Έρχονται τα e-ΚΕΠ

0


Τον επαναπροσδιορισμό και τη μετεξέλιξη του ρόλου των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) προανήγγειλε μιλώντας στην έδρα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) στο Παρίσι, για ζητήματα διοικητικής ανασυγκρότησης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η Όλγα Γεροβασίλη. Συγκεκριμένα, η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης τόνισε ότι «άμεσος στόχος είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη να γίνεται ακόμη πιο γρήγορα, ακόμα πιο αποτελεσματικά και με τη μικρότερη δυνατή φυσική του παρουσία», κάνοντας «ιδιαίτερη αναφορά στην υπάρχουσα πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ΕΡΜΗΣ, η οποία θα μετασχηματιστεί σε μια νέα διαδικτυακή πύλη υποστήριξης του τομέα των επιχειρήσεων και τη βιομηχανία. Η πλατφόρμα ΝΕΟΣ ΕΡΜΗΣ θα αναπτυχθεί περαιτέρω με βελτιώσεις στη διαλειτουργικότητα των υπαρχόντων επιμέρους συστημάτων. Η νέα πλατφόρμα θα περιέχει επίσης πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τους επιχειρηματίες και τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Γεροβασίλη.
«Τα ΚΕΠ θα ενσωματώσουν νέες, στοχευμένες και απλοποιημένες λειτουργίες και υπηρεσίες που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οδηγώντας σε άμεση μείωση των διοικητικών βαρών», πρόσθεσε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, τονίζοντας ότι «θα μετεξελιχθούν, προκειμένου να μπορούν να υποστηρίξουν τις νέες υπηρεσίες με τεχνολογίες και υποδομές. Οι νέες αυτές υπηρεσίες θα απευθύνονται τόσο στους πολίτες, όσο και στον επιχειρηματικό κόσμο», πρόσθεσε.


Η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναφέρθηκε επίσης στην:

-«Ηλεκτρονική Αυτεπάγγελτη Αναζήτηση Δικαιολογητικών», με βάση την οποία ένας σημαντικός αριθμός δικαιολογητικών, που προσδιορίζονται ήδη σε τρία (3) εκατομμύρια ετησίως, θα μπορούσε να αυτοματοποιηθεί. Δεν θα απαιτείται, πλέον, από πολίτες και επιχειρήσεις να προσκομίζουν τα πιστοποιητικά που εντάσσονται στο σύστημα της Ηλεκτρονικής Αναζήτησης.

-Στην, ήδη θεσμοθετημένη, δυνατότητα έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και άλλων εγγράφων στο δημόσιο, αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας, «με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς την ταχύτητα διεκπεραίωσης των υποθέσεων, τη μείωση του κόστους από την περιορισμένη χρήση χαρτιού, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Η πλήρης και αποκλειστική ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων ανταποκρίνεται στο γενικό αίτημα για διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση, καθώς και στην ανάγκη να καταστεί αυτή πιο φιλική προς την επιχειρηματικότητα και να εναρμονιστεί με τα τεχνολογικά άλματα στη χρήση πληροφορικών λύσεων», τόνισε η κ. Γεροβασίλη.

Οι αλλαγές στο υποστελεχωμένο Δημόσιο

Η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης έκανε επίσης αναφορά στην «επικείμενη έκδοση επικαιροποιημένων οργανογραμμάτων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως και η κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Στόχος μας είναι, επίσης, η εγκατάσταση μητρώου διαδικασιών στους φορείς της δημόσιας διοίκησης», πρόσθεσε.

Υπενθύμισε παράλληλα ότι «μέσα από σημαντικές τομές που έχουν ήδη νομοθετηθεί, όπως το νέο σύστημα κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων, το μητρώο επιτελικών στελεχών και το νέο σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων και προϊσταμένων, δημιουργούμε ένα συνεκτικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίησή του»

Δεν παρέλειψε πάντως να σημειώσει ότι «η ελληνική δημόσια διοίκηση είναι υποστελεχωμένη. Όμως, το ανθρώπινο δυναμικό της είναι πλούσιο σε εμπειρίες και δεξιότητες. Στρατηγικός μας στόχος είναι να τις ενισχύσουμε, ιδίως στον τομέα της ψηφιακής ηγεσίας. Στο μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο, οι ψηφιακές δεξιότητες και η ψηφιακή ηγεσία είναι βασικές παράμετροι για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού», κατέληξε.

πηγη

Απάντηση