Menu

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ »ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ» ΚΑΙ Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

αθλουπολη
Ο πολιτισμός είναι μοχλός ανάπτυξης και βασικό συστατικό της σύγχρονης παιδείας. Κάθε πόλη μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης μπορεί να διαχειριστεί αναπτυξιακές προκλήσεις αξιοποιώντας τη διά βίου μάθηση για τους πολίτες της. H Διά Βίου Μάθηση και η ανάπτυξη των πόλεων που μαθαίνουν επιτελούν κρίσιμο ρόλο για την επίτευξη των στόχων για αειφόρο ανάπτυξη.
Με την Ατζέντα 2030 που υιοθετήθηκε από τους Αρχηγούς των Κρατών στο πλαίσιο της 70ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, ο άνθρωπος τίθεται πλέον στο επίκεντρο των δράσεων των κρατών όσον αφορά τους αναπτυξιακούς τους στόχους. Τα μέτρα και οι στόχοι της Ατζέντας 2030 απαιτούν μια νέα παγκόσμια συνεργασία για την αειφόρο ανάπτυξη.
Ωστόσο όλοι οι παγκόσμιοι στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη είναι τελικά τοπικοί στόχοι. Η φτώχεια και οι ανισότητες, οι παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης, η προστασία των οικοσυστημάτων και τα ανθρώπινα δικαιώματα, είναι τοπικές προκλήσεις που προϋποθέτουν μια δέσμη ενεργειών ως πολιτική της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού. Προϋποθέτουν πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που θα υποστηρίζουν την ενδυνάμωση των πολιτών, την ενεργοποίησή τους για την αλλαγή στο ατομικό τους περιβάλλον, τις συνέργειες ανάμεσα στους φορείς και τις συλλογικότητες, με ένα πρωτότυπο και αποτελεσματικό τοπικό σχέδιο δράσης
Η τρίτη Διεθνής Συνδιάσκεψη για τις Πόλεις που Μαθαίνουν του δικτύου της UNESCO που πραγματοποιήθηκε στο Κορκ της Ιρλανδίας από 18 έως 20 Σεπτεμβρίου 2017 είχε θέμα «Παγκόσμιοι στόχοι-τοπικές δράσεις» και επικεντρώθηκε στον παγκόσμιο διάλογο για την τοπική εφαρμογή της δια βίου μάθησης προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης των τοπικών κοινοτήτων μέχρι το 2030.
Η Διεθνής Συνδιάσκεψη λειτούργησε ως μια ευκαιρία για ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών, για τη δημιουργία και την ενίσχυση των εταιρικών σχέσεων των συμμετεχόντων και την προώθηση της αδελφοποίησης των πόλεων.Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Δήμαρχος του Κορκ (Lord Mayorof Cork, Cllr Tony Fitzgerald): «Στο Κορκ πείσαμε γενναίους ανθρώπους να κάνουν γενναία πράγματα και ζητήσαμε από την UNESCO την ομπρέλα για να φέρουμε τη λιακάδα…»
Στη Διεθνή Συνδιάσκεψη από την Ελλάδα συμμετείχαν η Λάρισα, η Αθήνα και το Ηράκλειο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Λάρισα περιλαμβάνεται στις 16 πόλεις από όλο τον κόσμο που βραβεύτηκαν από την UNESCO, αλλά και η μοναδική στην Ελλάδα στην οποία έχει απονεμηθεί το σχετικό βραβείο και η πρώτη πόλη της χώρας μας που εντάχθηκε στο δίκτυο των πόλεων που μαθαίνουν.
Στο Ηράκλειο ο στρατηγικός σχεδιασμός στηρίχθηκε στην πολιτιστική κληρονομιά του Ηρακλείου ως συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου και με βάση τους 12 άξονες της UNESCO για τη Δια Βίου Μάθηση επικεντρώθηκε σε διάφορες ομάδες -στόχους του πληθυσμού της πόλης. Σκοπός η διαμόρφωση στάσεων ενεργών πολιτών για μια πόλη χωρίς αποκλεισμούς στη δια βίου μάθηση, ασφαλή, ανθεκτική που έχει ως όραμα την κοινωνική συνοχή, την οικονομική και πολιτιστική ευημερία και μια βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν είχαν κυρίως βιωματικό χαρακτήρα με έμφαση στη συλλογικότητα και την αλληλεπίδραση μέσω της τέχνης και της δημιουργικής αξιοποίησης των δυνάμεων του τόπου από το πεδίο της καλλιτεχνικής έκφρασης, της εκπαίδευσης, της επιστήμης, της ακαδημαϊκής κοινότητας γενικότερα.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων προσκλήθηκαν πολίτες, φορείς, συλλογικότητες και αυτοδιοίκηση να αποτελέσουν τα δομικά υλικά μιας κοινότητας που μαθαίνει, δημιουργεί και αναπτύσσεται Δια Βίου αναλαμβάνοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο κοινωνικό γίγνεσθαι της πόλης, υλοποιήθηκαν πρακτικές που αξιοποιούν την συλλογική ευφυΐα, ενσωματώνουν και αναδεικνύουν την διαφορετικότητα και αναγνωρίζουν τη δια βίου μάθηση σαν μια φυσική διαδικασία ανθρώπων και οργανισμών να διαχειρίζονται τις αλλαγές.
Οι συμμετέχουσες πόλεις στο πλαίσιο της Διεθνούς Συνδιάσκεψης στο Κορκ της Ιρλανδίας δεσμεύτηκαν σε 27 αρχές/συμπεράσματα τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση της οριστικής διακήρυξης του Συνεδρίου, η οποία θα δεσμεύει τις «Πόλεις που Μαθαίνουν» μέχρι το 2030 για ανάληψη πρωτοβουλιών και εφαρμογή δράσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Σημαντική παράμετρος που αναδείχθηκε η αναγκαιότητα της κατάργησης των παραδοσιακών δομών διακυβέρνησης και η προώθηση του πολυτομεακού σχεδιασμού και δράσεων για την υιοθέτηση της μάθησης ως θεμελιώδους προσέγγισης για την αειφόρο ανάπτυξη σε όλες τις πτυχές της.Επιπλέον ως κρίσιμη για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης επιτυχίας επισημάνθηκε η συνεχής παρακολούθηση και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των πολιτικών και της στρατηγικής που εφαρμόζονται.
Περισσότερα στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:
EPALE, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
https://ec.europa.eu/epale/el/content/3rd-international-conference-learning-cities-2017Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ευρώπη
Νίκος Ξένος
Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΠΗΓΗ:
CITYBRANDING .GR
αθλουπολη

Categories:   Επικαιρότητα, Τοπικά

Comments

Απάντηση