Διαδικτυακός ακτιβισμός και η βουτιά στις «μετοχές» της efood

0

Ήταν πριν από οκτώ περίπου μήνες, όταν μια ανάρτηση που τράβηξε την προσοχή στο Reddit σε συνδυασμό με πληθώρα meme και άλλο διαδικτυακό βουητό (buzz) έφεραν την online «επανάσταση» στο όνομα μιας ξεχασμένης αλυσίδας βιντεοπαιχνιδιών, ονόματι GameStop. Την αποσπασματική αυτή εξέγερση των «πληβείων» έναντι των ισχυρών της Wall Street ακολούθησε η πτώση και τα διδάγματα που προέκυψαν ήταν πολλά. Το βασικότερο όμως ήταν αυτό που που αφορούσε και υπογράμμιζε συνάμα, την δύναμη των κοινωνικών δικτύων και κατ’ επέκταση του διαδικτυακού ακτιβισμού. Να θυμίσουμε ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποδείχτηκαν τόσο ισχυρά που κατάφεραν σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα «οι “καρχαρίες” να χάσουν 20 δισ. από τη “μαρίδα”» και εν συνεχεία να κάνουν «18 δισ. από την αξία της GameStop “καπνό” σε μόλις 5 ημέρες.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού τώρα, ένα πρόσφατο παράδειγμα διαδικτυακού ακτιβισμού, με διαφορετική αφετηρία και σκοπό, είδαμε να παίρνει σάρκα και οστά την Παρασκευή. Ο λόγος για την efood, μια από τις μέχρι χθες δημοφιλέστερες εφαρμογές του App Store και του Google Play, η οποία είδε αντίστοιχα τις «μετοχές» της να κατακρημνίζονται.

Τι συνέβη
Σε μια ανασκόπηση των γεγονότων να αναφέρουμε ότι η efood της γερμανικής Delivery Hero, μέσω της εφαρμογής Road Runner που χρησιμοποιεί για να διασυνδέεται με τους διανομείς πρότεινε σε 115 – όπως διευκρίνισε αργότερα – από τους 3.000 διανομείς της, των οποίων επίκειτο να λήξει η σύμβαση, να συνάψουν μια άλλη μορφή εργασιακής σχέσης – αυτή του freelancer. Αυτό στην περίπτωση που ήθελαν να συνεχίσουν την συνεργασία τους. Σε διαφορετική περίπτωση η συνεργασία θα έπρεπε να τερματιστεί.

Το θέμα δημοσιοποιήθηκε αρχικά από το Συνδικάτο Επισιτισμού Αττικής κι από εργαζόμενους στα social media, στη συνέχεια παρουσιάστηκε σε εκτενή ρεπορτάζ στον Τύπο και ακολούθησε η απάντηση της εταιρείας στους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood, η οποία διευκρίνιζε μεταξύ άλλων: «η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της efood και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική».

Οι χρήστες βέβαια του διαδικτύου και της εφαρμογής είχαν διαφορετική άποψη. Tο θέμα απασχόλησε τόσο έντονα την online κοινότητα που βρέθηκε στην πρώτη θέση των trending topics του Twitter. Η αντίδραση κλιμακώθηκε οδηγώντας μόνο το hashtag #cancel_efood – κατά την διάρκεια της ημέρας δημιουργήθηκαν κι άλλα παρόμοια όπως #uninstall_efood, να έχει το απόγευμα της Παρασκευής 31 χιλιάδες tweets και μερικές ώρες αργότερα ο αριθμός των σχετικών τιτιβισμάτων να έχει φτάσει τις 37 χιλιάδες.

Πηγή

Απάντηση