Άνοιξε η πόρτα για συμβάσεις με ιδιώτες στους ΟΤΑ για καθαριότητα, φύλαξη, εστίαση, σίτιση

0

,Την επέκταση των ρυθμίσεων της τροπολογίας με την οποία δίνεται δυνατότητα σε όλες τις υπηρεσιών του δημοσίου καθώς και στα ν.π.δ.δ. και ν.π.ι.δ. να συνάπτουν ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για τις ανάγκες καθαριότητας, εστίασης, σίτισης και φύλαξης των κτιρίων, στους ΟΤΑ και σε άλλους φορείς του δημοσίου προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Μιλώντας επί της τροπολογίας στη Βουλή ο κ. Βερναρδάκης αφού αποκάλυψε ότι με τις ατομικές συμβάσεις που υπογράφει το δημόσιο εξοικονομούνται πολύ μεγάλα κονδύλια (σ.σ. αναφέρθηκε μάλιστα στην περίπτωση πέντε νοσοκομείων, όπου εξοικονομήθηκαν 1,2 εκατ. ευρώ ετησίως) τόνισε χαρακτηριστικά: «Είμαστε έτοιμοι να επεκτείνουμε τις διατάξεις της παρούσας τροπολογίας και στους ΟΤΑ αλλά και σε άλλους φορείς που δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτή». Πρόσθεσε, δε, ότι πλην της εξοικονόμησης κονδυλίων, το δημόσιο διασφαλίζει και τα δικαιώματα των εργαζομένων, καθώς, εκτός των άλλων, «το ιστορικό παραβατικότητας σχετικά με την ακραία εκμετάλλευση των εργαζομένων, στις εταιρείες που παρείχαν τέτοιες υπηρεσίες στο δημόσιο βρίσκεται στην κορυφή», αναφερόμενος ονομαστικά στην περίπτωση της σημερινής ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνας Κούνεβα.

Αναφορικά με την πρόβλεψη της τροπολογίας για ανώτατο χρονικό όριο στις συμβάσεις αλλά και για την απαγόρευση μετατροπής τους σε αορίστου χρόνου, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, τόνισε ότι «οι ορισμένου χρόνου δεν μπορούν με τα σημερινά συνταγματικά πλαίσια να γίνουν αορίστου χρόνου. Σε δεύτερο χρόνο θα δούμε και τη ρύθμιση των συμβάσεων λαμβανομένης υπόψη της συνταγματικής τάξης αλλά και σε ένα νέο πλαίσιο», πρόσθεσε.

Κατέληξε, δε, λέγοντας ότι για την πρόσληψή τους με συμβάσεις αορίστους χρόνου στο δημόσιο μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, «υπάρχει πρόβλεψη για μοριοδότηση με βάση κριτήρια εργασίας και ανεργίας».

ΥΠΕΣΔΑ: Εκεταμένη παραβατικότητα από τους εργολάβους 
Σε σημείωμά του σχετικά με την τροπολογία το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης τονίζει οτι: 

Το 1998 νομοθετείται για πρώτη φορά στο δημόσιο τομέα η εκχώρηση των υπηρεσιών καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης σε τρίτους (εργολάβους), υπό την προϋπόθεση ότι η αμοιβή του αναδόχου δεν θα υπερβαίνει το κόστος από την πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων στους σχετικούς τομείς. Τρία χρόνια μετά, το 2001, η πρόβλεψη για το όριο αυτό καταργείται. Και η πρακτική των εργολαβικών αναθέσεων γενικεύεται, γίνεται καθεστώς.

Το αποτέλεσμα μέχρι τις μέρες μας ήταν: α) να εκτιναχθεί το κόστος των εργολαβικών συμβάσεων, λόγω των πρακτικών καρτέλ που επέβαλλαν οι ανάδοχοι και λόγω της κατάργησης του πλαφόν και, β) να καταστρατηγηθούν όλα τα εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των εργαζομένων στις εταιρείες αυτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) ο συγκεκριμένος κλάδος εμφανίζει εκτεταμένη παραβατικότητα, όπως προκύπτει από τις συγκεντρωτικές καταστάσεις του Μητρώου Παραβατών στους κλάδους φύλαξης και καθαρισμού.
Τα Υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατέθεσαν νομοθετική ρύθμιση που ψηφίζεται σήμερα στο νόμο «Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της και άλλες διατάξεις» με σκοπό την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος στους τομείς των παρεχόμενων στον δημόσιο τομέα υπηρεσιών καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης από τρίτους.
Πηγή

Απάντηση