Σε έξι σχολεία της Κορίνθου και των Αγίων Θεοδώρων δημιουργούνται δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (ΔΥΕΠ), ύστερα από απόφαση που έλαβε το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για δύο νηπιαγωγεία, δύο δημοτικά σχολεία και δύο γυμνάσια.

Ειδικότερα στην Κόρινθο οι σχολικές δομές αφορούν:
– το 16ο Νηπιαγωγείο
– το 8ο Δημοτικό Σχολείο
– το 2ο Γυμνάσιο

Ενώ στους Αγίους Θεοδώρους οι σχολικές δομές αφορούν:
– Το 3ο Νηπιαγωγείο
– το 2ο Δημοτικό Σχολείο
– το Γυμνάσιο Αγίων Θεοδώρων

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως το υπουργείο δεν έκανε δεκτή την εισηγήσεις των δημοτικών συμβουλίων Κορινθίων και Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων, που ζητούσαν η λειτουργία των σχολείων να γίνει εντός των δομών. Αυτό θα συμβεί μόνο για τα Νηπιαγωγεία (16ο και 3ο, σε Κόρινθο και Αγίους Θεοδώρους αντίστοιχα), τα οποία θα λειτουργήσουν εντός των δομών φιλοξενίας των προσφύγων, ως παραρτήματα των νηπιαγωγείων.

Κι αυτό γιατί στην περίπτωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας τόσο βασικά θέματα ασφάλειας όσο και αναπτυξιακές ανάγκες καθιστούν προφανείς τους λόγους για τους οποίους η φοίτηση σε Νηπιαγωγεία εντός των κέντρων φιλοξενίας, προκρίνεται ως βέλτιστη μεταβατική λύση. Ο σημαντικά μεγάλος αριθμός των παιδιών θα επέβαλε τη διασπορά και συνακόλουθα την καθημερινή μετακίνησή τους “από και προς” σχολικά κτίρια περισσότερο ή λιγότερο μακρινών αποστάσεων, γεγονός επιβαρυντικό για την ευαίσθητη σωματική υγεία των πολύ μικρών παιδιών. Επιπλέον, η φοίτηση των παιδιών σε Νηπιαγωγεία διεσπαρμένα γύρω από τα κέντρα φιλοξενίας θα δυσχέραινε ή και θα απέκλειε τη δυνατότητα των μητέρων να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες των παιδιών τους και μάλιστα έχοντας ρόλο διαμεσολαβητή. Το γεγονός αυτό είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη και εκπαιδευτική ένταξη των μικρών παιδιών, δεδομένου ότι η άμεση συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών εκτός του ότι καλλιεργεί κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών και επιταχύνει κατά πολύ τον ρυθμό μάθησής τους.

Τα δύο δημοτικά σχολεία και τα δύο γυμνάσια, για τις ανάγκες των προσφυγόπαιδων θα λειτουργήσουν κατά τις απογευματινές ώρες. Για την εκπαίδευσή τους θα διοριστούν νέοι δάσκαλοι, ενώ θα υπάρξει διερμηνέας και συντονιστής. Η εκπαίδευση θα γίνει στην ελληνική γλώσσα και στα βασικά μαθήματα: Νέα Ελληνικά, Αγγλικά, Μαθηματικά και Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), με ειδικά βιβλία.

Για την υγιεινή και την καθαριότητα των μονάδων έχει υπάρξει ειδική μέριμνα, γι αυτό άλλωστε προκηρύχθηκαν νέες -επιπλέον- θέσεις για καθαρίστριες.

Το ζητούμενο είναι η σταδιακά πλήρης ένταξή τους στις κανονικές τάξεις του ελληνικού σχολείου. Γι αυτό θεωρείται σκόπιμο το σχολικό έτος 2020-21 να λειτουργήσει ως προπαρασκευαστικό έτος, με πρωταρχικό στόχο τη μετάβαση των παιδιών από τη ζωή στους καταυλισμούς σε μια σχολική κανονικότητα και τελικώς την επιτυχή επανένταξή τους στη σχολική κουλτούρα. Επιπλέον, είναι αναγκαίο σε αυτή την προενταξιακή εκπαιδευτική διαδικασία να δοθούν στα παιδιά εφόδια χρήσιμα για την ομαλή εκπαιδευτική και κοινωνική τους ένταξη είτε παραμείνουν στην Ελλάδα είτε εγκατασταθούν σε άλλη χώρα.

Στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων θα εφαρμοστεί εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είκοσι (20) ωρών (τέσσερις ώρες ημερησίως) που θα καλύπτει τη διδασκαλία της ελληνικής, των μαθηματικών, των αγγλικών και των ΤΠΕ, ενώ θα περιλαμβάνει καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες. Ως εκπαιδευτικό σχήμα θα οργανωθούν στη βάση ενός ανοιχτού προγράμματος σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις προαναφερθείσες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών προσφύγων, ώστε να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τη σχολική τους επιτυχία στο μέλλον είτε στο ελληνικό είτε σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα.

πηγη

Ειδικά για το 8ο Δημοτικό Κορινθου υπάρχει και το θέμα ότι είναι ολοήμερο ενώ υπάρχει και ειδικό σχολείο μέσα.

Όπως είναι φυσικό θα υπάρχουν και αντιδράσεις από τους Συλλόγους γονεων αλλά και από τις δημοτικές αρχές.