Ο Βαγγέλης Μαρινάκης και η Αγγελική Φράγκου αποτελούν δύο από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους παράγοντες της ελληνόκτητης ναυτιλίας, κάτι το οποίο αποδεικνύουν διαρκώς με το εύρος των επενδύσεων στις οποίες προχωρούν. Ωστόσο, ενδεικτικό της ισχύος τους είναι το γεγονός ότι αμφότεροι, καθότι έχουν αποφασίσει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την ανάκαμψη που σημειώνεται στις αγορές που δραστηριοποιούνται οι εταιρείες τους -η οποία φέρνει μαζί της και άνοδο στις αξίες των μεταχειρισμένων- από τις αρχές του 2017, έχουν προχωρήσει σε εξαγορές 23 πλοίων που ξεπερνούν συνολικά το ιλιγγιώδες ποσό των 346 εκατ. δολαρίων!

Έτσι, έχουν καταφέρει να ηγηθούν της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, καθώς είναι εκείνοι που έχουν προχωρήσει στις μεγαλύτερες επενδύσεις από όλους τους υπόλοιπους Έλληνες εφοπλιστές.

Ωστόσο, μένει να αποδειχτεί ποιος θα κυριαρχήσει στην επενδυτική αυτή «κούρσα», καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο mononews.gr ναυτιλιακές πηγές, η κα Φράγκου έχει στρατηγικό στόχο ο στόλος των εταιρειών που ελέγχει να ξεπεράσει συνολικά σε αριθμό τα 210 πλοία και να καταστεί η πλοιοκτήτρια με τον μεγαλύτερο ελληνικών συμφερόντων στόλο στον κόσμο.

Βαγγέλης Μαρινάκης: 150 εκατ. δολ. για 5 πλοία

Ο κ. Μαρινάκης κατόρθωσε να κατοχυρώσει για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Capital Ship Management Corp. πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης εταιρείας Hanjin Shipping για τα οποία κατέβαλε συνολικά το ποσό των 150 εκατ. δολαρίων.

Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η παράδοση του containership τύπου post-panamax Athenian (χωρητικότητας 9.954-teu και κατασκευής 2011, στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της Νότιας Κορέας), επιβεβαιώνοντας έτσι το σχετικό δημοσίευμα του mononews.gr που μετέδωσε πρώτο τις λεπτομέρειες της μεγάλης αυτής επένδυσης.

Πέρα από το Athenian, τα υπόλοιπα τέσσερα είναι τα χωρητικότητας 10.000-teu Hanjin United KingdomHanjin SpainHanjin Netherlands (όλα κατασκευής 2011) και Hanjin Korea (κατασκευής 2010), τα οποία έχουν «χτιστεί» επίσης στις γιάρδες της Samsung. Η μεγάλη αυτή επένδυση που έχει πραγματοποιήσει ο εφοπλιστής ανέρχεται στο ποσό των 150 εκατ. δολαρίων, ενώ η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί την αξία τους γύρω στα 152 εκατ. δολάρια.

Επιπλέον, όπως έγραψε το mononews.gr, έπεται και συνέχεια καθώς ο εφοπλιστής έχει υπογράψει επιστολή προθέσεως για την κατασκευή έως και 8 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε νοτιοκορεάτικες γιάρδες!

Αγγελική Φράγκου: 196 εκατ. δολ. για 18 πλοία

Η κα Φράγκου μέσα σε τέσσερις μόλις μήνες -ήτοι από τον Ιανουάριο- έχει επιδοθεί σε ένα συνεχές μπαράζ αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων.

Όπως έγραψε το mononews.gr, η ναυτιλιακή η Navios Maritime Partners -της οποίας και ηγείται- έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει 4 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου (2 τύπου panamax και 2 τύπου capesize) συνολικής χωρητικότητας 500.000-dwt για το ποσό των 83 εκατ. δολαρίων.

Ωστόσο, η πιο εντυπωσιακή κίνηση στην οποία προχώρησε η ναυτιλιακή ήταν η εξαγορά ολόκληρου του στόλου από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εισηγμένης στη Σιγκαπούρη Rickmers Maritime (συνολικά 14 πλοία) έναντι 113 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για έντεκα πλοία χωρητικότητας 4.250-teu και τρία χωρητικότητας 3.450-teu, με μέση ηλικία στα 9,5 έτη.

Η ίδια η κα Φράγκου σχολίασε την κίνηση αυτή λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Αυτή η εξαγορά επιδεικνύει την ικανότητά μας να αναζητούμε προνομιακές συμφωνίες, και συνεχίζουμε να αναζητούμε έκθεση στον τομέα των containers», αφήνοντας να εννοηθεί ότι πιθανόν να έπονται και άλλες μεγάλου βεληνεκούς αγοραπωλησίες.

 

 

 

http://mononews.gr/news-oikonomia-epixeiriseis-nautilia-vangelis-marinakis-angeliki-fragkou-nikites/147462