Στις μέρες μας όλοι έχουν μία ιστοσελίδα, ειδικά αν μιλάμε για επιχειρήσεις ή άτομα που θέλουν να έχουν μία συνεχή σχέση κι επαφή με τον κόσμο. Ξέρουμε λοιπόν πως οι ιστοσελίδες είναι απαραίτητες λόγω της εισόδου του διαδικτύου σε όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής μας. Αυτό που φαίνεται πως δεν ξέρουμε όμως, είναι το γεγονός ότι για να έχει μία ιστοσελίδα «ζωή» και να αποφέρει στους ιδιοκτήτες της αυτά που θέλουν, θα πρέπει να βγαίνει ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζητήσεων. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με το περίφημο SEO.

SEO σημαίνει Search Engine Optimization ή αλλιώς βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης και στην ουσία είναι μία σειρά από ενέργειες και «ρυθμίσεις» που μπορούν να γίνουν σε μία ιστοσελίδα ώστε αυτή να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερα από τα βασικά κριτήρια κατάταξης της Google και άλλων μηχανών αναζήτησης, εξασφαλίζοντας έτσι σχεδόν μόνιμα μία καλή θέση στα αποτελέσματα των σχετικών αναζητήσεων. Πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί μελέτη και καλό σχεδιασμό και γι’ αυτό και θα πρέπει να γίνεται από κάποιον ειδικό.

Τα καλά νέα είναι ότι δεδομένης της μεγάλης εξάπλωσης του internet στην Ελλάδα, πολλοί έχουν στραφεί προς το SEO, πράγμα που έκανε την εγχώρια αγορά να «ανθίσει». Ενώ λοιπόν μέχρι πρότινος μπορούσε να βρει κανείς SEO experts μόνο στο εξωτερικό – και μάλιστα με πολύ μεγάλο κόστος – πλέον υπάρχουν εξειδικευμένα άτομα κι επιχειρήσεις στην Ελλάδα που προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες και μπορεί ήδη να έχετε συναντήσει τον όρο: SEO in Greece. Ας δούμε τι πρέπει να ξέρετε γι’ αυτή την αγορά.

Επιχειρήσεις

Με μία απλή σχετική έρευνα είναι σίγουρο ότι θα βρείτε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου. Μία εξειδικευμένη επιχείρηση στο SEO είναι μία καλή λύση γιατί μπορεί να σας προσφέρει ό,τι θα χρειαστεί για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας, οπότε δεν θα χρειαστεί να ψάξετε κάποιον designer ή άλλο επαγγελματία για να αναλάβει συγκεκριμένα σημεία του σχεδίου SEO. Καλό θα ήταν να ρωτήσετε αν για την εκτέλεση του σχεδίου στρατηγικής που θα καταστρωθεί για το site σας θα χρησιμοποιηθούν μόνιμοι – εσωτερικοί συνεργάτες της επιχείρησης ή freelancers. Εννοείται ότι η πρώτη περίπτωση είναι καλύτερη αφού το αποτέλεσμα θα είναι εγγυημένο και θα είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. 

Το πλεονέκτημα των επιχειρήσεων είναι ότι συνεργάζονται με πολλά sites σε διάφορες αγορές, οπότε και το προσωπικό τους έχει πολλές γνώσεις και μεγάλη εμπειρία. Επιπλέον, έχουν εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε εργαλεία αλλά και πληροφορίες σχετικά με το SEO. Το μειονέκτημα είναι το κόστος, το οποίο μπορεί να είναι μεγαλύτερο από αυτό της πρόσληψης ενός freelancer.

Freelancers (ελεύθεροι επαγγελματίες)

Εννοείται ότι εκτός από τις επιχειρήσεις, στο SEO δραστηριοποιούνται και διάφοροι Freelancers. Πρόκειται για μεμονωμένους ειδικούς που συχνά συνεργάζονται και με επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά αναλαμβάνουν και δουλειές μόνοι τους. Συχνά αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό μίας στρατηγικής κι εκτελούν όσα μέρη της μπορούν να εκτελέσουν, αφήνοντας την υλοποίηση των υπολοίπων σε άλλους freelancers. 

Το πλεονέκτημα των freelancers είναι το σχετικά μικρό κόστος των υπηρεσιών τους αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να είστε ο μόνος ή ο κύριος πελάτης τους, οπότε και θα έχετε όλη τη προσοχή τους αλλά και άμεση επικοινωνία. Το μειονέκτημα είναι ότι δεν μπορούν να εκτελέσουν μόνοι τους όλη τη στρατηγική τους αφού το SEO απαιτεί γνώσεις και ικανότητες σε πολλούς κλάδους και είναι αδύνατον για έναν άτομο να τις κατέχει όλες.

Ποιότητα υπηρεσιών

Οι Έλληνες ειδικοί του SEO, είτε μιλάμε για επιχειρήσεις είτε για freelancers, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από άποψη γνώσεων και απόδοσης από τους συναδέλφους τους στο εξωτερικό. Εννοείται ότι δεν είναι όλοι ίδιοι και δεν προσφέρουν την ίδια ποιότητα υπηρεσιών. Καλό είναι λοιπόν να ζητάτε πάντα δείγμα της δουλειάς μίας επιχείρησης ή ενός freelancer SEO μαζί με μετρήσεις και στατιστικά πριν να ξεκινήσετε την συνεργασία μαζί τους.