Είδαμε  με έκπληξη τις δηλώσεις που έκανε στην Κόρινθο στα τοπικά ΜΜΕ , για  τη Θεματική εβδομάδα και  τις “έμφυλες ταυτότητες” ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου  , καλεσμένος από την Νομαρχιακή επιτροπή Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ,  στις 6/5/2017. Θεωρούμε τις δηλώσεις αυτές  τουλάχιστον ως υποτίμηση της νοημοσύνης μας…… και διαμαρτυρόμαστε για την μειλίχια  αλαζονεία της εξουσίας.  Με μειλίχιο ύφος ο κ. Υπουργός, αλλά και  εμφανή αμηχανία  προχώρησε σε χαρακτηρισμούς  για την πλειοψηφία της κοινωνίας  που αντιδρά  γι αυτό το θέμα σε όλη την Ελλάδα  : (π.χ ο Δήμος Κορινθίων με συντριπτική πλειοψηφία  Δημοτικών Συμβούλων 31 πρός  2  και ο Δήμος Νεμέας ομόφωνα, οι οποίοι  ζητούν την κατάργηση της σχετικής εγκυκλίου … και έπεται  η συνέχεια…)   ως “μη σοβαρών” ,” ως    ανθρώπων που δεν ξέρουν τι τους γίνεται ” , ως “εξυπνάδα” και “επικοινωνιακή ανοησία” το λογοπαίγνιο “έμφυλες – έκφυλες”… καί δήλωσε κατηγορηματικά  ” ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να αποσύρουμε ή να καταργήσουμε έναν δημοκρατικό θεσμό,  αλλά  θα επανέλθουμε του χρόνου δριμύτεροι”….
     Eμείς λοιπόν πού αντιδρούμε, ( αλήθεια η αντίδραση στην αυθαιρεσία και την επιβολή της εξουσίας  γενικώς έπαψε να θεωρείται αρετή για την αριστερά;)    γιατί ξέρουμε πολύ καλά που αποσκοπεί αυτή η    “προοδευτική  καινοτόμος δράση” της κυβέρνησης, η οποία εντάσσεται  μέσα στο γενικότερο πλαίσιο  παραπλάνησης και φίμωσης κάθε αντίδρασης στην  αποδόμηση όσων αξιών μας απέμειναν ακόμα ως Ελλήνων  μέσον της Δημόσιας εκπαίδευσης …Eμείς που διαβάσαμε και ξέρουμε πολύ καλά τι υλικό (“εξαιρετικό”για τον Υπουργό) από ΜΚΟ έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του   φωτοσβεστικού  ΙΕΠ….δεν θα του απαντήσουμε με συνθήματα ιδεοληπτικά αλλά με επιχειρήματα λογικά και επιστημονικά.

ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΕΚΦΥΛΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ = ΑΒΟΥΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ:                                                  

Αριστερά η εικόνα της Ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας (https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/26144-23-12-16-thematiki-evdomada-me-titlo-soma-kai-taftotita-sto-gymnasio ) που συνοδεύει την Εγκύκλιο για τη Θεματική Εβδομάδα και τις «έμφυλες ταυτότητες» και δεξιά τμήμα της αφίσας  της Ημερίδας της 19ης /3/2017 στην Κόρινθο με τον ερμηνευτικό-εννοιολογικό λογότυπο, που ενόχλησε .

ΜΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ

       Έμφυλες ταυτότητες → Έκφυλες οντότητες = Άβουλη κοινωνία σημαίνει ότι, οι εντός του φύλου ταυτότητες (ο άνδρας και η γυναίκα) όταν αποδομηθούν, οδηγούν σε εκτός του φύλου υπάρξεις (οντότητες), οι οποίες, σύμφωνα  με την εικόνα του Υπουργείου, είναι απρόσωπες και ανεγκέφαλες, δηλαδή άβουλες. Με άλλα λόγια,  πρόκειται για μια ερμηνευτική-εννοιολογική προσέγγιση της εικόνας, που οδηγεί σε μια κοινωνικο-πολιτική αντίληψη, βασισμένη στην γλωσσολογική ανάλυση και σύνθεση των δεδομένων, με βάση την εικόνα του ΥΠΠΕΘ και το περιεχόμενο της Εγκυκλίου. Δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα άτομα ή κατηγορίες ανθρώπων με βάση την όποια διαφορετικότητά τους.Εχει καθαρά οντολογική ερμηνεία και όχι ηθική.

        Η «εξίσωση» λοιπόν, προκύπτει αβίαστα από την ερμηνεία της εικόνας, η οποία προέρχεται από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, σε συνδυασμό με την «αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων» που ζητά η ίδια η Εγκύκλιος στο: https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/26144-23-12-16-thematiki-evdomada-me-titlo-soma-kai-taftotita-sto-gymnasio ).  

Κάθε άνθρωπος είναι  πρόσωπο και ως εικόνα Θεού, είναι δυνάμει άγιος. Γι’αυτό και χαίρει σεβασμού και τιμής, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, χρώματος, θρησκείας και γενικά της όποιας διαφορετικότητάς του. Η εικόνα όμως που επέλεξε το ΥΠΠΕΘ , αποδομεί το ανθρώπινο πρόσωπο, το υποτιμά και το υποβιβάζει σε ένα εκφυλισμένο, ανεγκέφαλο και απρόσωπο ον, χειραγωγούμενο και στερούμενο της ανθρώπινης υπόστασής του.

       Η εικόνα λοιπόν που χρησιμοποίησε το υπουργείο είναι εκείνη που διαστρέφει την ανθρώπινη οντολογία. Παρουσιάζει μια οντότητα με αποσπασμένο το πρόσωπό της και καλώδια να κρέμονται από το εσωτερικό του κεφαλιού. Προφανώς και πρόκειται για μια ενεργούμενη οντότητα χωρίς πρόσωπο και εγκέφαλο, χωρίς πρόσωπικότητα και ελεύθερη βούληση. Άρα άβουλη οντότητα.     

« Έμφυλες Ταυτότητες»: ο όρος προέρχεται από την Εγκύκλιο, είναι αδόκιμος νεολογισμός και δεν

σημαίνει τίποτε περισσότερο, από την απλή διαπίστωση ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν το βιολογικό φύλο με το οποίο γεννήθηκαν .

Το βέλος υποκαθιστά τη φράση της εγκυκλίου: «αποδόμηση έμφυλων στερεοτύπων». Σύμφωνα με την εγκύκλιο επιβάλλεται οι εκπαιδευτικοί να συμβάλλουν στην   αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων (έμφυλος= εν + φύλο, δηλαδή ο εντός του φύλου άνθρωπος, ο άνδρας-άνδρας και η γυναίκα-γυναίκα). Το βέλος λοιπόν, δείχνει συμβολικά αυτή την αποδόμηση, η οποία οδηγεί σε ον εκτός του βιολογικού του φύλου.

     Οντότητα: Η λέξη οντότητα δηλώνει απλώς μια απρόσωπη ύπαρξη. Αντίθετα, η λέξη Άνθρωπος αποτελείται από τα συνθετικά άνω-θρώσκω, δηλαδή κοιτάζω προς τα πάνω. Σύμφωνα με την φιλοσοφία της θρησκείας, άνω θρώσκει το άτομο όταν κοιτάζει πάνω, δηλαδή προς τον Θεό. Στην εικόνα που επέλεξε όμως το υπουργείο, τον ον που εικονίζεται είναι «απρόσωπο», «ανεγκέφαλο» και στραμμένο προς τα κάτω. Άραγε αυτό το ον οραματίζεται ως μελοντικό τύπο ανθρώπου η Παιδεία μας με την εισαγωγή της «αποδόμησης  των έμφυλων ταυτοτήτων»;

