H διεθνής μόδα πιο συνειδητοποιημένη από ποτέ, είναι έτοιμη να αλλάξει σελίδα, αφήνοντας πίσω τις παλιές –«κακές» της συνήθειες. Οι σχεδιαστές και τα team τους έχουν αντιληφθεί ότι οι εποχές της υπερβολής έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

H πρωτοποριακή ιδέα του Τζόρτζιο Αρμάνι
Την ιδέα της αλλαγής και της μετάβασης στην νέα εποχή έδωσε πρώτος ο Ιταλός σταρ της μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι ο οποίος απέδειξε ότι η επιτυχία του μόνο τυχαία δεν είναι, και ότι ο ίδιος διαθέτει τα γρήγορα αντανακλαστικά του πρωτοπόρου στον χώρο του.

«Η πολυτελής μόδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προσφέρεται για γρήγορη κατανάλωση. Δεν μπορεί ένα κοστούμι ή ένα σακάκι μου να κάθεται 3 εβδομάδες στο κατάστημα και μετά να θεωρείται ήδη ξεπερασμένο και να αντικαθίσταται από καινούρια, αλλά παρόμοια κομμάτια», γράφει ο Τζόρτζιο Αρμάνι στην ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύτηκε στον ιταλικό Tύπο, την επόμενη από το λύγισμα της Ιταλίας, λόγω πανδημίας.

«Ποιος αγοράζει ένα ρούχο για να το κρατάει στην ντουλάπα μέχρι να έρθει η επόμενη σεζόν; Κανένας, ή ελάχιστοι, πιστεύω. Αυτό το σκεπτικό, που επιβάλλεται από τα πολυκαταστήματα, είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει» γράφει ο Αρμάνι, υπογραμμίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως τον Σεπτέμβρη, πράγμα ασυνήθιστο. Αυτή η κρίση είναι μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην αυθεντικότητα. Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τα cruise shows σε τοποθεσίες ανά τον κόσμο και τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που σήμερα μοιάζουν ελαφρώς ανάρμοστες. Υπήρξε τεράστια σπατάλη χρημάτων χωρίς νόημα», είπε δίνοντας το στίγμα των επόμενων κινήσεών του.

Ακολουθούν Prada, Versace

Η ιδέα του Αρμάνι για λιγότερες επιδείξεις τον χρόνο έγιναν αμέσως αποδεκτές και από άλλα μεγάλα brands όπως η Prada αλλά και ο Versace. Η ίδια η Nτονατέλα Βερσάτσε μάλιστα υποστήριξε ότι μέχρι τώρα η μόδα ζούσε για το τώρα και το εφήμερο. Σπαταλιόντουσαν αλόγιστα χρήματα για υπερβολικά shows και οι σχεδιαστές είχαν μόνιμα το άγχος του εντυπωσιασμού προκειμένου να παρασύρουν το κοινό στην αλόγιστη κατανάλωση.

Ο κορωνοϊός βάζει μυαλό και φρένο στην διεθνή μόδα. Τα μεγαλύτερα brand σε Ιταλία και Παρίσι συναινούν ώστε να υπάρχουν μόνο δύο επιδείξεις τον χρόνο, Φθινόπωρο- χειμώνας και Ανοιξη –καλοκαίρι, και μάλιστα με πολύ λιγότερα ρούχα σε κάθε επίδειξη. Dior, Balenciaga και Chanel, υιοθετούν την άποψη την οποία τα σχεδιαστικά team τους αυτή την στιγμή επεξεργάζονται.

Στροφή επέρχεται και στις εβδομάδες μόδας. Τα ευρωπαϊκά συνδικάτα μόδας, διατείνονται, ότι για λόγους προστασίας τόσο η εβδομάδα μόδας σε Λονδίνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη και Μιλάνο θα γίνονται live streaming, πράγμα που σημαίνει ότι θα πραγματοποιούνται κεκλεισμένων των θυρών, μόνο με σχεδιαστές και μοντέλα, ενώ το κοινό θα παρακολουθεί και θα συμμετέχει διαδικτυακά. Τα μοντέλα θα είναι λιγότερα, τα ρούχα πολύ λιγότερα και το κόστος της παραγωγής σαφώς πολύ πιο οικονομικό.

