Menu

Η Ιστορια της μοντέρνας τέχνης μέσα απο τα καλλιτεχνικά κινήματα.

αθλουπολη

20121007-180722.jpg

Το σεμινάριο ξεκινά τον Οκτώβριο και θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα ενός τριμήνου. Θα διεξάγεται στο μουσικό εργαστήρι »Ήχοι του Κόσμου» (Περιάνδρου 51-53, πίσω από Απ. Παύλο), κάθε Παρασκευή 7-8μμ. Μετά το πέρας του θα παρασχεθεί βεβαίωση παρακολούθησης. Για το κόστος και τις δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα:
6977 467187 Νικολέττα Καρβελά (υπεύθυνη εργαστηρίου)
2741028692 Ειρήνη Παπαγιαννοπούλου (υπεύθυνη σεμιναρίου)

Θεματικές:
• Ρομαντισμός
• Ρεαλισμός
• Ιμπρεσιονισμός
• Μετα-ιμπρεσιονισμός
• Συμβολισμός
• Αρ Νουβό
• Εξπρεσιονισμός
• Βορτισισμός
• Φωβισμός
• Κυβισμός
• Πουρισμός
• Ορφισμός
• Φουτουρισμός
• Αφηρημένη τέχνη
• Νεοπλαστικισμός
• Νταντά και Σουρεαλισμός
• Σουπρεματισμός
• Ντε Στέιλ
• Κονστρουκτιβισμός
• Μπαουχάους
• Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός
• Κινητική Τέχνη
• Ποπ Αρτ
• Όπ Αρτ
• Μινιμαλισμός
• Εννοιακή Τέχνη
• Μεταμοντερνισμός και Τέχνη της Ιδιαίτερης Ταυτότητας

Στο σεμινάριο ‘’ Η ιστορία της μοντέρνας τέχνης μέσα από τα καλλιτεχνικά της κινήματα (τέλη 19ου – 20ος αι.) Από το ρομαντισμό στον μεταμοντερνισμό’’, θα γίνει μία επισκόπηση των βασικότερων καλλιτεχνικών ρευμάτων που σχημάτισαν με την ιδιαιτερότητά τους αυτό που σήμερα καλούμε μοντερνισμό.
Είναι αναγκαίο πάνω από όλα να κατανοήσουμε ορισμένα ουσιώδη ζητήματα, για να γίνει δυνατή η περαιτέρω ανάλυση των θεματικών που θα διδαχτούν.
Πρώτον, πρέπει να ξεφύγουμε από την αυστηρή χρονολόγηση, από αυτήν την κάθετη τομή που έχουμε μανία να θέτουμε στο χρόνο ως προς τη διαδοχή των κινημάτων. Αυτό γιατί ευλόγως το ένα κίνημα ‘’πατάει’’ μέσα στο άλλο. Υπάρχει πολύς δρόμος για να περάσουμε από το ‘’παλιό’’ στο ‘’καινούργιο’’, ενώ υπάρχουν και αναδρομές στο παρελθόν. Μόνο τότε θα μπορούμε να μιλάμε με ασφάλεια για το ότι πήγαμε επί παραδείγματι από το Φοβισμό στον Εξπρεσιονισμό και τούμπαλιν ή οπουδήποτε αλλού χωρίς να ολισθήσουμε σε λάθη, κρίνοντας βιαστικά ή βάζοντας σε καλούπια έργα και δημιουργούς.
Δεύτερον, χρειάζεται να καταλάβουμε τον συμβολικό ρόλο του καλλιτέχνη. Δεν πρόκειται για μία ακόμη επαγγελματική υποκατηγορία όπως ήταν φερ’ ειπείν τον 17ο αιώνα. Είναι ένας ειδικός τύπος ατόμου, που προσπαθεί με το έργο του να μας ανοίξει με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο την πόρτα προς την αλήθεια της φύσης μας και την ατομική μας ταυτότητα.
Τρίτον, οφείλουμε να προσέξουμε την παρουσία του ερωτικού στοιχείου στην τέχνη και τον τρόπο με τον οποίο εκείνη επηρεάζεται από (και επηρεάζει) τις πατριαρχικές κατ’ ουσία κοινωνίες. Υπό τούτο το πρίσμα, ο Μοντερνισμός, θέτει πολλούς προβληματισμούς περί του τι είναι θεμιτό ή αθέμιτο να επιδέχεται αναπαράσταση.
Τέταρτον, είναι σημαντικό να δούμε πώς τεχνικοί και ιστορικοί μηχανισμοί συγκροτούν συστήματα εικόνων στο όνομα ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που σχετίζονται με το έθνος, τη φυλή ή το φύλο.
Τέλος, είναι βοηθητικό να θυμόμαστε πως, αυτό που χαρακτηρίζει το Μοντερνισμό είναι η διάκριση του λεκτικού από το εικαστικό, του είναι από το φαίνεσθε.

Βιογραφικό διδάσκουσας

Η Ειρήνη Παπαγιαννοπούλου γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1988. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ιστορίας Ιονίου Πανεπιστημίου. Υπήρξε υπότροφος του Ι.Κ.Υ. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009. Έχει κάνει σπουδές στη μουσική, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και συνέδρια σχετικά με την ιστορία του κινηματογράφου, τη νεοελληνική λογοτεχνία, τη μοντέρνα τέχνη, τη δημογραφία και τη βιομηχανική αρχαιολογία. Η πτυχιακή της μελέτη άπτεται του θέματος της μαντικής του καφέ ως μία απόπειρα επιστημονικής ερμηνείας. Δημοσιεύσεις της που αφορούν την ιστορία, την εθνολογία και τη λαογραφία έχουν δημοσιευτεί στον κερκυραϊκό τύπο, άρθρα για τον πολιτισμό στον κορινθιακό, δείγματα ποιημάτων στο διαδικτυακό περιοδικό ‘’ποιείν’’. Έχει ασχοληθεί με την δημοσιογραφία και τη ραδιοφωνική παραγωγή. Σήμερα εργάζεται ως καθηγήτρια φιλολογικών μαθημάτων και δασκάλα κιθάρας. Επιπροσθέτως, διδάσκει σε ιδιωτικές σχολές σεμινάρια διαφόρων θεματικών που σχετίζονται με την ιστορία.

αθλουπολη

Categories:   Έξοδος, Τοπικά

Comments

Απάντηση