GP Μονακό: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

0

ImageHandler (13)

Πέρυσι και πρόπερσι η Mercedes πήρε τη νίκη στο Πριγκιπάτο, το ίδιο αναμένεται να γίνει και φέτος.

Η τελευταία φορά που κέρδισε η Ferrari στο Μόντε Κάρλο ήταν το 2001 με το Σουμάχερ ενώ καμία άλλη ομάδα δεν έχει τη δυναμική για την υπέρβαση. Χαρακτηριστική η δήλωση του Αλόνσο χτες στα πάντοκ: «Οι άδειες θέσεις στις κερκίδες δείχνουν αν η F1 βαδίζει σε λάθος δρόμο».

Παραδοσιακά οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής… γίνονται Πέμπτη στο Μόντε Κάρλο για πρακτικούς λόγους καθότι ανοίγει ο δρόμος στους επισκέπτες την Παρασκευή. Η ολονύχτια βροχή είχε μουσκέψει τα πάντα έτσι η πρώτη επαφή των οδηγών με τη διαδρομή μέσα στο λιμάνι έγινε με τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Η άσφαλτος στη διαδρομή είναι καινούργια κατά 80% σε σχέση με πέρυσι.Γρήγορα στέγνωσε η αγωνιστική γραμμή και άρχισαν να χρησιμοποιούνται σλικ ελαστικά. Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων γι’ αυτό τον αγώνα τις δυο πιο μαλακές της γόμες τη μαλακή γόμα και την πολύ μαλακή. Η πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά έχει νέα σύνθεση  η οποία προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση και απόδοση. Στόχος της νέας σύνθεσης είναι να προσφέρει μεγαλύτερη αντίσταση στην τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) αλλά και στην μερική αποκόλληση (blistering). Ένας από τους παράγοντες κλειδιά στην εξέλιξη όλων των ελαστικών φέτος είναι η βελτιστοποίηση της πίεσης στην επιφάνεια επαφής και της θερμοκρασιακής κατανομής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ομοιόμορφη επαφή με την άσφαλτο και βελτιώνει την πρόσφυση και το κράτημα, καθοριστικούς παράγοντες στους δρόμους του Μονακό. Πρόκειται για μια γόμα σχεδιασμένη ν’ αποδίδει καλύτερα σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών ενώ ζεσταίνεται πολύ γρήγορα ώστε να εξυπηρετεί σε δημόσιους δρόμους.


Δε χρησιμοποιήθηκε και πολύ σήμερα η πολύ μαλακή γόμα.

Στο FP1 ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος όλων σε μια περίοδο που οι περισσότεροι οδηγοί επικέντρωσαν την προσοχή τους σε προσομοίωση αγώνα. Ο Ρόσμπεργκ έξυσε λίγο την μπαριέρα στην στροφή Τάμπακ (πριν την πισίνα) χωρίς όμως να προκαλέσει ζημιά στη Mercedes. Εντυπωσίασε με το χρόνο του ο νεαρός Μαξ Φερστάπεν σε μια πίστα όπου μετράει κυρίως ο οδηγός και λιγότερο το μονοθέσιο.

Συνολικά οι χρόνοι στην πρώτη περίοδο ήταν:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος      . Διαφορά Γύροι
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m18.750s 49
2 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m18.899s 0.149s 42
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m19.086s 0.336s 27
4 Sebastian Vettel Ferrari 1m19.134s 0.384s 31
5 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m19.245s 0.495s 40
6 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m19.454s 0.704s 35
7 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m19.520s 0.770s 33
8 Kimi Raikkonen Ferrari 1m19.679s 0.929s 31
9 Nico Rosberg Mercedes 1m19.762s 1.012s 47
10 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m19.766s 1.016s 32
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m19.791s 1.041s 28
12 Jenson Button McLaren/Honda 1m20.202s 1.452s 15
13 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m20.274s 1.524s 34
14 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m20.619s 1.869s 35
15 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m20.784s 2.034s 34
16 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m20.857s 2.107s 24
17 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m20.917s 2.167s 36
18 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m21.219s 2.469s 25
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m23.234s 4.484s 28
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m23.404s 4.654s 31


Συννεφιά βροχή και 14 βαθμοί Κελσίου σήμερα στο Μονακό.

Στο FP2 ο Ρομπέρτο Μέρχι έχασε τον έλεγχο της Manor στα φρένα στην έξοδο του τούνελ και αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να βγάλει κόκκινη σημαία. Ευτυχώς ο Ισπανός οδηγός δεν τραυματίστηκε. Αμέσως μετά άρχισε να βρέχει οπότε οι ομάδες δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν όσο θα ήθελαν την πολύ μαλακή γόμα.  Προς το τέλος του 90λεπτου κάποιοι τολμηροί οδηγοί έβαλαν τα βρόχινα ελαστικά και βγήκαν αλλά οι χρόνοι τους απείχαν πολύ από το ρυθμό σε στεγνό οδόστρωμα. Δεν είναι πολύ πιθανό να βρέξει το Σάββατο ή την Κυριακή.

Η έξοδος του Μέρχι στα φρένα μετά το τούνελ. Η απουσία χορηγών στο μονοθέσιο του, το οποίο αεροδυναμικά είναι επιπέδου GP2, καταδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα στη F1.


Ο Φέτελ μετακινείται με το ποδήλατο στο Πριγκιπάτο, εδώ στη χθεσινή φάση της αναγνώρισης της διαδρομής με τον μηχανικό του, στους αγώνες, Ρικάρντο Αντάμι.

Η βροχή ήταν το κερασάκι στην τούρτα της απογοήτευσης των θεατών σήμερα, που πλήρωσαν ένα πολύ ακριβό εισιτήριο για να καθίσουν στην κερκίδα και να βραχούν χωρίς να δουν παρά ελάχιστη δράση των μονοθεσίων ειδικά στην δεύτερη περίοδο.

Συνολικά οι χρόνοι προτού αρχίσει να βρέχει στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ήταν:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος        . Διαφορά Γύροι
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m17.192s 12
2 Nico Rosberg Mercedes 1m17.932s 0.740s 15
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m18.295s 1.103s 14
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1m18.543s 1.351s 15
5 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m18.548s 1.356s 16
6 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m18.659s 1.467s 14
7 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m18.782s 1.590s 12
8 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m18.906s 1.714s 18
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m19.151s 1.959s 13
10 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m19.266s 2.074s 13
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m19.300s 2.108s 13
12 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m19.560s 2.368s 15
13 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m19.566s 2.374s 14
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m19.577s 2.385s 13
15 Jenson Button McLaren/Honda 1m19.606s 2.414s 14
16 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m19.639s 2.447s 13
17 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m20.263s 3.071s 10
18 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m22.017s 4.825s 9
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m22.943s 5.751s 13

 

Απάντηση