Internet marketing
Internet marketing

Το Internet marketing είναι αυτή την στιγμή η πιο ραγδαία και η πιο αξιοποιήσιμη τάση στον χώρο του marketing, που σε πολλές περιπτώσεις δεν ανταγωνίζεται απλώς τη φυσική αγορά αλλά την υποκαθιστά. Για τους επαγγελματίες του χώρου, η κατασκευή και η προώθηση ιστοσελίδων και το web media management είναι δύο από τα βασικότερα εργαλεία για την επικοινωνία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που εμπορεύονται. 

Ειδικότερα, όσον αφορά το internet marketing, πέρα από την κατασκευή των ιστοσελίδων, για να μην χαθεί η πληροφορία στον ωκεανό των μηχανών αναζήτησης, είναι πολύ ωφέλιμο να γνωρίζει κανείς μερικά πρακτικά εργαλεία κατά την οργάνωση και την οπτικοποίηση της πληροφορίας. Κοινώς, η επιλογή των λέξεων-κλειδιών (SEO) που θα ενισχύσει την ορατότητα του άρθρου ή της ιστοσελίδας σας. 

Σε αυτό εδώ το άρθρο, θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μερικές πρακτικές συμβουλές internet marketing, που αφορούν κυρίως την κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων και κατ’ επέκταση της επιχείρησής σας. Αναλυτικότερα:

1) Να ξέρεις το κοινό σου και πως θα το προσεγγίσεις. Πρόκειται για το βασικό αξίωμα για οποιαδήποτε επιχείρηση ακόμα και πριν μπει το ίντερνετ στην καθημερινότητά μας. Αν δεν έχεις βρει το σωστό καταναλωτικό κοινό, είναι πολύ πιθανό να χάσεις τα χρήματά σου. Κάνε μια έρευνα αγοράς για το κοινό που αναζητά κι επιλέγει προϊόντα σαν το δικό σου, και φρόντισε ν’ ανεβάσεις το δικό σου στην κορυφή των αναζητήσεων. Σε αυτό βοηθούν πολύ τα Google Analytics και η εξειδικευμένη ανάγνωση των cookies των καταναλωτών. 

2) Κάνε ορατή την ιστοσελίδα σου. Η προώθηση των ιστοσελίδων τα τελευταία χρόνια βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην καλή γνώση και χρήση των SEO (Search Engine Optimization). Με λίγα λόγια, με την χρησιμοποίηση λέξεων-κλειδιών που περιγράφουν καλύτερα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας –και της επιχείρησής- σας αυξάνετε την πιθανότητα εισόδου νέων ενδιαφερόμενων επισκεπτών σε αυτήν. Τα SEO θέλουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί αν ταυτίζονται με τις συχνότερες και πιο ακριβείς αναζητήσεις σε μηχανές αναζήτησης όπως την Google, μεγιστοποιούν την ορατότητα κι άρα την προσβασιμότητα της ιστοσελίδας σας. Μην παραλείψετε να περιλαμβάνετε την λέξη αυτή στον τίτλο ή στην πρώτη περίοδο του άρθρου σας, μια meta description, σχετικές λέξεις-κλειδιά, τίτλους στις εικόνες σας και μια λογική έκταση κειμένου. Μπορείτε να το κάνετε ο ίδιος, ή να συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία copy writer. 

3) Διαφήμιση Google. Όπως είπαμε παραπάνω βοηθά πολύ να χρησιμοποιείς έξυπνα τις δυνατότητες των SEO. Ένα επόμενο βήμα, συμπληρωματικό αυτού, είναι μια χορηγούμενη διαφήμιση Google, δηλαδή να πληρώσεις ώστε να εμφανίζεται η επιχείρησή σου, στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google. Αυτό ωφελεί ιδιαίτερα στην προώθηση ιστοσελίδων γιατί όσο περνάει ο καιρός, εμφανίζονται κι άλλες δημοσιεύσεις σε ιστοσελίδες, οπότε οι προϋπάρχουσες «θάβονται» στον σωρό της πληροφορίας. Τα Google Ads συνήθως αποδίδουν πολύ γρήγορα το κεφάλαιο που έχετε επενδύσει, και μεγιστοποιούν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Η διαφήμιση Google καταλαμβάνει τις 4 πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων για κάθε αναζήτηση, κι όπως είναι λογικό οι αντίστοιχες ιστοσελίδες παίρνουν τα περισσότερα κλικ. 

4) Συνοχή ιστοσελίδας και διαφήμισης. Όσον αφορά το internet marketing, είναι καλό να γνωρίζετε πως η συνοχή του περιεχομένου της ιστοσελίδας και της όποιας διαφήμισης κάνετε, φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και δείχνει ένα συγκροτημένο πλάνο για το χτίσιμο της εικόνας της επιχείρησής σας. Μην φοβηθείτε να δείξετε την ίδια εικόνα, προσθέτοντας μια έξτρα πληροφορία. 

