GP Βραζιλίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!

Ο Γερμανός πιλότος με τη Mercedes έκανε το πρώτο βήμα για τη νίκη στην Βραζιλία, κερδίζοντας τη μάχη με το χρονόμετρο.

Ο Ρόσμπεργκ που ήταν ταχύτερος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών διατήρησε το momentum και στις κατατακτήριες αφήνοντας το Χάμιλτον στη 2η θέση.

Από το ξεκίνημα του Q1 με τον ουρανό βαρύ και έτοιμο να βρέξει ήταν σαφές πως η χρήση της μαλακής γόμας θα είναι μονόδρομος για την επίτευξη χρόνων κάτω από το 1:11. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 39 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία στον αέρα στους 24 βαθμούς Κελσίου. Με τη βροχή να είναι μια πιθανότητα αρκετοί πιλότοι βγήκαν από νωρίς στην πίστα. Ο Αλόνσο ακούστηκε να διαμαρτύρεται  για ένα προσπέρασμα του Μαλντονάντο, ο οδηγός της Lotus προσπάθησε να περάσει στη στροφή 1 και αμέσως μετά έχασε τον έλεγχο. Στη μάχη του 18 λεπτού αποκλείστηκαν οι τέσσερις πιο αργοί από τους 18 οδηγούς, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι δυο Lotus των Γκροζάν και Μαλντονάντο, η Force India του Πέρεζ και η Toro Rosso του Γκροζάν. Οι Βερν και Πέρεζ έχασαν χρόνο στα ελεύθερα καθώς δε συμμετείχαν στην 1η ελεύθερη περίοδο που οδήγησαν οι δοκιμαστές της ομάδας.  Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Πέρεζ έμεινε θεατής καθώς οι μηχανικοί επισκεύαζαν τη Force India που χτύπησε ο Ζουκαντέλα. Ο Βερν είχε πρόβλημα στη μονάδα ισχύος.

Η μάχη της 10αδας το Q2 ξεκίνησε με την αντίστροφη μέτρηση των 15λεπτών και όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τη μαλακή γόμα όπως αναμένονταν.  Ο Ρόσμπεργκ συνέχισε να έχει το πλεονέκτημα έναντι του Χάμιλτον, παρότι ακούστηκε να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς του ότι τα πίσω ελαστικά υπερθερμαίνονται. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Γκουτιέρεζ και Σούτιλ με τις Sauber, ο Κβίατ με την Toro Rosso και ο Χούλκενμπεργκ με τη Force India. Συνέχισαν για τη μάχη της pole, Mercedes, Williams, Ferrari, Red Bull και ΜcLaren καμία έκπληξη λοιπόν μέχρι εδώ. Ο Χάμιλτον ήταν στην 4η θέση των χρόνων πίσω από το Ρόσμπεργκ και τις Williams. Ο Ράικονεν σταθερά ταχύτερος του Αλόνσο και στο Q1 και στο Q2 εικόνα όχι τόσο συνηθισμένη.


Το ξεκίνημα του 12λεπτου Q3 βρήκε όλους τους θεατές όρθιους να επευφημούν τους οδηγούς. 
Οι δυο Mercedes εμφανίστηκαν πρώτες και οι διαφορά ανάμεσα στους δυο ήταν στα 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου με το Ρόσμπεργκ και πάλι ταχύτερο. Ο Μπότας με απανωτά μπλοκαρίσματα στη δική του προσπάθεια ήταν 3ος μέχρι τη στιγμή που ο τοπικός ήρωας Φελίπε Μάσα μπήκε στο ίδιο δέκατο με τις Mercedes δείχνοντας ότι έχει την ταχύτητα για κάτι παραπάνω. Ο Χάμιλτον προσπάθησε ν’ αντιδράσει στη 2η προσπάθεια έκανε δυο λάθη και παραταύτα βρέθηκε προς στιγμή στην πρώτη θέση προτού ο Ρόσμπεργκ του πάρει την μπουκιά από το στόμα στο φινάλε για 33 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Ρόσμπεργκ μ’ αυτή την πρώτη θέση – 10η φετινή – κατέκτησε το τρόπαιο της pole position που θεσμοθετήθηκε φέτος και θα δοθεί για πρώτη φορά. Ο Μάσα εντυπωσίασε με την 3η θέση εντός έδρας ενώ οι Φέτελ και Αλόνσο έδειξαν το καλύτερο τους πρόσωπο την κρίσιμη στιγμή.

Μετά το τέλος της διαδιακασίας ο poleman ανέφερε:
» Η δουλειά ήταν τέλεια αλλά αυτό που μετράει είναι τι θα γίνει αύριο. Μέχρι τώρα τα πήγαμε καλά είμαι στην καλύτερη θέση στην εκκίνηση αλλά πρέπει να διατηρηθώ εκεί και να μην την πάθω όπως στο Ώστιν. Έχω καταλάβει τι πρέπει να βελτιώσω σε σχέση με το Ώστιν. Δε βρήκα το ρυθμό μου σ’ εκείνο τον αγώνα, το καταλαβαίνω είμαι σίγουρος ότι αυτό θα βελτιωθεί αύριο. Είναι διαφορετική κατάσταση κάναμε μια πρόβα σήμερα το πρωί σε συνθήκες αγώνα».

Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, Λιούις Χάμιλτον, που προηγείται με 24 βαθμούς και του αρκούν δυο δεύτερες θέσεις για να στεφθεί πρωταθλητής σημείωσε: » Το διασκέδασα σήμερα. Ο Νίκο έκανε σπουδαίο γύρο εγώ έχασα χρόνο στη στροφή 10 και στη στροφή 1. Όταν είναι τόσο μικρές οι διαφορές είναι απόλαυση να δίνεις μάχη και να προσπαθείς».



O Ρόσμπεργκ με 10 pole παίρνει το Pole Position Trophy. Για το Μάσα η 3η θέση είναι πολύ σημαντική μπροστά στους συμπατριώτες του.

Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha αύριο στις 17:10.

Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης μετά την εφαρμογή των ποινών διαμορφώνεται ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
1 Nico Rosberg Mercedes 1m10.023s
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m10.056s 0.033s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m10.247s 0.224s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m10.305s 0.282s
5 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m10.930s 0.907s
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m10.938s 0.915s
7 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m10.969s 0.946s
8 Fernando Alonso Ferrari 1m10.977s 0.954s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m11.075s 1.052s
10 Kimi Raikkonen Ferrari 1m11.099s 1.076s
11 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m11.591s
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m11.976s
13 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m12.099s
14 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m12.037s
15 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m12.040s
16 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m12.233s
17 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault
18 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m12.076s