Menu

Διεθνής Eπιτυχία Κορίνθιου Επιστήμονα.

αθλουπολη

Ένας ιδιαίτερα ευφυής Κορίνθιος επιστήμονας, βραβεύτηκε πρόσφατα στο 7ο

Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης που συνήλθε στη Λαμία στις 28-31

Μαίου, με διεθνή συμμετοχή.

Πρόκειται για τον Βασίλη-Μάριο Αναστασίου γιό του Μηχανικού Σταύρου

Αναστασίου και της Ευτυχίας Μαυραγάννη, εγγονός του γνωστού καρδιολόγου

Χαράλαμπου Μαυραγάννη και της μαιευτήρος Ευαγγελίας Μαρκέλλου.

Ο Βασίλης, μόλις 23 ετών, πτυχιούχος του Τμήματος Πληροφορικής και

Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, πήρε το πρώτο βραβείο πτυχιακής

εργασίας για την δημιουργία βιβλιοθήκης για σχεδιασμό της συμπεριφοράς ευφυών

πρακτόρων (intelligent agents) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από επιστήμονες

ανάπτυξης λογισμικού (developers) βιντεοπαιχνιδιών και για ακαδημαϊκή διδασκαλία.

Παρουσιάζουμε παρακάτω την Περίληψη στα Ελληνικά και τα Αγγλικά αυτού του
πρωτότυπου Λογισμικού.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποσκοπεί στην υλοποίηση ενός κλασσικού σχεδιαστή

(classical planner) στη μηχανή βιντεοπαιχνιδιών Unity3D, με σκοπό να δημιουργηθεί
ένας εύκολος, πρακτικός και γενικής χρήσης καταστρωτής σχεδίου. Θα μελετηθεί
ο σχεδιασμός ακαδημαϊκού και ειδικού τύπου σχεδιαστών (όπως σε περιβάλλοντα
παιχνιδιών) και θα αναλυθούν οι διαφορές τους, τις οποίες θα προσπαθήσουμε να
εξομαλύνουμε στην υλοποίησή μας. Επιπλέον στόχος της πτυχιακής είναι να αποτελεί
ιδανική εκπαιδευτική βάση για τη μελέτη και δημιουργία σχεδιαστών σε διαδραστικά
περιβάλλοντα.

Στο πρώτο κομμάτι της παρούσας πτυχιακής εργασίας θα παρουσιαστεί μια επισκόπηση
του σχεδίου τηε Τεχνητής Νοημοσύνης που αναφέρεται ως σχεδιασμός (planning). Θα
αναφερθούμε σε σχεδιαστές ακαδημαικής χρήσης καθώς και σε σχεδιαστές ειδικού
σκοπού που εφαρμόζονται σε περιβάλλοντα βιντεοπαιχνιδιών, συγκρίνοντας ταυτόχρονα
τις δύο αυτές μεγάλες κατηγορίες

Στο δεύτερο κομμάτι της εργασίας θα περιγραφεί το περιβάλλον Unity3D και ο
υλοποιημένος από εμάς σχεδιαστής iThink. Θα αναλυθεί η χρήση του, η αρχιτεκτονική
του και οι προκλήσεις υλοποίησης ενός σχεδιαστή σε πρακτικό περιβάλλον μηχανής
παιχνιδιών, καθώς και τεχνικοί περιορισμοί/προβληματισμοί σε σχέση με έναν
ακαδημαϊκό σχεδιαστή.

Abstract:

Academic artificial intelligence (AI) techniques have recently started to play a more
central role in the development of commercial video games. In particular, classical
planning methods for specifying a goal-oriented behavior have proven to be useful to
game developers in an increasingly number of cases. Motivated by the fact that there is
no clear standard for developing a goal-oriented behavior in video games, we present
iThink, a framework that allows the use of academic techniques for classical planning
in order to achieve goal-oriented behavior in a real game developing environment.
In our work we focus on STRIPS, a well-studied framework for classical planning,
and Unity3D, a popular game engine that is becoming an emerging standard for, so-
called, “indie” game development. Except for being a useful tool for game developers,
we believe that iThink can be used in education, providing a modern and fun
environment for learning and experimenting with classical planning.

Σύνδεσμοι του Συνεδρίου

7th Hellenic Conference on Artificial Intelligence, Lamia May 28-31, 2012

http://setn2012.ucg.gr/index.php/en/

Το Συνέδριο στο facebook:

http://www.facebook.com/pages/SETN-2012/307457099282927?sk=photos

Η ηλεκτρονική διεύθυνση του Βασίλη Αναστασίου είναι astyanax@id.uoa.gr

Ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης μπορεί να προμηθευτεί και να χρησιμοποιήσει το
Λογισμικό ελεύθερα στέλνοντας μήνυμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για διεθνή πρωτοτυπία, όχι μόνο στο επίπεδο της

σύλληψης αλλά και στο επίπεδο της πραγμάτωσης ενός τόσο φιλόδοξου σχεδίου.

Από την άλλη μεριά, το σύστημα ανήκει στην κατηγορία του ανοικτού λογισμικού

και μπορεί συνεπώς να χρησιμοποιηθεί από τον κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί

να αναπτύξει λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδίών ή για

διδασκαλία.

iThink: A Library for Classical Planning in Video-Games

Vassileios-Marios Anastassiou, Panagiotis Diamantopoulos, Stavros Vassos and Manolis

Koubarakis

Σε μια προϊούσα παρακμή, ευτυχώς που υπάρχουν επιστήμονες που έχουν τη δύναμη να

αντιστέκονται, να δημιουργούν και να διακρίνονται.

Σολομών Μ. Αντωνίου

αθλουπολη

Categories:   Τοπικά

Comments

Απάντηση