Ποιες τροφές βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος;

0

Το συχνό και σωστό πλύσιμο των χεριών και η κοινωνική απόσταση αποτελούν τα σημαντικότερα όπλα για την αποτροπή της εξάπλωσης μολυσματικών ασθενειών, όπως ο κορονοϊός, αλλά μια υγιεινή διατροφή παίζει έναν σημαντικό ρόλο επίσης, καθώς βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του ανθρώπινου οργανισμού.

Το ανοσοποιητικό είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του σώματός μας. Στόχος του να σταματήσει τα βακτήρια και τους ιούς που επιτίθενται αδιάλειπτα. Βοηθάει τα κύτταρά μας να αναζωογονηθούν μετά μια λοίμωξη, όπως επίσης και να είναι βραχύτερη και ηπιότερη η περίοδος ασθένειας, αν υπάρξει. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να το ενισχύουμε διαρκώς, ακόμη και όταν περάσει η πανδημία του κορονοϊού.

Ορισμένες θρεπτικές ουσίες που περιέχονται στο φαγητό μας είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Αν και είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε αυτές τις ουσίες στην διατροφή μας όταν ασθενήσουμε, είναι ακόμη σημαντικότερο να τις εντάξουμε στο διαιτολόγιό μας όταν είμαστε υγιείς, γιατί έτσι το ανοσοποιητικό μας θα μπορεί να λειτουργήσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του όταν έλθουμε σε επαφή με επιβλαβείς μικροοργανισμούς.

Αυτές τις μέρες λοιπόν, όπου ο περιορισμός στις μετακινήσεις επιβάλλει να μείνουμε σπίτι και να περάσουμε την ώρα μας με ευχάριστες ενασχολήσεις, όπως μια επίσκεψη στο καζινο NetBet με τα πολλά συναρπαστικά παιχνίδια που προσφέρουν έντονες συγκινήσεις, ετοιμάστε για εσάς και για τους δικούς σας υγιεινά γεύματα, με βάση τα υλικά που παρουσιάζουμε παρακάτω, που θα τονώσουν το ανοσοποιητικό σας και θα βοηθήσουν να μείνετε υγιείς.

Μπρόκολο

Καλή πηγή βιταμίνης C και βήτα – καροτίνης, το μπρόκολο περιέχει επίσης θείο, το οποίο ενισχύει την παραγωγή γλουταθειόνης, ενός αντιοξειδωτικού συμπλέγματος που καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες ελαχιστοποιώντας τη βλαβερή επίδρασή τους. Βάλτε το μπρόκολο στον ατμομάγειρα, ένας τρόπος ψησίματος που διατηρεί στο μέγιστο τη γεύση του και τα θρεπτικά συστατικά του, και μέχρι να ετοιμαστεί μπορείτε να ποντάρετε στο στοίχημα NetBet, σε μια σειρά στοιχηματικών γεγονότων με υψηλές αποδόσεις και ένα σύγχρονο και ελκυστικό γραφιστικό περιβάλλον.

Πιπεριές

Τα εσπεριδοειδή είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, αλλά αν πραγματικά θέλετε να πάρετε μια γερή δόση, συμπεριλάβετε στο μενού σας κόκκινες ή κίτρινες πιπεριές, που περιέχουν επίσης βήτα – καροτίνη και μικρές ποσότητες βιταμίνης Ε, που είναι και τα δύο φυσικά αντιοξειδωτικά.

Σπανάκι

Η βιταμίνη Α έχει βασικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού και το σπανάκι είναι γεμάτο βήτα – καροτίνη, μια μορφή της βιταμίνης Α που έχει αντιοξειδωτικό χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, το σπανάκι και άλλα σαρκώδη λαχανικά είναι μια πολύ καλή πηγή πρόσληψης φολικού οξέως, μια ουσία της οποίας η έλλειψη μπορεί να προκαλέσει μείωση της ικανότητας αντίδρασης του ανοσοποιητικού συστήματος. 

Γιαούρτι

Η κατανάλωση γιαουρτιού, και ιδιαίτερα του παραδοσιακού γιαουρτιού που είναι γνωστό στο εξωτερικό ως «Greek Yoghurt», είναι ένας τρόπος να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας. Αυτό οφείλεται στα προβιοτικά βακτήρια, τα «καλά» βακτήρια που συνεργάζονται με το ανοσοποιητικό σύστημα για να αντιμετωπίσουν τα παθογόνα. 

Στον αντίποδα αυτών των τροφίμων που βοηθούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, κάποια συστατικά μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Καφεϊνούχα ροφήματα

Ένας ύπνος κακής ποιότητας μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία. Περισσότερα από τρία καφεϊνούχα ροφήματα την ημέρα μπορεί να εμποδίσουν τον οργανισμό να φτάσει στη φάση του αναζωογονητικού βαθέως ύπνου.

Επεξεργασμένα τρόφιμα με πρόσθετη ζάχαρη

Πολλά τυποποιημένα γεύματα περιέχουν συστατικά όπως χρωστικές, γλυκαντικά, συντηρητικά ή πρόσθετα ζάχαρα και λίπη που στοχεύουν στην καλύτερη συντήρηση ή τη βελτίωση της εμφάνισης και της γεύσης. Όλα αυτά μπορεί να περιορίσουν την δυνατότητα του οργανισμού να αντιμετωπίσει υπάρχουσες φλεγμονές.

Απάντηση