Menu

Έρχονται αυξήσεις-«φωτιά» στα ιδιωτικά σχολεία με την επιβολή ΦΠΑ 23%

αθλουπολη

Σχολεια

Οι γονείς θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αν επικρατήσει το σενάριο επιβολής ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά – Διαψεύδει ο υπουργός Παιδείας ότι θα σταματήσει η λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, τι λέει για τα κενά

Αγχος και προβληματισμός κατακλύζει χιλιάδες γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία με τα σχέδια για επιβολή ΦΠΑ 23% σε όλες τις δομές της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος», τα δίδακτρα αναμένεται να εκτοξευτούν στα ύψη.

Σύμφωνα με όσα καταγράφει το ρεπορτάζ οι γονείς θα χρειαστεί να βάλουν γερά το χέρι στην τσέπη, δίνοντας επιπλέον κατ’ έτος 1.500 με 2.000 ευρώ.

«Ηδη ο ΦΠΑ 23% έχει περάσει στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης αλλά και ξένων γλωσσών, σύμφωνα με πληροφορίες όμως οι δανειστές ζητούν να υπαχθούν στον ίδιο συντελεστή ιδιωτικά κολέγια, σχολεία αλλά και ΙΕΚ», γράφει το δημοσίευμα και συνεχίζει αναφέροντας ότι μέλη του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων προειδοποιούν ότι με αυτό το καθεστώς θα αναγκαστούν πολλοί μαθητές να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον και να φοιτήσουν στη δημόσια εκπαίδευση.

Επισημαίνεται δε, ότι τα δίδακτρα για τα ιδιωτικά σχολεία ξεκινούν από τις 4.500 ευρώ το έτος και μπορεί να φτάσουν τις 10.000 με 12.000 ευρώ. Σε όλη τη χώρα λειτουργούν πάνω από 300 σχολεία.

«Στον αέρα» η λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών σχολείων

Την ίδια ώρα στον αέρα βρίσκονται για την καινούργια σχολική χρονιά και τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία της χώρας, καθώς στο υπουργείο Παιδείας εξετάζεται η κατάργησή τους με στόχο την εξοικονόμηση κονδυλίων.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή της Κυριακής», τα κονδύλια που θα δίνονταν για την κάλυψη των αναγκών στο ολοήμερο σχολείο μελετάται να αξιοποιηθούν για προσλήψεις εκπαιδευτικών για το βασικό σχολικό πρόγραμμα. Ομως, η κατάργηση των ολοήμερων θα προκαλέσει οξύτατο πρόβλημα στις οικογένειες περίπου 340.000 μαθητών.

Ειδικότερα, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των ελλείψεων εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα κινηθεί μεταξύ 24.000 με 26.000. Ωστόσο, προς το παρόν έχουν εξασφαλισθεί πιστώσεις για την κάλυψη μόλις 12.000 θέσεων. Εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και της εξοικονόμησης πόρων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξετάζει την κατάργηση του προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο ξεκίνησε με ευρωπαϊκά κονδύλια το 2010 και για το οποίο απαιτείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (πληροφορική, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή κ.ά.).

Ερωτηθείς για το θέμα σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, δήλωσε
στα «Παραπολιτικά 90.1» είπε: «Δεν υπήρχε τέτοιο πλάνο. Υπήρχαν κάποιες σκέψεις, τελευταία δεν έχω ενημερωθεί αλλά υπήρχαν όλων των ειδών οι σκέψεις αν τα κενά ήταν της τάξης των 20 χιλιάδων πως παρόλα αυτά κάθε σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά και θα βρίσκονται καθηγητές και βιβλία στη θέση τους και για αυτό κάναμε όλων των ειδών τις έρευνες, τις σκέψεις. Αυτή τη σκέψη δεν την είχαμε συζητήσει ποτέ… Τα ολοήμερα σχολεία θα έπρεπε να γενικευτούν αν υπήρχε δυνατότητα όχι να καταργηθούν. Απλώς ήταν μια προσπάθεια να ερευνήσουμε ώστε κατά το δυνατόν να απεχθή το κύριο δηλαδή να μην υπάρχει σχολείο χωρίς δάσκαλο την πρώτη μέρα, να μην υπάρχουν μαθήματα εξεταζόμενα κυρίως χωρίς καθηγητές στη θέση του και για αυτό με εντύπωση κενού πολύ μεγαλύτερη από το πραγματικά ψάχναν προς πάσα κατεύθυνση». Οταν ερωτήθηκε «Άρα δεν υπάρχει καμία περίπτωση η κατάκτηση του ολοημέρου σχολείου να καταργηθεί» απάντησε «Απολύτως».