Η φυσιολογία του ανθρώπου έχει πρόσωπο και εγκέφαλο γι’ αυτό και δύναται ο άνθρωπος να είναι λογικός να έχει ανεξάρτητη βούληση και να διαφέρει από τα υπόλοιπα έμβια όντα. Η ερμηνεία, λοιπόν, της εικόνας μας οδηγεί σε ένα ον που δεν έχει ούτε πρόσωπο, ούτε εγκέφαλο, δεν θρώσκει άνω, αλλά κάτω προς ένα αποσπασμένο πρόσωπο, το οποίο δεν συνδέεται φυσικά με το υπόλοιπο κεφάλι, αλλά μηχανικά ένα προγραμματισμένο ρομπότ θα έλεγε κανείς . Γι’ αυτό και ο χαρακτηρισμός του ως οντότητα εκτός φύλου=έκφυλη, άνευ εγκεφάλου=ανεγκέφαλη, και άνευ προσώπου=απρόσωπη… Άρα  άβουλη.     

     Έκφυλη:  Όταν αποδομείς τον εντός του φύλου άνθρωπο, δημιουργείς έναν εκτός του φύλου άνθρωπο. Ο εκτός του φύλου = έκ-φυλος. Η έννοια εδώ δεν είναι ηθική, αλλά οντολογική και κατανοείται όταν αναλύεται στα πρώτα συνθετικά της. Η Ελληνική γλώσσα δεν είναι σημειολογική όπως οι άλλες γλώσσες (όπου συμφωνούμε τι θα σημαίνει κάθε λέξη) αλλά είναι η μόνη εννοιολογική ή νοηματική (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) δηλαδή, από τα συστατικά της μια λέξη, μας λέει η ίδια τι σημαίνει. Άρα το αντώνυμο του έμ-φυλος είναι έκ-φυλος, σε απλά ελληνικά.

«Eπειδή μάλιστα όταν ο άνθρωπος βρίσκεται εκτός φύλου, η δραστηριότητά του έχει σαν συνέπεια την κατάπτωση του ανθρωπίνου είδους, ο εκφυλισμός στην Ελληνική γλώσσα είναι συνώνυμο της σταδιακής ελάττωσης έως και τον εκμηδενισμό…

ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΜΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΕΜΜΕΣΩΣ ΠΛΗΝ ΣΑΦΩΣ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΚΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ!»  (Γ.Βολουδάκης, 8/2/2017, κατόπιν άδειας του συντάκτη, http://oimos-athina.blogspot.gr/2017/02/blog-post_70.html). Η Ελληνική γλώσσα με την λεπτομερή εννοιολογική της ερμηνευτική δύναμη, αποσαφηνίζει κάθε σκοτεινό σημείο και με τον λεξιλογικό και εννοιολογικό της πλούτο, μας δίνει τη δυνατότητα του σκέπτεσθαι, του αντιλαμβάνεσθαι και του συλλογίζεσθαι!

Και επειδή οι ψευδολέξεις και οι ψευδοέννοιες οδηγούν τελικά σε ψευδοσκοπούς ή όπως λέει ο Πλάτων: «Άγνοια, η ρίζα και ο μίσχος όλου του κακού», η ελληνική γλώσσα και ο πλούτος των εννοιών της δεν αφήνουν καθόλου περιθώρια για παρεξηγήσεις… εκτός κι αν δολίως κακοποιούνται με σκοπούς άλλους πέραν της αλήθειας, προκειμένου να βληθεί όχι μόνο η επιστημονική εγκυρότητα, αλλά και τα πρόσωπα που την εκφράζουν, με σκοπό για την προαγωγή του ψεύδους, της συκοφαντίας και της χειραγώγησης.

Κόρινθος   24/3/2017                                                                             Οι διοργανωτές της Ημερίδας