Της Άννας Θεοφανίδη


Τώρα το καλοκαίρι που οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να συνδυάσουν άσκηση
και δροσιά μεγάλη αποδοχή έχει η γυμναστική στο νερό.
Η γυμναστική στο νερό είναι ένα είδος προπόνησης ιδιαίτερα γνωστό καθώς έχει
πολλά οφέλη και απευθύνεται σε όλους.


Το νερό έχει τέσσερις ιδιότητες την άνωση, την αντίσταση, την υδροστατική πίεση
και τη θερμοκρασία. Καθένα από αυτά έχει μοναδικά οφέλη για τον οργανισμό.
Η προπόνηση στο νερό μειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την επιβάρυνση στις
αρθρώσεις και στους συνδέσμους ενώ αυξάνεται το εύρος της κίνησης κάθε
άρθρωσης.


Το νερό προσφέρει τη δυνατότητα στον ίδιο τον αθλούμενο να φέρει το πρόγραμμα
στα μέτρα του, ανάλογα με το επίπεδό του και
τις προσδοκίες του, αφού η αντίσταση μπορεί να είναι έως και δώδεκα φορές
περισσότερη από τον αέρα.


Η βελτίωση της ευλυγισίας, της στάσης του σώματος, της ελαστικότητας καθώς και
το αίσθημα της χαλάρωσης είναι αποτελέσματα της προπόνησης αυτής. Επίσης,
λόγω της άνωσης μειώνεται η ένταση του καρδιακού παλμού έως και δέκα παλμούς
το λεπτό.


Τα είδη της γυμναστικής είναι: aqua aerobic, aqua pilates, aqua yoga και aqua
combat. Κάθε πρόγραμμα διαρκεί 45-50 λεπτά ανάλογα με το επίπεδο.
Όσοι έρχονται σε επαφή με το νερό πολύ σύντομα βλέπουν αποτελέσματα.
Σμιλεύονται τα χέρια και τα πόδια, σφίγγουν οι κοιλιακοί χάνουν βάρος αφού
ανάλογα με την ένταση της προπόνησης μπορούν να καταναλώσουν έως και
δώδεκα θερμίδες το λεπτό. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι κατά τη διάρκεια
της προπόνησης ο οργανισμός απελευθερώνει ενδορφίνες, μειώνεται το στρες και
ανεβαίνει η αδρεναλίνη στα ύψη.


Γι αυτό και ως γυμνάστρια συστήνω ανεπιφύλακτα όλους να ασκηθούν στο νερό!!!