Συνάντηση με τους επικεφαλής των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έχει αυτή την ώρα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου. Αντικείμενο της μεταξύ τους συζήτησης είναι το κόστος τηλεφωνίας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα της κινητής τηλεφωνίας και του ίντερνετ. Ο κ. Μητσοτάκης έχει ήδη προϊδεάσει τους υπεύθυνους των εταιρειών για τις προθέσεις του, ζητώντας από τις εταιρείες να ρίξουν τις τιμές, ώστε να αυξηθούν οι επιδόσεις της Ελλάδας στους δείκτες ευρυζωνικότητας και ψηφιακής οικονομίας.

Είναι σαφές πως η κυβέρνηση δεν επιδιώκει να διαλύσει έναν κλάδο που το 2018 συνέβαλε στο 2,1% του ΑΕΠ. Ωστόσο, με βάση τα νούμερα και τους μέσους όρους στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αποδεικνύεται πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στον τιμοκατάλογο και στην παροχή υπηρεσιών από τις εταιρείες στην Ελλάδα. Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει εδραιωμένη και βάσιμη εκτίμηση ότι χωρίς να υπάρξει οικονομική επιβάρυνση ούτε για τις εταιρείες ούτε για τους πελάτες είναι δυνατή η αύξηση της χρήσης των data τουλάχιστον κατά 50%.

Το βασικό επιχείρημα των εταιρειών για το υψηλό -σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη- κόστος τηλεφωνίας, αφορά την υψηλή φορολόγηση. Η συζήτηση δεν αποκλείεται να περιστραφεί γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς σκοπός δεν είναι να πέσουν οι τιμές, αλλά να χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά να βρεθεί μία λύση μέσω της οποίας θα μειωθεί το κόστος για τους πολίτες και ταυτόχρονα, δεν θα υποστούν ζημιές οι εταιρείες.

ΙΟΒΕ: 6η πιο ακριβή η Ελλάδα λόγω φόρων

Πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ σημειώνει ότι παρά την αύξηση που έχει καταγραφεί, ο μέσος Ελληνας χρήστης καταναλώνει το 1/4 των δεδομένων που καταναλώνει ο μέσος Ευρωπαίος χρήστης. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τους μελετητές του ΙΟΒΕ, κάνει χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών 1,5 φορά λιγότερο απ’ ό,τι στην ενωμένη Ευρώπη των «28». Το ΙΟΒΕ στη μελέτη του υποστηρίζει ότι το κόστος χρήσης κινητού στην Ελλάδα είναι κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. στις χρεώσεις προ φόρων και πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. στις χρεώσεις μετά από φόρους. Συγκεκριμένα, μεταξύ 21 χωρών της Ε.Ε. η Ελλάδα κατατάσσεται στη 10η θέση με βάση το υψηλότερο κόστος χρέωσης και μετά την προσθήκη των φόρων (ειδικού τέλους και ΦΠΑ) ανεβαίνει στην 6η θέση. Σύμφωνα με τη μελέτη, η φορολογία ανέρχεται από 39% έως 49% του λογαριασμού, με τον μέσο όρο στο 40%.


Ωστόσο, αρκετά διαφορετική είναι η εικόνα για το κόστος κινητής τηλεφωνίας και κυρίως για τις χρεώσεις δεδομένων όπως τις παρουσιάζουν διεθνείς και ευρωπαϊκές έρευνες.

Τα στοιχεία που συγκεντρώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία παρακολουθεί την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα των κρατών-μελών μέσω των εκθέσεων για τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) από το 2015, δείχνουν μεγάλες αποκλίσεις στις χρεώσεις. Με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε φέτος η Κομισιόν, «κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, η Ελλάδα σημείωσε ελαφρώς μεγαλύτερη πρόοδο από τον μέσο όρο της Ε.Ε., κατατάσσεται ωστόσο 26η στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ε.Ε. στον DESI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2019».

πηγη