Menu

Οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθηνα προειδοποιούν…

αθλουπολη

Παρασκευή μεσημέρι, σταθμός «Βικτώρια». Ωρα αιχμής, πολυκοσμία και στις αποβάθρες προς Πειραιά και προς Κηφισιά. Η συμπαθητική φωνή από τα μεγάφωνα προειδοποιεί: «Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι στους σταθμούς “Μαρούσι” και “Ταύρος” οι μπάρες εισόδου και εξόδου είναι κλειστές, πλην εκείνων για τα ΑμεΑ, γι’ αυτό παρακαλούμε να έχετε επικυρωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο για την είσοδο αλλά και την έξοδο από τους παραπάνω σταθμούς».

Θα ήταν έκπληξη εάν δεν γνωρίζαμε τον ελληνικό τρόπο προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Με το πάσο μας… Κι επειδή, εξ όσων συνάγεται, ο ΟΑΣΑ το γνωρίζει αυτό, αποφάσισε να μας προειδοποιήσει, ώστε να είμαστε έτοιμοι να παραμείνουμε «εγκλωβισμένοι» στους σταθμούς, αν δεν έχουμε επικυρωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως, εξάλλου, συμβαίνει με την πληθώρα λαθρεπιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Και επειδή το πάσο μας μεταφράζεται σε πολύ αναγκαίο χρόνο προσαρμογής στη… νομιμότητα, οι σταθμοί κλείνουν αργά και σταθερά, με το πάσο τους κι αυτοί. Μέχρι και χθες, στην κόκκινη γραμμή του μετρό, πλην των σταθμών «Αλιμος», «Αργυρούπολη», «Ηλιούπολη» και «Περιστέρι», όπου οι πύλες κλείνουν μόνον εκτός ωρών αιχμής, στους υπόλοιπους σταθμούς οι μπάρες είναι κανονικά κλειστές. Χθες, μάλιστα, έκλεισαν οι σταθμοί «Αγιος Ιωάννης», «Ακρόπολη», «Μεταξουργείο» και «Σταθμός Λαρίσης».

Το ίδιο συμβαίνει και στην μπλε γραμμή: πλην των σταθμών «Αγία Παρασκευή», «Χολαργός» και «Νομισματοκοπείο», όπου ανοίγουν για την καλύτερη… εξυπηρέτηση του μαζικού επιβατικού κοινού, οι υπόλοιποι διατηρούν ερμητικά κλειστές την είσοδο και την έξοδο για όλους – λαθρεπιβάτες και μη. Σημειωτέον, χθες, ημέρα Παρασκευή, τις πύλες τους έκλεισαν και οι σταθμοί «Ευαγγελισμός», «Μέγαρο Μουσικής», «Κατεχάκη» και «Εθνική Αμυνα».

Αξίζει, δε, να αναφέρουμε ότι οι πύλες εισόδου-εξόδου για τα ΑμεΑ παραμένουν διάπλατα ανοικτές σε όλους τους σταθμούς. Οπως ήταν αναμενόμενο, όμως, αυτές τις ορθάνοικτες πύλες χρησιμοποιούν και όσοι δεν διαθέτουν εισιτήριο. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες της «Κ», οι σταθμοί των οποίων οι μπάρες έχουν κλείσει στέλνουν πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης εσόδων από τις πωλήσεις προϊόντων και εισιτηρίων, πράγμα που δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη.

Αυτό το κλίμα μοιάζει να επιθυμεί –εδώ και πολλούς μήνες βέβαια– να διατηρήσει ο ΟΑΣΑ, σχεδιάζοντας να κλείσει εισόδους και εξόδους σταθμών σε όλο το δίκτυο των σταθερών συγκοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων και των πυλών για τα ΑμεΑ. Οπως πληροφορούμαστε, το τελικό και… πάνδημο κλείσιμο των πυλών θα λάβει χώρα μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ενεργοποίησης των 45.000 καρτών προς ανέργους και ΑμεΑ –που έχει χορηγήσει καθυστερημένα ο ΟΑΣΑ λόγω μη πρόβλεψης της συγκεκριμένης εφαρμογής–, αλλά και όταν αναβαθμιστούν τα παλαιά εκδοτικά μηχανήματα.

Πάντως, αν και στο κοινό προσφέρονται εναλλακτικές προϊόντων, μεγάλη μερίδα επιβατών εξακολουθεί να μπαινοβγαίνει στο μετρό και στον ηλεκτρικό χωρίς εισιτήριο. Ο ΟΑΣΑ αυτό το έχει επισημάνει και ως εκ τούτου μας προειδοποιεί ποιοι σταθμοί του ηλεκτρικού έχουν κλείσει ώστε είτε να προμηθευτούμε εισιτήριο είτε να κατεβούμε στην επόμενη ή στην προηγούμενη στάση…

αθλουπολη

Categories:   Επικαιρότητα

Comments

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: