Λένε πως «είμαστε ότι τρώμε» και έχουν απόλυτο δίκιο. Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για τα ζώα και για τα φυτά. Αν τυχόν κάποιος από εσάς έχει ζώα φάρμας θα γνωρίζει πως οι ποιοτικές τροφές βελτιώνουν την ποιότητα και τη γεύση του κρέατος καθώς του παρέχουν χρήσιμες βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα για την ανάπτυξή του. Επίσης, βοηθούν τον κτηνοτρόφο στο να πουλήσει μεγαλύτερες ποσότητες και σε πιο ανεβασμένη τιμή. 

Το ίδιο συμβαίνει και με τα φυτά και τις καλλιέργειες. Όσο πιο εύφορο και εμπλουτισμένο είναι το χώμα στο οποίο μεγαλώνουν τόσο πιο γρήγορα και γερά ωριμάζουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Το αυτό ισχύει και για το λίπασμα που τυχόν θα χρησιμοποιήσουμε. Αν είναι ακριβό (πχ. βιολογικό), σίγουρα θα μας ανταμείψει όταν έρθει η ώρα να μαζέψουμε τη σοδειά μας. Τίποτα λοιπόν δεν γίνεται από τύχη ή από ατυχία. Είναι θέμα επένδυσης και προγραμματισμού.

Έτσι και εμείς οι άνθρωποι πρέπει να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά το τι είδους τροφές θα προσλάβουμε σε καθημερινή βάση αν θέλουμε να είμαστε υγιείς και δυνατοί για πολλά-πολλά χρόνια και να αποφύγουμε τις περισσότερες παθήσεις και αναποδιές. Ας δούμε όμως αναλυτικά μερικές τροφές που δεν θα πρέπει να προτιμούμε αλλά και το λόγο για αυτό. 

ΤΗΓΑΝΗΤΑ

Σίγουρα είναι από τους πιο νόστιμους, αν όχι ο πιο νόστιμος, τρόπους μαγειρέματος. Προσδίδει μια εξαιρετική υφή σε κρέας, ψάρια και λαχανικά και είναι σαν να ταξιδεύουμε σε άλλες γεύσεις και κουζίνες. Όσο νόστιμο είναι το οτιδήποτε τηγανιτό άλλο τόσο είναι και βλαβερό. Ο βασικός λόγος είναι ότι το λάδι, ακόμη και το παρθένο ελαιόλαδο, όταν τηγανίζεται γίνεται πολύ πιο παχυντικό, με περισσότερες θερμίδες ενώ χάνει όλα τα ευεργετικά λιπαρά του τα οποία μετατρέπονται σε trans λιπαρά. Έτσι, τρώγοντας πολλά τηγανιτά (πατάτες, αυγά, κοτόπουλο, τυριά κλπ.) κινδυνεύουμε να αποκτήσουμε διαβήτη τύπου Β, να γίνουμε παχύσαρκοι αλλά και να επιβαρύνουμε την καρδιά μας. Έτσι, αυτό το είδος μαγειρέματος θα πρέπει να αποφεύγεται και να προτιμάται μόνο ελάχιστες φορές το χρόνο αφού πέρα από νοστιμιά δεν μπορεί να μας προσφέρει κάτι ουσιαστικό.

Example of exercise stress echocardiogram room. | Download ...

ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ

Το κόκκινο κρέας έχει συνδεθεί με όλες τις ελληνικές γιορτές και πανηγύρια αλλά και με τα γενέθλια των ανθρώπων και τις επετείους τους. Γενικότερα, για να χαρούμε σε κάθε ευτυχές γεγονός επιλέγουμε να έχουμε στο τραπέζι μας συνήθως κόκκινο κρέας όπως αρνί, κατσίκι, χοιρινό, αλλαντικά κλπ. Παλαιότερα όμως οι άνθρωποι κατανάλωναν πολύ μικρότερες ποσότητες τέτοιου κρέατος (αφού ήταν ακριβό) αλλά ήταν και πιο υγιείς. Οι επιστήμονες συνιστούν να το καταναλώνουμε το πολύ μια φορά την εβδομάδα. Γιατί όμως έχει στοχοποιηθεί τόσο πολύ; Έρευνες έχουν δείξει ότι η καθημερινή, έστω και μικρή, κατανάλωση τέτοιας τροφής αυξάνει δραματικά τις πιθανότητες για διάφορα είδη καρκίνων όπως του εντέρου. Ακόμη, το κόκκινο κρέας «κατηγορείται» ότι μπορεί να συνδέεται και με νεφρική ανεπάρκεια. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται έως και 40%! Άρα, την επόμενη φορά που θα επιθυμήσετε μια μερίδα κόκκινου κρέατος σκεφτείτε το σοβαρά. 

ΑΛΑΤΙ

Αχ, το αλάτι που δίνει γεύση ακόμη και στα πιο άνοστα φαγητά και έχει υμνηθεί από τους ποιητές μας και όχι μόνο. Δυστυχώς, αυτό το φυσικό πρόσθετο μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά βλαβερό αν καταναλώνεται σε πλούσιες ποσότητες. Οι ειδικοί συνιστούν μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού την ημέρα καθώς επηρεάζει μέχρι και τη μνήμη και τη δυνατότητα συγκράτησης πληροφοριών. Εξάλλου, είναι πασίγνωστο ότι αυξάνει την κατακράτηση υγρών και μας κάνει να νιώθουμε διαρκώς φουσκωμένοι ή πρησμένοι. Η νεφρική ανεπάρκεια και οι πέτρες στα νεφρά συχνά προκαλούνται από υπερβολική κατανάλωση αλατιού. Ένας ακόμη παράγοντας για να το αποφεύγετε είναι ότι έχει ενοχοποιηθεί για έλκος ή καρκίνο στομάχου. Τέλος, όλοι ξέρουμε ότι μοιραία οδηγεί σε υπέρταση και μυοκαρδιοπάθειες κάθε είδους. Αν δε θέλετε λοιπόν να υποβάλλεστε συνεχώς σε stress echo Αθήνα ή άλλες εξετάσεις και θεραπείες θα πρέπει να προσέχετε την υγεία σας!