«Αμεση ανάγκη η αντιμετώπιση των κενών στα σχολεία της επικράτειας και της Κορινθίας» – Ερώτηση στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

0

dimassite2-300x150

Την άμεση αντιμετώπιση των ελλείψεων διδακτικού προσωπικού στα σχολεία της Κορινθίας ζητάει ο βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας με γραπτή ερώτησή του προς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Στο σχετικό κείμενο της ερώτησης ο Χρίστος Δήμας επισημαίνει την απουσία σημαντικού αριθμού εκπαιδευτικών στον νομό παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλουν η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Κορινθίας. Συγκεκριμένα, σήμερα παρουσιάζονται 32 κενά δασκάλων στην Α’βάθμια εκπαίδευση και 65 καθηγητών στην Β΄βάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, ο κ. Δήμας σημειώνει την ιδιαίτερη οξύτητα του προβλήματος σε χωριά της ορεινής Κορινθίας (Φενεός και Στυμφαλία) και καλεί το Υπουργείο να τον ενημερώσει άμεσα για το χρονοδιάγραμμα κάλυψης του συνόλου των κενών.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρεται:

Προς: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Ελλείψεις διδακτικού προσωπικού σε όλη την χώρα και ειδικότερα στην Κορινθία

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρές ελλείψεις στο σύνολο των ειδικοτήτων δασκάλων και καθηγητών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέχρι σήμερα έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες στα σχολεία της χώρας με αποτέλεσμα την δημιουργία εμποδίων στο εκπαιδευτικό έργο που βεβαίως ενεργεί εις βάρος της μάθησης και μόρφωσης των μαθητών.

Ειδικότερα στον νομό Κορινθίας και παρά τις μεγάλες προσπάθειες που έχουν καταβάλει η Α΄βάθμια και η Β΄βάθμια Διεύθυνση Κορινθίας προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά, παρατηρούνται σήμερα οι εξής ελλείψεις:

Α΄βάθμια εκπαίδευση: 32 κενά δασκάλων, 12 νηπιαγωγών και 24 ειδικοτήτων (αγγλικών και γυμναστών).
Β΄βάθμια εκπαίδευση: 65 κενά καθηγητών (6 φιλόλογοι, 5 μαθηματικοί, 7 βιολόγοι-φυσικοί-χημικοί γεωλόγοι, 1 θεολόγος, 10 αγγλικών, 2 γερμανικών, 5 καλλιτεχνικών, 4 οικονομολόγοι, 1 κοινωνιολόγος, 3 γυμναστές, 2 μηχανολόγοι-μηχανικοί, 1 ηλεκτρολόγος-μηχανικός, 1 ηλεκτρονικός-μηχανικός, 1 νομικός, 3 γεωπόνοι, 1 οικιακής οικονομίας, 1 μουσικός, 1 πολιτικός μηχανικός ΤΕΙ, 3 μηχανολόγος – μηχανικός ΤΕΙ, 1 ηλεκτρολόγος – μηχανικός ΤΕΙ, 2 ηλεκτρονικός –μηχανικός ΤΕΙ, 2 φυτικής παραγωγής ΤΕΙ, 2 πληροφορικής).

Τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα οξυμένα στα ορεινά χωριά του νομού (Φενεός και Στυμφαλία) όπου υπάρχει σοβαρή έλλειψη ειδικοτήτων όπως φιλολόγου και μαθηματικού σε τάξεις Λυκείου. Αποτέλεσμα των ελλείψεων είναι μαθητές που φέτος προετοιμάζονται για τις πανελλήνιές εξετάσεις να μην έχουν τη δυνατότητα να διδαχτούν βασικά εξεταζόμενα μαθήματα και επομένως να μη διασφαλίζεται η ισότητα όσον αφορά τις ευκαιρίες για πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και καθώς έχει ήδη χαθεί ένας μήνας από το νέο σχολικό έτος ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  • Ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα κάλυψης του συνόλου των κενών σε διδακτικό προσωπικό και για όλες τις ειδικότητες τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε όλη την επικράτεια και ειδικότερα στον νομό Κορινθίας;

  • Με ποιο τρόπο προσανατολίζεται να καλύψει το Υπουργείο τις σοβαρότατες καθυστερήσεις όσον αφορά τα κενά στη διδακτική ύλη που έχουν προκύψει από την έλλειψη του διδακτικού προσωπικού;

Απάντηση