ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

0

Είναι γνωστό από παλιά οτι στούς Δωρικούς ναούς
& ειδικώς στον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
“σπανίζουν οι ευθείες γραμμές
& οι ορθές γωνίες”.

Αυτό σημαίνει οτι
στο Ναό τής Παρθένου Αθηνάς που εκτισαν ο Ικτίνος & ο Καλλικράτης στην Ακρόπολη,
υπάρχουν :

α) ΚΑΜΠΥΛΩΣΕΙΣ στον στυλοβάτη, στο επιστύλιο, στο γείσο, στα τριγλυφα & στο αέτωμα,
β) ΕΝΤΑΣΕΙΣ (= “φούσκωμα”) τών Κιόνων στο 1/3 περίπου τού ύψους τους
&
γ) ΚΛΙΣΕΙΣ σε όλα τα μέλη που θάπρεπε να ηταν κάθετα (κίονες & τοίχους).
Από σύγχρονες μετρήσεις εχει διαπιστωθεί οτι
οι κίονες τού Πτερού
κλίνουν ολοι προς το εσωτερικό
κατά 0,07 m ,
ενώ οι γωνιακοί κίονες κλίνουν διαγωνίως κατά 0,10 m.
Ο Στυλοβάτης εχει ΚΑΜΠΥΛΩΘΕΙ κατα τέτοιον τρόπο ώστε
στο μέσον τών μακρών πλευρών να υψώνεται από την οριζόντιο 0,11 m
και στο μέσον τών στενών 0,06 m ,
ενώ την ιδια καμπύλωση ακολουθεί και η ανωδομή.
Οι τοίχοι εσωτερικά είναι κάθετοι αλλά εξωτερικά κλίνουν προς τα μέσα ,δίνοντας στον Παρθενώνα σχήμα ΠΥΡΑΜΙΔΟΕΙΔΟΥΣ & οχι παραλληλεπιπέδου..
Ετσι , ΚΑΘΕ ΛΙΘΟΣ τού Ναού τής Παρθένου Αθηνάς ,
εχει τραπεζοειδές (κι οχι ορθογώνιο) σχήμα και
ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ
μη μοιάζοντας ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ..
Ολα τούτα ,βέβαια,απαιτούν τέλειους υπολογισμούς για κάθε μέλος τού Ναού & μαθηματικώς ακριβέστατη εκτέλεση στην κατασκευή.

[ Σημειώνω εδω οτι ο αριθμός των Κιόνων
(17 κατά μήκος
& 8 κατά πλάτος )
ακολουθεί την μαθηματική αναλογία α•2α +1 .]


ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΕΚΤΙΣΑΝ ΕΤΣΙ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Ο ΙΚΤΙΝΟΣ & Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ;
ΤΙ ΕΠΕΔΙΩΚΑΝ ;

Προφανώς οι Αρχαίοι Ελληνες γνώριζαν
για τις ΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ (ή γεωμετρικές ψευδαισθήσεις)
βάσει των οποίων παράλληλες ευθείες,
τεμνόμενες από άλλες που συγκλίνουν σε ενα κέντρο,
ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ να καμπυλώνουν
στο μέσον ( =Οπτική Απάτη Hering-1861/ βλ.σχήμα).
Ετσι θέλησαν, με μία ΟΠΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ
καμπυλώνοντας τον Παρθενώνα,
να κάνουν ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ στο ανθρώπινο μάτι ευθείες οι γραμμές του
προσδίδοντας , με αυτόν τον τρόπο,
μιάν ανυπέρβλητη Τελειότητα στο Ναό τής θεάς τής Σοφίας ,
κάνοντας τον αιώνιο σύμβολο ΑΡΜΟΝΙΑΣ.
Βεβαίως ολα αυτά
προϋποθέτουν
ειδικό Σχεδιασμό
που ειναι αδύνατον -λόγω τών μεγάλων μεγεθών-
να γίνει πάνω σε..παπυρους ή περγαμηνές.


ΠΩΣ ,
ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ,ΛΟΙΠΟΝ ,
Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ;

Σήμερα ξερουμε απο ευρήματα στο Μαντειο
τού Απόλλωνα στα ΔΙΔΥΜΑ τής Ιωνίας,
οτι ο Σχεδιασμός τών Κιόνων
εγινε με την μέθοδο
τής ΣΜΙΚΡΥΝΣΗΣ ΥΠΟ ΚΛΙΜΑΚΑ ,
ομως
ενώ η καμπύλη τού ΥΨΟΥΣ τού Κίονα σμικρύνθηκε
υπό κλίμακα (1:16)
το ΠΛΑΤΟΣ ελήφθη στο σχέδιο
σε ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ..(βλ video)
Ευφυής σκέψη & ευφυέστατη εφαρμογή..


Και κάτι τελευταίο :

η Αναστήλωση τού Παρθενώνα που ξεκίνησε την Μεταπολίτευση
(για να διορθώσει τα ..εγκλήματα των Αρχαιολόγων τού Μεσοπολέμου που εβαλαν σίδερο στην σύνδεση των σπονδύλων
ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΥΡΙΑ
ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ..)
ακόμα δεν εχει ολοκληρωθεί
(εδω & 40 χρόνια )
ενω ο ιδιος ο Ναός ΚΤΙΣΤΗΚΕ επί Περικλή
μολις
ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑΝ 8ετία..


Ο ΠΥΡΑΜΙΔΟΕΙΔΗΣ ΠΑΡΘΕΝΩΝ
____
ΟΠΤΙΚΗ ΑΠΑΤΗ
Hering-1861
____________
Ντοκυμαντέρ :
“ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ”
________
_______
ΕΝΤΑΣΗ ΔΩΡΙΚΟΥ ΚΙΟΝΑ
(Δίνει την αίσθηση πως ο Κίονας
“αντιδρά” στο βάρος τής στέγης)

πηγη

Απάντηση