Μπαλάφας: Η αβάσταχτη ελαφρότητα της έλλειψης της χρυσής έννοιας της εφεδρείας

0

Τις τελευταίες ώρες διαβάζω διάφορα για σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων στην Αττική και αλλού, για σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας σε διάφορα μέρη της χώρας. Το έλεγα και την περίοδο της καραντίνας, το έλεγα και τότε που κλείναμε τα σχολεία στο κέντρο της Κορίνθου επειδή είχε 5 πόντους χιόνι : Η μεγαλύτερη ήττα μιας οργανωμένης Πολιτείας είναι η αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Μιλάμε για το σχολειό. Το σχολειό που λειτούργησε στην Τουρκοκρατία, που λειτούργησε στα καταφύγια των Παγκοσμίων Πολέμων, που λειτουργεί σε τέντες στην Υποσαχάρια Αφρική. Τι εμπόδιζε ειδικά από το καλοκαίρι να ήταν έτοιμες δομές και υποδομές για ένα εφεδρικό πλάνο γενικευμένης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ; Αυτό ακριβώς λέγαμε οι πολίτες που υποστηρίζαμε αυτή την “εφεδρική” διαδικασία. Κανείς ορθολογικός πολίτης δεν μιλούσε για αντικατάσταση της φυσικής παρουσίας του μαθητή στην τάξη, της αξίας της φυσικής παρουσίας του δασκάλου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μιλούσαμε για την ύπαρξη ενός εφεδρικού σχεδίου. Αυτό που το σινάφι μου είναι υποχρεωμένο να κάνει σε κάθε δουλειά που αναλαμβάνει με δύο, τρεις ή και περισσότερους τρόπους. Και ως πολίτες εννοώ άπαντες, δασκάλους, μαθητές, καθηγητές, γονείς, ιθύνοντες κάθε θεσμού. Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε ακόμα και να βγάλουμε τέτοια ανακοίνωση σαν Πολιτεία. Ή να καταδικάζουν την εφεδρεία άνθρωποι που διδάσκουν το κρυφό σχολειό, τον αγώνα των Ελλήνων να κρατήσουν τη γλώσσα τους. Τι μας εμποδίζει λοιπόν ; Οι άναρθρες κραυγές κάποιων οπισθοδρομικών και παλαιολιθικών πολιτών που μάλλον δεν αντιλαμβάνονται το μέγεθος της ντροπής. Φανταστείτε έναν αρχαιολόγο που μετά από 1.000 χρόνια θα βρει τέτοιες ανακοινώσεις … Και θα ανατρέξει πίσω στην Ιστορία, τότε που οι Αθηναίοι κατέφυγαν στην Τροιζήνα για να γλιτώσουν από την είσοδο των Περσών στην Αθήνα και οι Τροιζήνιοι το πρώτο που φρόντισαν ήταν η συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών των Αθηναίων. Τι ντροπή θα νιώθαμε αν ήμασταν εκεί, αναλογιζόμενοι όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας. Τι εμπόδιζε λοιπόν αυτή η τεχνολογία να αξιοποιηθεί και να γίνει μάθημα έστω μερικές ώρες, μόλις 4 ημέρες αφού άνοιξαν τα σχολεία ; Πόσο μεγάλη παραδοχή απόλυτης ήττας μιας οργανωμένης Πολιτείας …

Ποστ του Βασίλη Μπαλάφα

Leave a Reply