Δεν «περπάτησαν» οι εκπτώσεις

0

Χειρότερο τζίρο στις φετινές θερινές εκπτώσεις σε σχέση με πέρυσι δήλωσε ο ένας στους δύο εμπόρους (49,2%) σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, ενώ καλύτερες πωλήσεις είδε μόλις το 18,3% των εμπόρων και το υπόλοιπο 31% δήλωσε ίδιο τζίρο.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο «η σύγκριση έγινε με τον τζίρο της αντίστοιχης εκπτωτικής περιόδου του 2022 και πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι τα καιρικά φαινόμενα (συνθήκες καύσωνα) που έπληξαν τη χώρα τις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, όπου παραδοσιακά γίνεται ο μεγαλύτερος τζίρος στα καταστήματα, η ακρίβεια των τιμών στα τρόφιμα και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα, διαμόρφωσε αρνητικό κλίμα στην αγορά».

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τουλάχιστον προβληματισμό και αναμονή καθώς η περιρρέουσα διεθνής οικονομική συγκυρία παραμένει ακόμα μη προβλέψιμη. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων μας επισήμανε πως πρέπει σε σύγκριση με το 2022, να συνυπολογίσουμε τον πληθωρισμό και να προσθέσουμε την αύξηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων λόγω της ενέργειας και του αυξημένου κόστους δανεισμού», αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος.

Συγκεκριμένα, με βάση όσα απάντησαν για τις θερινές εκπτώσεις οι ερωτηθέντες έμποροι:

καλύτερο τζίρο δήλωσε το18,3 %
ίδιο τζίρο δήλωσε το 31,3 %
χειρότερο τζίρο δήλωσε το 49,2 %
Με βάση τα συγκριτικά στοιχεία Φεβρουαρίου 2023:

καλύτερο τζίρο δήλωσε το 48,2 %
ίδιο τζίρο δήλωσε το 20,3 %
χειρότερο τζίρο δήλωσε το 31,4 %
Αναλυτικά, σε σχέση με το ερώτημα για τον τζίρο που καταγράφηκε φέτος στις θερινές εκπτώσεις:

Καλύτερο τζίρο από 51% και άνω είχε το 0,0 %
Καλύτερο τζίρο από 26-50% είχε το 2,5 %
Καλύτερο τζίρο από 11-25% είχε το 6,0 %
Καλύτερο τζίρο έως και 10% είχε το 9,8 %
Ίδιο τζίρο, είχε το 31,3 %
Χειρότερο τζίρο έως και 10% είχε το 20,5 %
Χειρότερο τζίρο από 11-25% είχε το 20,3 %
Χειρότερο τζίρο από 26-50% είχε το 7,5 %
Χειρότερο τζίρο από 51% και κάτω είχε το 0,9 %
Δεν ξέρω δεν απαντώ, απάντησε το 1,2 %

Οι προσδοκίες για το επόμενο διάστημα
Σε σχέση με τις προσδοκίες πωλήσεων για το επόμενο εξάμηνο:

το 26,5 % των ερωτηθέντων απάντησαν πως θα αυξηθούν
το 37,2 % των ερωτηθέντων απάντησαν πως θα παραμείνουν σταθερές
το 26,8 % των ερωτηθέντων απάντησαν πως θα μειωθούν
το 9,5 % των ερωτηθέντων απάντησαν πως δεν ξέρουν /δεν απαντούν
«Η ελπίδα για αλλαγή του κλίματος και η αισιοδοξία για επιστροφή στην ανάπτυξη που καταγράφηκε στη αντίστοιχη έρευνα του Ε.Σ.Α στο τέλος Φεβρουαρίου του 2023, όπου περίπου το 60% κατέγραψε προσδοκία για αύξηση των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, μεταβλήθηκε τώρα σε ανησυχία και προβληματισμό. Οι προσδοκίες δηλαδή είναι πλέον εξίσου διαμοιρασμένες και στα τρία ενδεχόμενα: αύξηση, μείωση ή παραμονή στα ίδια επίπεδα τζίρου, χωρίς να καταγράφεται μια κυρίαρχη τάση στην αγορά.

«Φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η έλλειψη διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος, η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, η συγκυριακή αύξηση στα καύσιμα σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, κάνουν δύσκολα προβλέψιμη τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού το επόμενο εξάμηνο», αναφέρεται στην ανάλυση του Εμπορικού Συλλόγου.

Πηγή

Leave a Reply