Fuel Pass 2: νέος κύκλος επιδότησης καυσίμων

0

Το πλαίσιο των παρεμβάσεων για τον νέο κύκλο επιδότησης καυσίμων (Fuel Pass 2) ανακοίνωσε ο Kυριάκος Μητσοτάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στο υπουργικό συμβούλιο, το πρωί της Τρίτης. Μεταξύ άλλων είπε ότι:

  • Η επιδότηση αφορά 3 εκατ. ευρώ οδηγούς και θα έχει κόστος 375 εκατ. ευρώ (580 εκατ. συνολικά με την προηγούμενη επιδότηση).
  • Η επιδότηση του Fuel Pass 2 ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ (από 45) για τα αυτοκίνητα και στα 60 ευρώ (από 35) για τα δίκυκλα..
  • Για τα νησιά η επιδότηση θα φτάσει ως 100 ευρώ για τα οχήματα και 70 για τις μηχανές.
  • Πρακτικά η επιδότηση μειώνει τις τιμές στη βενζίνη κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών.
  • Η κρατική επιδότηση στο ντίζελ είναι 12 λεπτά το λίτρο, όπου μαζί με το ΦΠΑ φτάνει τα 15 λεπτά το λίτρο στην αντλία, με στόχο να κρατηθεί η τιμή κάτω από τα δύο ευρώ το λίτρο.
  • Παράλληλα, για τους αγρότες στις αρχές Αυγούστου θα επιστραφεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για τους πρώτους 6 μήνες του έτους.

Η νέα παρέμβαση θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου και θα έχει διάρκεια τρεις μήνες, έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου. Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όλα τα παραπάνω έγιναν εφικτά χάρη στη συνετή διαχείριση από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Από την εξειδίκευση των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από το οικονομικό επιτελείο, προέκυψε ότι:

  • Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη νέα κάρτα καυσίμων (Fuel Pass-2) για το τρίμηνο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου, η οποία θα αφορά σε περισσότερους από 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε σύνολο 3,5 εκατομμυρίων, θα ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.
  • Η επιδότηση στη βενζίνη θα αφορά σε φυσικά πρόσωπα (και ελεύθερους επαγγελματίες) φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας, με δηλωθέν εισόδημα τις 30.000 ευρώ για το φορολογικό έτος 2021, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού και έως τις 45.000 ευρώ. Ειδικότερα:
    • Εάν ο δικαιούχος χρησιμοποιήσει την ψηφιακή κάρτα για να λάβει την επιδότηση, το ποσό για το τρίμηνο στην ηπειρωτική Ελλάδα θα ανέλθει σε 80 ευρώ (με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό σε 65 ευρώ) έναντι των 45 ευρώ της προηγούμενης επιδότησης.
    • Για τις νησιωτικές περιοχές (συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης) είναι 100 ευρώ (85 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 55 ευρώ.
    • Για τις μοτοσικλέτες είναι 60 ευρώ (45 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 35 ευρώ.
    • Ειδικά για τις νησιωτικές περιοχές, για τις μοτοσικλέτες είναι 70 ευρώ (55 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό).
    • Γενικά, με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας η επιδότηση αυξάνεται κατά 15 ευρώ έναντι των 5 ευρώ την προηγούμενη φορά.
    • Η επιδότηση είναι 0,44 ευρώ/λίτρο για την ηπειρωτική Ελλάδα και 0,56 ευρώ/λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές.
    • Τα 180 λίτρα βενζίνης για το τρίμηνο που επιδοτούνται, αντιστοιχούν σε δρομολόγιο 600 χιλιομέτρων τον μήνα.
    • Με την επιδότηση η τιμή της βενζίνης θα μειωθεί σε κάτω από 2 ευρώ το λίτρο.
    • Το συνολικό κόστος του μέτρου αυτού ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.
  • Συνεχίζεται και για το επόμενο τρίμηνο η επιδότηση στην αντλία του πετρελαίου κίνησης (diesel) με 0,12 ευρώ/λίτρο ή 0,15 ευρώ/λίτρο με τον ΦΠΑ. Το κόστος ανέρχεται σε 115 εκατ. ευρώ.
  • Για τα 60 λίτρα καυσίμου τον μήνα, μετά την επιδότηση:
    • Στην Αττική, η τιμή της βενζίνης από 2,40 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,96 ευρώ/λίτρο. Το πετρέλαιο κίνησης, από 2,06 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,62 ευρώ/λίτρο.
    • Στα Δωδεκάνησα, η βενζίνη από 2,55 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,99 ευρώ/λίτρο.
    • Στις Κυκλάδες, το πετρέλαιο κίνησης από 2,22 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,66 ευρώ/λίτρο.
  • Εντός του Αυγούστου, αντί για τον Νοέμβριο, θα επιστραφεί στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, μετά από αίτηση στη σχετική πλατφόρμα, ο ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το α’ εξάμηνο. Το κόστος του συγκεκριμένου μέτρου είναι 60 εκατ. ευρώ.
  • Συνολικά, για τα τρία μέτρα το κόστος ανέρχεται σε 375 εκατ. ευρώ, πόροι που αντλούνται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού τον Μάιο. Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη. Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Μέτρα όπως:
    • η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,
    • η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,
    • η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,
    • η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,
    • η ενίσχυση κτηνοτρόφων,
    • η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,
    • η επιδότηση ταξί,
    • η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,
    • η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,
    • οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος,
    • το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Μέτρα που έρχονται να προστεθούν σε σειρά πολιτικών στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι δεκάδες μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, οι πολιτικές μείωσης της ανεργίας, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού κ.ά.

  • Τρεις είναι οι λόγοι που η κυβέρνηση μπορεί να στηρίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις:
    • Πρώτον, ο ρυθμός ανάπτυξης, που ήταν πολύ υψηλός το 2021. Πετύχαμε ανάπτυξη τύπου V, παρά την καταστροφολογία της Αντιπολίτευσης, με 8,3%. Κι ο υψηλός ρυθμός συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο, με 7%, που ήταν περίπου διπλάσιο από αυτό που είχαμε προϋπολογίσει. Και η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς στηρίζεται κατ’ εξοχήν στις επενδύσεις και στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές το 2021 σημείωσαν ρεκόρ, ενώ και οι επενδύσεις ήταν σημαντικά μεγαλύτερες από το 2019.
    • Ο δεύτερος λόγος που μπορούμε να βοηθάμε, είναι διότι η αυξημένη ανάπτυξη έχει πραγματική αντανάκλαση και στα δημόσια έσοδα. Έχουμε μία ικανοποιητική πορεία των εσόδων, όπου αφαιρουμένου του ΕΝΦΙΑ που έχουμε προεισπράξει περίπου 800 εκατ. ευρώ, είχαμε υπέρβαση του προϋπολογισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ, στο πεντάμηνο. Κι αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μπορούμε να βοηθήσουμε και στο επίπεδο του ηλεκτρισμού, αλλά και σε αυτό των καυσίμων.
    • Και ο τρίτος λόγος, είναι τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό – είχαμε προϋπολογίσει 80% ανάκτηση του κύκλου εργασιών του 2019 – που δείχνουν μία πολύ καλή πορεία τον Απρίλιο και οι πρώτες ενδείξεις για τον Μάιο είναι εξίσου ενθαρρυντικές. Και είναι πολύ σημαντικό ότι αυτή η πορεία είναι ποιοτική, διότι τα πολύ καλά έσοδα που επιτυγχάνουμε, στηρίζονται, κυρίως, σε αύξηση του κατά κεφαλήν εσόδου που δίνει ο κάθε τουρίστας.

Leave a Reply