις γρήγορες στροφές. Όσο αυξάνει η δύναμη που πιέζει προς τα κάτω τα μονοθέσια τόσο αυξάνεται το ποσοστό ενέργειας που διοχετεύεται διαμέσου των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω παραμέτρων οι θερμοκρασίες στο πέλμα μπορεί να φτάσουν τους 130 βαθμούς Κελσίου. Η Pirelli θα έχει ελαστικά και για τους αγώνες GP2 και GP3 στη Βαρκελώνη όπως και ελαστικά για το διήμερο δοκιμών εξέλιξης που θα ακολουθήσει μετά τον αγώνα Τρίτη και Τετάρτη. Αυτό σημαίνει πως κοντά 4000 ελαστικά θα μεταφερθούν στη Βαρκελώνη. Η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά και σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Η καμπή Renault (στροφή 3) είναι η πλέον απαιτητική με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά ειδικά το εμπρός αριστερά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η Ισπανία είναι προφανώς ένας από τους πιο οικείους αγώνες καθώς υπάρχει πληθώρα δεδομένων από τις δοκιμές εξέλιξης. Ένα από τα πράγματα που παρατηρήσαμε φέτος στη Βαρκελώνη είναι πως ο περιορισμός στη φθορά των ελαστικών έρχεται από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Πέρυσι η αύξηση στην πρόσφυση και στη ροπή είχε ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά τα όρια να έρθουν από τη φθορά των πίσω ελαστικών στον αγώνα. Αυτό οριοθέτησε και τις επιλογές στρατηγικής. Χάρη στις βελτιώσεις που πραγματοποιήσαμε φέτος στο σκελετό των πίσω ελαστικών επιστρέψαμε στην πρότερη κατάσταση, το όριο τίθεται και πάλι από την φθορά των εμπρός ελαστικών. Όμως δε θεωρούμε πως αυτό θα οδηγήσει σε περισσότερα pit stop φέτος. Πέρυσι η πλειοψηφία των αγωνιζόμενων πραγματοποίησε δυο pit stop, πιθανότατα αυτό θα επαναληφθεί. Ο πιο απρόβλεπτος παράγοντας θα είναι ο καιρός, στο παρελθόν έχουμε δει πολύ ζεστό καιρό στη Βαρκελώνη αλλά αυτό δε συμβαίνει πάντοτε. Το ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της σεζόν, παραδοσιακά συνδυάζεται με σημαντικές αναβαθμίσεις από πολλές ομάδες. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα επιδράσουν αυτές στα φετινά μας ελαστικά».

Πέρυσι οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop. Απ’ αυτούς που ακολούθησαν στρατηγική 3 pit stop ψηλότερα τερμάτισε (4ος) ο Φέτελ που είχε εκκινήσει με τη Red Bull από την 15η θέση. Ο Χάμιλτον κέρδισε τον αγώνα από τον έτερο οδηγό της ομάδας Νίκο Ρόσμπεργκ υιοθετώντας στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Ο Ρόσμπεργκ επιχείρησε μια διαφορετική εκδοχή των δυο pit stop μέση – σκληρή – μέση γόμα. Φέτος η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι από 0.8 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Όσον αφορά στις καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα, θα έχει συννεφιά Παρασκευή, Σάββατο αλλά στον αγώνα η μέρα θα είναι ηλιόλουστη.
GP Ισπανίας
Πίστα: Circuit de Catalunya
Μήκος: 4.655 m
Γύροι: 66
Απόσταση: 307.104km
Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)
Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)
Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου
Αλλαγές ανά γύρο: 44