Για τα κενά στα σχολεία είπε: «Έχουμε προσπαθήσει με όλες μας τις δυνάμεις να μην υπάρξει κανένα κενό στα σχολεία. Είχαμε στην αρχή μια εκτίμηση για κενά μεγαλύτερα από ότι στην πραγματικότητα φαίνεται να είναι, με αυτή την εκτίμηση μιλήσαμε με όλους τους αρμοδίους υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες για να δούμε πως μπορούμε να καλύψουμε αυτά τα κενά».

Ερωτηθείς για τον αριθμό των κενών δήλωσε: «Η αρχική εκτίμηση ήταν γύρω στις 20 χιλιάδες αλλά από ότι φαίνεται είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα, θα είναι περίπου οι μισοί και αυτά τα κενά καλύπτονται πλήρως από τον υπάρχοντα προϋπολογισμό τόσο τον τακτικό όσο και από τα ΕΣΠΑ. Άρα η εκτίμησή μας είναι ότι δεν θα υπάρχουν αυτά τα κενά, συζητήσαμε αναλυτικά, κάναμε τηλεδιάσκεψη με τους περιφερειάρχες εκπαίδευσης, τους ζητήσαμε να μας πουν με ακρίβεια τα κενά ανά σχολική μονάδα στην περιφέρειά τους, τα νούμερα που μας έδωσαν είναι πολύ πιο αισιόδοξα και άρα είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι δεν θα υπάρξουν καθόλου κενά, ότι η σχολική χρονιά θα αρχίσει κανονικά. Την πρώτη μέρα που θα πάνε τα παιδιά στο σχολείο θα βρουν και το δάσκαλό τους και τα βιβλία τους στην θέση τους και όλα θα κυλήσουν ομαλά».

Ερωτηθείς αν υπάρχουν κονδύλια στο υπουργείο για πρόσληψη εκπαιδευτικών είπε: «Οι θέσεις που ήταν εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό και θα πήγαιναν σε μόνιμες θέσεις στον τομέα της παιδείας δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα. Αυτές ήταν ούτως ή άλλως εκτός διαπραγμάτευσης εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό περίπου 15 χιλιάδες θέσεις. Είναι το προηγούμενο πρόγραμμα και οι θέσεις που εντός του προγράμματος αυτού πηγαίναν στο δημόσιο για μόνιμες θέσεις… Να αισιοδοξούν οι γονείς και οι μαθητές ότι από 1η Σεπτεμβρίου όλα θα είναι στη θέση τους».

Τι ισχύει στα ολοήμερα
Στο ολοήμερο σχολείο η έναρξη του υποχρεωτικού προγράμματος γίνεται στις 8.10 το πρωί και το βασικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται στις 12.20 για την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και στη 1.15 μ.μ. για τις επόμενες τέσσερις τάξεις. Βέβαια, εάν το Δημοτικό είναι ολοήμερο, το πρόγραμμά του ολοκληρώνεται στις 2 μ.μ. για όλες τις τάξεις, ενώ στην απογευματινή ζώνη ΕΑΕΠ παρέχεται η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης των μαθητών από 3.30 μ.μ. έως 3.40 μ.μ.

Το διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου, εκτός από το ότι εξυπηρετεί τους γονείς, δίνει τη δυνατότητα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα να προσφέρει νέες δραστηριότητες που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Η αξία των ολοήμερων σχολείων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι είναι πολύ δημοφιλή: τα σχολεία με ΕΑΕΠ καλύπτουν το 58% του μαθητικού πληθυσμού των δημοτικών σχολείων (589.000 το σύνολο). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2010, επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου, και έως το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνολικά, από τα 4.564 δημοτικά σχολεία της χώρας τα 1.336 λειτούργησαν με ΕΑΕΠ, με τα περισσότερα να βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα με τα πολυπληθέστερα σχολεία.

αθλουπολη

Categories:   Επικαιρότητα

Comments

Απάντηση