Menu

Μπορείς να κάνεις αυτό για το οποίο είσαι φτιαγμένος!

αθλουπολη
Αυτή η δήλωση σχετίζεται και με τους γονείς και με τα παιδιά. Οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας μας προτείνουν να βρούμε μια δραστηριότητα η οποία θα μας ταιριάζει απόλυτα και θα ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις και τα πράγματα που μας αρέσουν να κάνουμε .Πριν ένας έφηβος βρει μια θέση στην προσωπική και στην επαγγελματική του ζωή, έρχεται αντιμέτωπος με πολλές αλλαγές και ψάχνει για διάφορους στόχους. Θα χάσει πολλή ενέργεια για να παρακινήσει τον εαυτό του να δράσει,αλλά τελικά θα σκεφθεί ότι άξιζε. Οι γονείς μεταφέρουν τα μοντέλα ζωής τους στα παιδιά και σε σχέση με την επαγγελματική τους ζωή. Είναι καλό αν τα παιδιά μάθουν από τους γονιούς ότι το να βρεις μια κατάλληλη δουλειά έχει μεγάλη σημασία για τον καθένα. Οι πιο πολλοί από ‘μας πρέπει να δουλεύουν – μερικές φορές σκληρά και για πολύ καιρό. Αν κάναμε μια εργασία, η οποία δεν μας ταιριάζει για 40-50 χρόνια (διότι δεν είχαμε ένα κίνητρο να την αλλάξουμε), απορρίπτουμε ένα σημαντικό μέρος της ζωής μας. Είναι άσκοπο, βλαβερό και λυπητερό.
Ένας γονιός θα πρέπει να ενημερώσει το παιδί ότι η κατάλληλη εργασία για τον καθένα αυξάνει την άξια της ζωής μας. Οδηγεί στην αυτοπραγμάτωση μας διότι καλλιεργεί τις πιο σημαντικές πτυχές της προσωπικότητάς μας. Μπορεί να ταιριάξει με τον τρόπο που μας αρέσει να συμπεριφερόμαστε και μας εκφράζει. Μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τις φυσικές μας δεξιότητες, χωρίς να μας υποχρεώνει να κάνουμε κάτι που απεχθανόμαστε.
Υπάρχουν πολλές ενδείξεις που ίσως μπορούν να πούνε αν κάνουμε το κατάλληλο για εμάς επάγγελμα, αν κάναμε τη σωστή επιλογή:
»» Είμαστε χαρούμενοι που πηγαίνουμε στη δουλειά
»» Νιώθουμε ενθουσιασμό όταν κάνουμε τα καθήκοντα μας
»» Μπορούμε να παρακινήσουμε τους εαυτούς μας στην διεκπεραίωση των καθηκόντων
μας και στην αντιμετώπιση των εμποδίων
»» Νιώθουμε ότι η συνεισφορά μας χαίρει σεβασμού και εκτίμησης.
»» Μας αρέσουν και εκτιμούμε τα άτομα με τα οποία εργαζόμαστε
»» Βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία»» Μας αρέσουν και εκτιμούμε τα άτομα με τα οποία εργαζόμαστε
Μερικές φορές για να βρουν την κατάλληλη διαδρομή για τη σταδιοδρομία τους, τα παιδιά μας θα χρειαστούν την συνεχή υποστήριξή μας για την παρακίνηση τους για δράση,τι είναι λοιπόν σημαντικά για την ενδυνάμωση και την οικοδόμηση κινήτρου:
•• Σωστή περιγραφή των δυνατών σημείων
Αναζητούμε αυτά τα πράγματα που τα κάνουμε πραγματικά καλά. Σημαντικές εδώ είναι οι
δεξιότητες που ένα παιδί έχει κερδίσει σε κάθε στάδιο της εκπαίδευσής του χάρη στα μαθήματα που παρακολούθησε. Πηγές είναι επίσης οι έπαινοι γονέων, δασκάλων, οι απόψεις των φίλων που τους αρέσουν αυτά που κάνουμε.
•• Ένα λεπτομερές σχέδιο αυτού που θέλουμε να κάνουμε
Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε ένα παιδί να είναι ενήμερο για τις ανάγκες του σχετικά με την εκπαίδευση, την εργασία, τα μελλοντικά σχέδια, και να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα δράσης.
•• Οι προσωπικές επαφές
Κάθε άτομο από το περιβάλλον μας μπορεί να αποτελέσει πηγή υποστήριξης για την κινητοποίηση του παιδιού, καθώς επίσης και πηγή πληροφοριών για τις διαφορετικές πορείες της επαγγελματικής ανάπτυξης. Οι φίλοι επίσης διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο. Η εποικοδομητική κριτική και η άποψή τους μπορούν να παρέχουν την υποστήριξη τους στις δύσκολες στιγμές της αποτυχίας.
•• Η κοινωνική υποστήριξη
Η υποστήριξη και η πίστη στην επιτυχία που εκφράζεται από τους συγγενείς του παιδιού διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην εύρεση του κινήτρου.
•• Η θετική σκέψη, που βιώνει την επιτυχία
Η εστίαση στα προβλήματα και τις αποτυχίες αποδυναμώνει τη δράση και δεν οδηγεί στα αποτελέσματα που επιθυμούμε. Η θετική σκέψη, εάν σχετίζεται με συγκεκριμένα πράγματα, γίνεται πηγή δύναμης και αυξάνει την προθυμία για δράση.
•• Η παρατήρηση των αλλαγών σε όλα τα στάδια
Οι ανάγκες, οι δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και οι αξίες αλλάζουν με την ηλικία. Δεδομένου ότι αναπτυσσόμαστε κερδίζουμε νέες δεξιότητες. Σαν περνούν τα χρόνια οι στόχοι μας αλλάζουν. Το να γνωρίζουμε τον εαυτό μας αποτελεί από μόνο του κίνητρο.
Ο γρήγορος ρυθμός της ζωής συχνά δεν μας επιτρέπει να συλλογιζόμαστε τη ζωή μας. Σε πολλές οικογένειες οι απαιτήσεις των συνεχώς μεταβαλλόμενων όρων εργασίας το καθιστούν αδύνατο να καθιερωθεί ένας σταθερός τρόπος ζωής. Τα παιδιά δεν προστατεύονται από εκείνη την γρήγορη και αφύσικη ανάπτυξη των συνθηκών της ζωής. Συνήθως το να γίνει κάποιος ανεξάρτητος, συνδέεται με την απομάκρυνση από την οικογένεια, αφού οι νέοι αντιλαμβάνονται ότι οι δεσμοί μαζί τους είναι παλαιοί και συντηρητικοί. Σε μερικούς κύκλους θεωρείται ακόμη και ως κάτι θετικό το να πεις: „απομακρύνθηκα/έφυγα από την οικογένειά μου”, „πέταξα μακριά από τη φωλιά μου”. Η ιδέα της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας δεν σημαίνει απαραίτητα άρνηση των οικογενειακών δεσμών. Η οικογένεια μπορεί να αποτελέσει πηγή στήριξης, δύναμης και έμπνευσης.
Ξένος Νίκος
Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Πηγή:
FAMILY CAREER COMPASS
Αποτελεσματικές Προσεγγίσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού
για την υποστήριξη των Γονέων στην καθοδήγηση των παιδιών τους

Categories:   Απόψεις

Comments

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: