Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ανοίγουν φάκελοι και «στόματα» σε βάθος 15ετιας – Έρχονται νέες διώξεις

0

Στο «στόχαστρο» της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τα περασμένα χρόνια Γεωργία Σαδανά 14.03.2023, 06:29 Ενδελεχής και πολυεπίπεδη προβλέπεται η δικαστική έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, καθώς αποφασισμένη να πιάσει το νήμα από την αρχή, με αφετηρία την τελευταία δεκαπενταετία, εμφανίζεται η ηγεσία της Δικαιοσύνης. Το σήμα έδωσε ήδη ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτη Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία και σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Σύμφωνα με την παραγγελία του κ. Ντογιάκου η διοίκηση του Ο.Σ.Ε. υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, που έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε τελικά με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους. Η «βουτιά» του ανώτατου Εισαγγελικού λειτουργού στο χρόνο αποσκοπεί στο να διαπιστωθεί εάν τελικά οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετιας ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και ως εκ τούτου οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.

Ήδη, η αρχή της εκ βαθέων μελέτης του τοπίου των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα έγινε με πρώτο αυτό στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, φάκελο που έχει ήδη ζητήσει και μελετά ο κ. Ντογιάκος, καθώς υπήρξαν τέσσερις νεκροί και δέκα τραυματίες, αλλά δικάστηκε εντέλει μόνο ο ένας από τους μηχανοδηγούς και στο τέλος αθωώθηκε.

Την ίδια ώρα, με τη σιβυλλική φράση «ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί» αποτύπωσε τη βούληση της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος να γυρίσει το χρόνο δεκαπέντε χρόνια πίσω, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους ο επικεφαλής της, Χαράλαμπος Βουρλιώτης.

Πηγή

Leave a Reply