Στην κατάμεστη κεντρική αίθουσα του Επιμελητηρίου Κορινθίας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου στις 6μιση το απόγευμα η ομιλία του οικονομολόγου κ. Γιώργου Γιαμπουράνη με θέμα «Απάτη & Αυταπάτη»: Η αυτοαιχμαλωσία μας στο δόλο της παράφρονος ισχύος – Οι λύσεις πέραν Δεξιάς και Αριστεράς.


Ο Γιώργος Γιαμπουράνης γεννήθηκε στην Κόρινθο, και μεγάλωσε εκεί ευνοημένος από παιδεία και αίσθηση πόλεως που πλέον δεν υπάρχουν. Εξειδικεύτηκε στα Οικονομικά στην Ανωτάτη Εμπορική και στην Οικονομική Ενοποίηση, στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Νόμισμα και στα Προβλήματα Αναπτύξεως στο Πανεπιστήμιο του Reading της Αγγλίας. Θήτευσε σε ανώτερες διοικητικές βαθμίδες, αρχής γενομένης από την θητεία του ως Σημαιοφόρου, Γραμματέως του Αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού. Μετά, ως μαθητευόμενου διαχειριστού ενός διεθνούς χαρτοφυλακίου ευρωομολόγων του Λονδίνου αλλά και ως Εισηγητού Πιστοδοτήσεων στην Διοίκηση της Εμπορικής Τραπέζης. Η συνέχεια ήταν μόνον τράπεζες, όπως, κυρίως, η Banque Nationale de Paris, το μεγαλύτερο και μακροβιώτερο επαγγελματικό του σχολείο, σε ανώτατες θέσεις. Διευθυντής Πιστοδοτήσεων και Γενικός διευθυντής σε δύο θυγατρικές της Εθνικής Τράπεζας και κατόπιν, Γενικός Διευθυντής της Εμπορικής Τράπεζας στην Κύπρο, όπου ξεκίνησε τις ενδοχώριες και υπεράκτιες δραστηριότητες του Ομίλου. Επίσης θήτευσε σαν Σύμβουλος Επενδύσεων σε Αμερικανική διεθνή τράπεζα. Μεταπήδησε στην Εγνατία Τράπεζα, σε διάφορες ανώτερες θέσεις, μεταξύ των οποίων Διευθυντής Αναπτύξεως Εργασιών στην Ρουμανία, σύμβουλος του Γενικού Διευθυντού, υπεύθυνος προγραμμάτων Διεθνούς Πιστοληπτικής Αξιολογήσεως του Ομίλου, Διεθνούς Τιτλοποιήσεως Απαιτήσεων και Εκδόσεως Διεθνών Ομολογιακών Δανείων, Διευθυντής θυγατρικής SPV στο Λονδίνο και εντέλει, Διευθυντής Λειτουργικού Κινδύνου και Διαχειρίσεως Επάρκειας Κεφαλαίων του Ομίλου Μαρφίν και των μεγάλων θυγατρικών του (Bazel II). Έχοντας τερματίσει την εργασιακή του σταδιοδρομία τον Ιανουάριο του 2013, ασχολείται πλέον με την Πολιτική Οικονομία και τις διαδράσεις της με ζητήματα δικαίου και ηθικής, τα οποία συμποσούνται στην διαρκή κωδικοποίηση του κεντρικού του θέματος, της “Απάτης και Αυταπάτης”.



Η ομιλία του επικεντρώθηκε στην φιλοσοφική προσέγγιση της Πολιτικής Οικονομίας σε Διεθνές και Εθνικό επίπεδο, με κύριες αναφορές σε αρχές και αξίες που σχετίζονται με την ευδαιμονία των πολιτών, την ποιότητα της Δημοκρατίας, τη συμμετοχή των πολιτών στο σύστημα εξουσίας και το πολιτικό σύστημα, καθώς και στην ιδιότητα του πολίτη η οποία έχει υποχωρήσει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αλλά και των επιλογών των ανθρώπων να απέχουν ουσιαστικά από την ενεργό εμπλοκή τους με τα πράγματα. Η Παιδεία, η ενημέρωση, η ανάλυση και η κριτική άποψη εκλείπουν σήμερα σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα να έχει νοθευτεί και η ικανότητα των πολιτών να επιλέγουν ορθολογικά και αξιακά τους αντιπροσώπους τους, πολλές φορές παρασυρμένοι είτε από όσα μονοδιάστατα παρουσιάζονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, είτε από όσα οι ίδιοι μπορούν να προσλαμβάνουν μέσα στις τοπικές κοινωνίες τα οποία τους οδηγούν σε επιλογές που ικανοποιούν πολύ περιορισμένες πληθυσμιακά ελίτ και τα συμφέροντά τους.

Μέσα από αυτή την ενδοσκόπηση που οφείλει να κάνει πλέον κάθε πολίτης, πρέπει να αναζητήσουμε και να βρούμε διαδρόμους που θα εκπροσωπήσουν πιο αυθεντικά τους πολίτες, όχι με όρους μάζας, αλλά κυρίως με όρους πεπαιδευμένων πολιτών που θα συμμετέχουν ουσιαστικότερα στα κέντρα αποφάσεων και θα αποκτήσουν ένα αξιακό σύστημα αποκομμένο από τον καταναλωτισμό και την στείρα οικονομική ευμάρεια. Η επικράτηση της Οικονομίας έναντι της Πολιτικής, των αριθμών έναντι των ανθρώπων είναι μια εξέλιξη που συνέβη σε βάθος χρόνου και σήμερα χρειάζεται μια διαφορετική φιλοσοφική προσέγγιση προκειμένου και πάλι οι κοινωνίες να διεκδικήσουν αξιοπρέπεια και ρόλο εντός των πολιτικών συστημάτων που κατά κύριο λόγο αφήνουν εκτός των στοχεύσεών τους περισσότερο από το 85% του πληθυσμού.

Η βραδιά έκλεισε με ανοιχτή συζήτηση μέσω μεγάλου πλήθους ερωτήσεων και τοποθετήσεων από τους παρευρισκομένους που τέθηκαν προς τον κ. Γιαμπουράνη που απήντησε σε οτιδήποτε ερωτήθηκε. Ήταν μια πολύ σημαντική ομιλία με έντονες φιλοσοφικές διαστάσεις, πολύ υψηλού επιπέδου που κάλυψε τις προσδοκίες ενός ιδιαίτερα απαιτητικού ακροατηρίου.