5) Γράψε blogs. Ένα blog μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση ιστοσελίδων, με το εργαλείο SEO που προαναφέρθηκε. Ένα καλογραμμένο blog, εμπλουτισμένο με λέξεις-κλειδιά και με ποιοτικό περιεχόμενο, μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο συν για την προώθηση της ιστοσελίδας και ταυτόχρονα να σας βοηθήσει να μοιραστείτε με το καταναλωτικό κοινό χρήσιμες πληροφορίες. Έχετε κατά νου, πως μέσα από ένα blog μπορείτε να κάνετε ένα πιο ποιοτικό internet marketing αφού έχετε μια έξτρα δυνατότητα να γράψετε ένα κείμενο σα ν’ απαντάτε σε βασικές απορίες του καταναλωτή και να προτείνετε επιμέρους πράγματα. 

6) Google My Business. Ένα κομμάτι που πρέπει οι περισσότερες επιχειρήσεις να δίνουν σημασία είναι η ορατότητα της ιστοσελίδας της στην Google. Η δυνατότητα του Google my Business είναι η παρουσίαση των βασικών πληροφοριών μιας ιστοσελίδας (τι προσφέρει, στοιχεία επικοινωνίας, διεύθυνσης, ωράριο λειτουργίας), όπως θα εμφανίζεται στις υπηρεσίες αναζήτησης. Οι πληροφορίες αυτές είναι βασικές για κάθε καταναλωτή και εν δυνάμει πελάτη, και πρέπει να είναι έγκυρες και συνεχώς ενημερωμένες. Γι’ αυτό το λόγο δώστε προτεραιότητα στο να ανοίξετε έναν google λογαριασμό για την επιχείρησή σας. 

7) Κρατήστε ανανεωμένο το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας. Μια ανανεωμένη ιστοσελίδα είναι πιο ελκυστική για το κοινό και ταυτόχρονα σας ανεβάζει θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων. Το να έχετε φρέσκο και πρόσφατα ενημερωμένο περιεχόμενο ενδεχομένως θα κάνει τους επισκέπτες/πελάτες της ιστοσελίδας σας να επιστρέψουν και ενδεχομένως να γίνουν «πιστοί» της δουλειάς σας. Όσο πιο συχνά εμπλουτίζετε την ιστοσελίδα σας, τόσο πιο συχνά επωφελείστε από αυτήν. Κι όταν κρίνετε πως το νέο σας υλικό μπορεί να σας βοηθήσει με την εισροή επισκεπτών, μπορείτε να το ενισχύετε με διαφήμιση Google. 

8) Ανανεώστε την ιστοσελίδα σας. Συμπληρωματικό tip του προηγούμενου στην ουσία. Όσο ενδιαφέρον ή νέο κι αν είναι το προϊόν σας δεν αρκεί για να έχετε ένα μεγάλο και τακτικό κοινό, αν δεν έχετε αντιστοίχως μια ενημερωμένη ιστοσελίδα. Το internet marketing βασίζεται σ’ έναν μεγάλο βαθμό στην ευελιξία και στο περιεχόμενο της πληροφορίας. Μια ιστοσελίδα πρέπει να έχει έναν άρτιο και λειτουργικό σχεδιασμό και να μην διστάζετε να την ξαναδουλέψετε ή ακόμα και να την χτίσετε εκ νέου αν δεν αποδίδει. 

9) Δουλέψτε την προσβασιμότητα της ιστοσελίδας. Η προώθηση ιστοσελίδων δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα, αν η ίδια η ιστοσελίδα σας δεν έχει καλή προσβασιμότητα από οποιαδήποτε συσκευή, γιατί ως γνωστόν άλλη ορατότητα έχει μια ιστοσελίδα που την επισκέπτεσαι από υπολογιστή κι άλλη από κινητό. Δοκιμάστε την ιστοσελίδα σας και δουλέψτε προς αυτή την κατεύθυνση. 

10) Ενσωματώστε τα social media της επιχείρησής σας στην ιστοσελίδα σας. Είναι πολύ σημαντικό για το internet marketing να επικοινωνούν κάπως όλα τα μέσα σας, ιστοσελίδα, social media και youtube, ώστε να μην χάνετε την σύνδεση με το κοινό σας. Μπορείτε να ενσωματώσετε τα social media σας με εικονίδια και υπερσυνδέσμους εύκολα προσβάσιμα μ’ ένα κλικ.

Για προσωποποιημένες συμβουλές για την προώθηση της ιστοσελίδας, μπορείτε ν’ απευθυνθείτε στην εξειδικευμένη ιστοσελίδα thinktank.gr, όπου θα βρείτε ειδικούς για την κατασκευή, την επιμέλεια ή την προώθηση ιστοσελίδων. Στην ThinkTank υποστηρίζονται με τον πιο δημιουργικό τρόπο σχετικές υπηρεσίες όπως Keyword Research, Προώθηση ιστοσελίδων SEO, Διαφήμιση Google (AdWord), Διαφήμιση Youtube και Google Analytics.