μητροπΑυτές τις ημέρες παρακολουθώ με έκπληξη μια συντονισμένη επίθεση που δέχεται ο Μητροπολίτης Κορινθίας λόγω της ομιλίας του κατά την δοξολογία που έγινε στον μητροπολιτικό ναό Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, στην επίσημη δοξολογία της πρωτοχρονιάς.

Στην συγκεκριμένη εκδήλωση ήμουν παρών σαν δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Κορινθίων μαζί με άλλους θεσμικούς παράγοντες και έτσι έχω ιδία άποψη για τα όσα αλλά κυρίως το πώς ελέχθησαν.

Και για να ξεκαθαρίσω πρώτα ορισμένα πράγματα, εν ολίγοις η σχέση μου με την θρησκεία και την Εκκλησία μας, όπως γνωρίζουν όσοι με ξέρουν είναι η εξής:

Αποδέχομαι παντελώς και προσπαθώ να εφαρμόζω (με μεγάλη δυσκολία ομολογώ) τα μηνύματα που μας πέρασε μέσα από τη διδασκαλία του ο Ιησούς Χριστός.

Δεν ακολουθώ όσο πρέπει ούτε όσο θέλω τα τυπικά της λατρείας της Εκκλησίας μας (ίσως λόγω οκνηρίας).

Δεν γνωρίζομαι προσωπικά ούτε έχω ανταλλάξει κουβέντα με τον Μητροπολίτη Κορίνθου τον οποίο μάλιστα έχω επικρίνει κατά καιρούς για κάποιες δηλώσεις του με τις οποίες διαφωνούσα.

Δεν κινούμαι για άγρα ψήφων ή επαγγελματικών ευκαιριών γύρω και κάτω από τα ράσα όπως δυστυχώς βλέπουμε να γίνεται κατά κόρο.

Όμως αυτή η όχι τόσο αναίτια επίθεση που ξεδιπλώνεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα, με αναγκάζει να μεταφέρω την άποψη μου για τα λόγια, τα οποία άλλωστε υπάρχουν σε βίντεο που μπορεί ο κάθε καλόπιστος κριτής να τα ακούσει, που ακούστηκαν στη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης στον πρωθυπουργό επικριτικά για το σύμφωνο συμβίωσης;

Ναι, αλλά ως συνέχεια μιας σκέψης για την εφαρμοζόμενη πολιτική του σε βάρος του λαού ο οποίος υποφέρει και έχει στραφεί κυρίως στην Εκκλησία για βοήθεια. Και μάλιστα έθεσε το ερώτημα που περνά από το μυαλό όλων και το οποίο μεταφέρω με δικά μου λόγια. «Η νομοθέτηση του συμφώνου συμβίωσης μήπως έγινε για να αποτραβήξει τη λαϊκή οργή από την καθημερινότητα και τα αντιλαϊκά νομοθετήματα;».

Πρέπει ο Μητροπολίτης να προβαίνει σε επικριτικές δηλώσεις κατά της κυβέρνησης και των θεσμών γενικότερα;

Ας αποφασίσουμε τώρα. Θέλουμε τους παππάδες μας και τους δεσποτάδες μας να μοιάζουν στον Παπαφλέσσα στον πόλεμο που βρίσκεται η χώρα ή όχι; Θέλουμε να αποδεχθούμε ότι ΚΑΠΟΙΟΙ φοβούνται την ύπαρξη ενός  νέου Χριστόδουλου ο οποίος μπορεί να χειριστεί τη λαϊκή οργή και να την μετατρέψει σε άξονα ενάντια στα συμφέροντα των όσων έχουν βάλει τις ζωές μας στους ζυγούς της υποτέλειας και της εξαθλίωσης, ή όχι; Δεν μπορεί φίλοι και φίλες να θέλουμε αλά καρτ ανθρώπους που τη μια φορά θα παλεύουν για εμάς και την άλλη θα σκύβουν το κεφάλι σαν πρόβατα. Εγώ έχω αποφασίσει.

Αναφέρθηκε με σκληρές ομοφοβικές εκφράσεις στα παιδιά του πρωθυπουργού;

Όχι βέβαια. Μιλώντας με τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι ιερείς θέλησε να δώσει ένα παράδειγμα του τρόπου σκέψης του κάθε πολίτη.

Γιατί αυτός ο πόλεμος εναντίον του τότε;

Φοβούνται φίλοι μου. Και φοβούνται πολύ.

Και για όσους αναρωτιούνται γιατί κάνω αυτήν τη δήλωση και δεν προτίμησα να επιλέξω τη σιωπή όπως πολλοί, η απάντηση είναι απλή.

Έχω σε όλη μου τη ζωή προσπαθήσει και θα προσπαθώ όσο έχω δύναμη να μην κρύβομαι στα δύσκολα.

Υ.Γ. Για να μην αφήσω και απορίες, η άποψη μου για το σύμφωνο συμβίωσης είναι γενικά η παρακάτω:

Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με την ιδέα δημιουργίας του με σκοπό την δυνατότητα αντιμετώπισης γραφειοκρατικών και οικονομικών ζητημάτων των ενδιαφερομένων.

Είμαι αντίθετος στην υιοθεσία αφού δεν είναι δυνατό να ληφθεί υπόψη η άποψη του τρίτου ενδιαφερόμενου (του παιδιού δηλαδή) με αποτέλεσμα να υποχρεώνεται να ζήσει σε «αφύσικες» για την λοιπή κοινωνία συνθήκες με πιθανά δυσμενή αποτελέσματα στην προσωπική του ζωή.

Θεωρώ το νομοθέτημα πρόχειρο και βιαστικό και θα λειτουργήσει κυρίως για νομιμοποίηση ή έκδοση άδειας παραμονής μεταναστών όπως βλέπουμε ότι ήδη γίνεται. Το τελευταίο, για όσους διαβάζουν πίσω από τις λέξεις, ίσως να είναι και επιδίωξη της σημερινής κυβέρνησης για ψηφοθηρικούς (δημιουργία νέας στρατιάς ψηφοφόρων) λόγους.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