Με μαύρα ρούχα σε ένδειξη πένθους οι Ιταλοί σχεδιαστές

Οι Ιταλοί σχεδιαστές διατείνονται ότι στην επόμενη Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, όλοι οι σχεδιαστές θα συμμετάσχουν με ρούχα σκούρων χρωμάτων ως ένδειξη πένθους για όλο αυτό που συνέβη στην χώρα τους. Οι άνθρωποι στην παγκόσμια βιομηχανία της μόδας εξάλλου, φαίνεται να συναινούν στο ότι μπορεί να χρησιμοποιούν λιγότερους Κινέζους στην μαζική παραγωγή τους, πράγμα που γινόταν μέχρι τώρα προκειμένου να έχουν λιγότερα κόστη και μεγαλύτερα κέρδη. Οσοι μάλιστα είχαν σχέση παραγωγής με την Ασία, σκέπτονται σοβαρά να επιστρέψουν τις μονάδες τους στην Ευρώπη.

Τι λένε Γάλλοι και Αμερικάνοι
Γάλλοι και Αμερικάνοι προτείνουν στα μεγάλα πολυκαταστήματα να αλλάζουν πιο αραιά τις βιτρίνες τους, κάτι που εκ πρώτης φαίνεται να προβληματίζει διάσημα καταστήματα όπως τα περίφημα Harrods.

Σε νέα λογική μπαίνει και ο οίκος Υves Saint Laurent οι άνθρωποι του οποίου πρόσφατα δήλωσαν ότι το fashion brands τους θα απέχει από τις εβδομάδες μόδας και ότι θα κάνουν επιδείξεις μόνο όταν και όποτε οι ίδιοι το κρίνουν απαραίτητο.

Η ιστορία της μόδας γυρίζει σελίδα κι αυτό φαίνεται για τα καλά
Οι καμπάνιες και οι προωθητικές ενέργειες δεν θα στοιχίζουν πλέον μια περιουσία, το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν φωτογραφήσεις με χρήση μόνο κινητού από τα ίδια τα μοντέλα ή τους συγκατοίκους τους εν μέσω καραντίνας, απέδειξε ότι η φαντασία υπερέχει της υπερβολής και του κόστους. Απτό παράδειγμα η εταιρεία Tods που φωτογράφισε τα νέα της παπούτσια στο σπίτι του μοντέλου με φωτογράφο τον φίλο της. Το μοντέλο μάλιστα έγινε η ίδια κομμωτής και μακιγιέρ του εαυτού της.

Προβληματισμός υπάρχει πλέον και σε παντοδύναμες εταιρείες όπως το Inditex group στον οποίο ανήκουν δημοφιλή brand όπως τα Zara, Massimo Dutti κλ. Σε τέτοιες περιπτώσεις φαίνεται να ενδυναμώνονται τα e shops με γρήγορους χρόνους παράδοσης και αποδεικτικά απολύμανσης του ρούχου.

Πιθανότατα να υπάρξει αλλαγή και στις χώρες παραγωγής. Δυνατά στην μάχη του ανταγωνισμού μπαίνει και το δημοφιλές e shop Νet – a- porter το οποίο απ΄ότι λέγεται επεξεργάζεται την πιθανότητα διαδικτυακής prive εξυπηρέτησης, μέσω εξειδικευμένων πωλητών που θα καθοδηγούν τον πελάτη σε πιο σωστή επιλογή, μειώνοντας για λόγους υγιεινής την πιθανότητα επιστροφής ενός ρούχου.

Λιγότερες επιδείξεις μόδας, μικρές κολεξιόν, λίγα και ποιοτικά ρούχα επιβάλει η διεθνής μόδα με την ιέρεια Αννα Γουίντουρ να διατείνεται ότι δεν χρειάζεται η γκαρνταρόμπα μας να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο. Η ίδια μάλιστα, τόνισε την αξία ενός vintage κομματιού λέγοντας το shopping από την ντουλάπα μας είναι η νέα μόδα που επιβάλλεται από την εποχή.

πηγη